146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajóknak alkalmas kikötőt tervez a siófoki Ezüstpartra egy vállalkozó – tudta meg a 24.hu. A helyiek viszont attól tartanak, hogy a beruházás során kikotort 35 ezer köbméter iszap és homok a szomszédos szabadstrandon köt majd ki, ezzel ellehetetlenítve a fürdést. A kikötőépítéssel szemben lakossági ellenállás szerveződött, sokan pedig nemcsak az ötletet fogadták ellenérzésekkel, hanem azt is, hogy semmilyen lakossági fórumot nem tartottak az ügyben – írj a lap.

Ezt már nem lehet megakadályozni. Megfellebbezhetik, perelhetnek, de az több száz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizettetem velük a bevételként kieső összeget

– nyilatkozta a 24.hu-nak Kenesei István, a Yolle Kft. ügyvezetője, aki egy 146 férőhelyes, nagy tőkesúlyú hajók tárolására alkalmas kikötő létrehozását álmodta meg a siófoki Ezüstpartra.

A siófoki önkormányzat támogatja a kikötőépítést, miközben egy 24.hu-nak nyilatkozó szakértő nonszensznek tartja a kikötőterveket és a lídósítást is.

Kenesei István már 12 éve is azt tervezte, hogy bővíti kikötőjét, de akkor a hatóságok elmeszelték a terveket.

Két bírósági tárgyalás is volt az ügyben, végül mindkettőt megnyertem. Mostanra már a vízügyi létesítési engedélyt és a hajózási létesítési elvi engedélyt is megkaptuk, így már csak a kiviteli tervek hiányoznak. Semmilyen más engedélyre nincsen szükségünk

– nyilatkozta a 24.hu-nak a vállalkozó.

A beruházást tervező Yolle Kft. már most is üzemeltet egy kisebb kikötőt az Ezüstparton, amelyben 40, sekély merülésű hajó fér el. Ezt bővítenék ki jelentősen, 300 méterrel az északi part felé.

Az garantált, hogy az építkezés ellen sokan fognak tiltakozni, főleg miután elterjedt, hogy a kikötő építése során kikotort homokkal és iszappal a szomszédos szabadstrandot töltenék föl. Kenesei szerint ez hazugság, az iszapot a vonyarcvashegyi lerakóba szállítják majd, homokkal pedig a szabadstrand egy részét töltik majd föl.

Ez egyébként nem a mi ötletünk volt, az önkormányzat csak úgy támogatta a kikötőépítést, ha cserébe vállaljuk a strand lídósítását

- tette hozzá Kenesei.

A siófoki képviselő-testület egyhangúlag támogatta a kikötő építését és a strand "lídósítását". A pénzügyi és tulajdonosi Bizottság elnöke, Csorba Ottó szerint „az odalátogató kisgyermekesek számára is vonzóbbá tudja tenni a környezetet”. A 24.hu-nak névtelenül nyilatkozó szakértő szerint azonban nem lehet a déli parton mély merülésű vitorlás hajóknak megfelelő kikötőt építeni a környezetvédelmi kockázatok nélkül. A lídósítás a szakértő szerint éppen a vízszint folyamatos változása miatt kivitelezhetetlen, arról nem szólva, hogy ezzel a megoldással gyakorlatilag feltöltik a Balaton egy eddig is eléggé frekventált területét.

Forrás: 24.hu, Index

29 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"Ezt már nem lehet megakadályozni. Megfellebbezhetik, perelhetnek, de az több száz millióba kerül majd annak, aki bíróság elé viszi az ügyet, mert kifizettetem velük a bevételként kieső összeget"

Kincs, ami nincs, de már perelne érte a NER-lovag...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
kishonda
@reagens: De! Építeni kell, de ne a regnáló hatalom határozza meg, hogy mit, hanem a közérdek! Kizárt dolog, hogy az Ezüstpart átépítése nem közérdek, hanem néhány újgazdag ficsúr érdeke!
reagens
@kishonda: Érdekelne, hogy gondolod meghatározni a "közérdek" alapján a beruházásokat? Legyen népszavazás a Balaton parton, hogy épüljön-e kikötő, vagy inkább élménypark?
Nem értem, hogy fogod eldönteni, mi a közérdek?
Tudtommal a jelenlegi kormányt és a Parlamentet a szavazás feljogosította arra, hogy meghatározzák Magyarország költségvetését. Annak a megvalósítása nem közérdek?
kishonda
@reagens: Egyszerű. Ha az érintettek körében jelentős a tiltakozás, nyilván nem közérdek. Nem hiszem, hogy a költségvetésben ez a kikötő szerepel, tehát semmi köze hozzá. Mint szervező szakmérnöknek meggyőződésem, hogy a beruházás előkészítése az ilyenkor szokásos folyamatot követte.Valószínű, hogy most is csak néhány újgazdag ficsur igényeit vették figyelembe.Azt, hogy mi közérdek, egy politikától független szakmai szervezetnek kellene eldönteni. Ezt kormányunk az MTA intézményeinél "megoldotta". Ehhez hasonlót a 90-s évek elején egy országos intézmény felelős alkalmazottjaként átéltem. A cég évtizednyi agonizálást követően megszűnt.
kishonda
@kishonda: javítok: ... nem az ilyenkor szokásos folyamatot...
reagens
@kishonda: Látod, ezzel nem tudok vitatkozni. Nincs elég információm, milyen igények, tervek, költségvetés és engedélyek birtokában építkeznek.
Az minden esetre beszédes volt, hogy a tiltakozás indoka a homok és az iszap, szerintük nem megfelelő elhelyezése. Olyasmi ellen tiltakoznak, amiről semmit nem tudnak.
Maga a beruházás, úgy olvastam nem váltott ki tiltakozást, így a közérdek ellenes teóriád ezzel bukni látszik.

Bocsáss meg, de nekem úgy tűnik, olyan dolgokat képzelsz bele ebbe a hírbe, amelyek nem voltak benne! Nem olvastam olyat, hogy a kikötő léte bántana valakit! Az iszap már igen!
tulipan
Ebből is, nagyon jól látható!!! Tessen csak megnézni, ez a narancsos lakáj, szolga vargamisi szerint "szárnyaló gazdaság" VALÓSÁGA!!!
hvg.hu/gazdasag/20190802_A_magyar_all...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.