Petíció aláírására buzdítanak az új kólaplakátok miatt. A Hit Gyülekezete szerint a Coca-Cola plakátjaival és "melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség". 

Boldog István fideszes képviselő vasárnap a Facebook-oldalán jelentette be, hogy addig nem iszik Coca-Colát, amíg a cég nem távolítja el a melegbarát plakátjaikat Magyarországról.

Most Németh Sándor Hit Gyülekezete is kiborult a plakátok miatt

- írta meg a 24.hu. Ők is azt szeretnék, ha eltűnnének Budapestről a plakátok. Ezért arra kérik azokat, akik hasonlóan gondolkoznak, mint ők, hogy írják alá a petíciót. 

A #loveislove kampány hirdetéseivel egyébként városszerte találkozni.

A Hit Gyülekezete emellett hat kérdést is nekiszegezett kedd délután a Coca-Colának.

Íme a kérdéseik:

1. A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben?

2. A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek?

3. Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal?

4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé – reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?

5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?

6. Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?

Pénteken a CitizenGO oldalán is elindult egy petíció, ami amellett, hogy a cég bojkottjára szólít fel, segítséget kér a plakátok eltávolításában. A petíció szerzői ötvenezer aláírást gyűjtenének össze – írj az Index.

Boldog István, fideszes országgyűlési képviselő vasárnap – akárcsak a petíció szerzői – szintén bojkottra szólította fel az embereket.

A BKV szombaton reagált az ügyre. Abban nem foglaltak állást, hogy problémásnak tartják-e a szóban forgó hirdetéseket vagy sem, de kiemelték, hogy a reklámfelületek hasznosításáért nem ők felelnek, hanem az erre szerződött külső partnereik.

A Coca-Cola hétfőn közleményben reagált az ügyre. Ebben azt írták:

Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié.

Forrás: 24.hu, Index, HVG

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Jozefina
Német Sándor egy pénzéhes idióta!!!??
Harácsolt már a híveitől és a fidesztől elég pénzt!!!
Vegye meg a coca-colát!!!
A kérdései legalább olyan idióták, mint a nemzeti konzultációé!!!
kokopelli
@Jozefina: 1:1-ben az amerikai minta! Minden vasárnap megy ott a TV-kben a lejmolás! Már a '80-as évek
közepén láttam ott először!!
namihami
A másik tvszolga is úgy érezte, ismét eljött az idő, hogy a potyapénzért pitizzen egyet.
Ez az Atv már lassan a Hírtv-vé, a Tv2-vé és főleg M1-gyé kezd válni. De ha valaki felveszi a ,30 ezüstöt (itt egy jó erős áthallás) és lemegy kutyába, az bizony nemigen áll fel belőle.
A Júdás-effektussal éppen az Orbánnak oly mélyre nyaló úrszolgáinak kellene a leginkább tisztában lenni.
Commenter
@Jozefina: Németh Sándor csak másolja az amerikai szektákat, a Hitgyülit a 80-as években mint szektát be is akarták tiltani sajnos nem sikerült. Akkor kellett volna mert ami ott megy "vidám vasárnap" és egyebek címén az vegytiszta agymosás.Imalánccal is gyógyítanak a hívek, és a tagok szentül hiszik hogy hat is a dolog, ha ez ennyire egyszerű lenne, nem lennének már gyógyíthatatlan betegségek. Még megérjük hogy a hitgyülisek önkénteskednek majd a betegágyak mellett az országos orvoshiány miatt.
nezelodo
Sanya bá' na ne... Talán nézzen szét a jól tejelő hívei között, mielőtt megszólal! Vagy fél, hogy a Felház elsöpri a Hit Gyülit? Egyenlőre ne féljen, most katona a Gazsi, előbb még tábori lelkész lesz magas katonai rangban, csak aztán söpri ki a nem illiberális vallási mozgalmakat. Addig pedig nyugodtan nyökögjön, hadováljon dadogva a szeánszain.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.