Nincs mindenkinek másfél órája arra, hogy az összetevők listáját böngéssze, segíteni kell őket – írja a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Nyílt levelet írt a Tudatos Vásárlók Egyesülete az Aldinak, a Sparnak és Lidlnek, felszólítva őket arra, hogy árulják külön polcokon a pálmaolajmentes termékeiket.
„Nem igaz, hogy pálmaolaj mindenben van, el lehet kerülni, viszont nagyon nehéz vásárlóként megtalálni, mik azok a termékek, amelyekben nincs jelen. Úgy gondoljuk, ott kell segíteni a vásárlókat, ahol a vásárlási döntés megszületik: a boltokban. Nyilvánvaló, nincs mindenkinek plusz 1,5 órája arra, hogy az apróbetűs összetevőket elolvassa” – magyarázták az ötletet.
A pálmaolajat nagyrészt a harmadik világ országaiban termesztik (a világ pálmaolaj-termelésének 85 százalékát Indonézia és Malajzia adja), ahol olcsó a munkaerő, és a környezetvédelmi szabályozások gyakran hiányosak. 2017-ben csak az EU-ban 7,7 millió tonnát használtak fel belőle. Az olajpálma-ültetvények telepítéséért naponta 20 hektárnyi esőerdőt vágnak ki, s bár főleg bioüzemanyag előállítására használják, a pálmaolaj alacsony ára miatt mára már számtalan feldolgozott élelmiszerben és kozmetikumban van jelen.
Cikk- és címlapkép: Pixabay
Nincs olyan aszalt gyümölcs, ami ne lenne agyonolajozva, gusztustalan, nem kell. Egy zacskó mazsolát már nem érdemes venni, mert inkább nem használja fel az ember.
Így akarják megoldani, hogy ne veszítsen az árú a súlyából.