A túlélők úgy emlékeznek, a Sigyn után érkező Idun egyszerűen átgázolt a vízben lévőkön.
A Viking Sigyn speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i dunai hajókatasztrófa bekövetkeztéhez, idézte a Magyar Nemzetnek az egyesített igazságügyi szakértői vélemény megállapítását a Hableány sétahajót üzemeltető Panorama Deck Kft. oldalán sértetti képviselőként a büntetőeljárásba belépett ügyvéd, Sógor Zsolt.
A jogász leszögezte: beadvánnyal fordulnak a hajózási hatósághoz, és indítványozzák a norvég tulajdonú Viking River Cruises folyami flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki felülvizsgálatát, illetve azt is, hogy tiltsák be a speciális orrkiképzésű vízi járművek közlekedését a Duna magyarországi szakaszán.
A sértetti képviselők érvelését az egyesített folyami, nautikai és műszaki igazságügyi szakértői véleménnyel kívánják alátámasztani a kérdésben illetékes, a hajók és egyéb úszó létesítmények nyilvántartásával és műszaki felügyeletével kapcsolatban eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala közlekedési főosztályán.
Az egyesített szakértői vélemény szerint
a Sigyn az ütközéskor 14 kilométeres sebességgel haladt a Duna belvárosi szakaszán – a szokásosnak majdnem a duplájával.
Az ukrán kapitány, megszegve az előzés szabályait, próbálta megelőzni a magyar sétahajót, amely ekkor már veszélyes közelségben volt. Erről a Sigyn közeljelző berendezése is kiadta a riasztást.
A Sigyn speciális orrkiképzése miatt a szállodahajó 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt, ami belökte a Hableányt a Sigyn elé. A szállodahajó ekkor ütközött neki a sétahajó bal tatjának, és a speciális kiképzése miatt nem oldalirányban lökte ki maga elől a magyar hajót, hanem még jobban beforgatta, valószínűleg maga alá gyűrte.
A Hableányon utazó 33 dél-koreai utas és kétfős magyar személyzet közül csak azoknak volt esélyük a túlélésre, akik a sétahajó oldalt nyitott fedélzetén utaztak. A hét túlélő is közülük került ki, akik közül többen is azt mondták kihallgatásuk során, hogy az őket elgázoló jármű után érkező másik szállodahajó (a Viking Idun) a víz alá nyomva egyszerűen átgázolt rajtuk.
Cikk- és címlapkép: MTI/Balogh Zoltán
18 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Még az ütközés éjszakáján mondtam az orrkiképzést a környezetemnek, és azt is, hogy a Viking típusú kapitányát elsősorban segítségnyújtás elmulasztása miatt kellene fogvatartani. Erről is csak most kezdettek el lamentálni.
Ekkora baromságot!... mos az, vagy nem az?...ezt hírnek?
ami tudna változtatni. Egyébiránt talán a meglévő szabályokat kellene betartani,betartatni,
nem mindenkinek betartani,köztük azoknak akik eddig is betartották a szabályokat.
Azok pontosan ezzel a technikával gyűrték le az ellenséget.
Nem kell nagy szakértőnek lenni,.mi célból alakították ki. minden esetre megfelelő kezelőkkel fegyverként is alkalmazták. Lényegében megfélemlítéssel is alkalmazták, mivel a kisebb hajók inkább kitértek az agresszív viselkedésű járművek elől.
A márik súlyosabb dolog, hogy azt viszont nem vették tudomásul, hogy ők katasztrófális balesetet okozhatnak a kisebb hajóknak.
Most meg ez a mocskos kivizsgálás a tetejébe az áldozatot hibáztatja, mert nem volt üzemképes állapotban.
Eszem faxom megáll ettől az okoskodástól. Megint a kurvapecéreknek nyitnak menekülő utat. Akik viszont kegyetlen, cserbenhagyó gázolók voltak, ráadásul kettős gázolás volt!
Mármint, vannak emberek, kik komolyan gondolták, hogy TEK-reklámként ezt az embert teszik a képre?
Sörhas, tésztaarc, nulla karizma... karizom.
Van olyan, hogy felvételi követelmény az elit osztagoknál.
A TEK-nél ez a felső vagy az aló határ?
Nem sikerült a fogyókúrád - 150 kilóról szerettél volna lefogyni súlyos erőfeszítések árán 149,5 kilóra?
Meg tudsz csinálni 1, azaz egy fekvőtámaszt?
Menjél TEK-esnek, ott még így is felvesznek.
Jelszó: "Pénz dögivel!"
És mit baszott el a kormány az elejétől fogva mostanáig?
A "MINDENT" a jó szó.
A magyar kormány tömeggyilkosság elfedezésében bűnrészes!
Biztos kormányközeli fidesznyikek a szagértők most is.
UNDORÍTÓ!
Orbánban, a Fideszben, fidesznyikesekben már nincs semmi jó - ők CSAK rosszak.
(a KDNP-t azért nem írom soha külön, mert ők nincsenek - soha külön)
Persze a rendkívüli áradás is igényelt volna némi felügyeletet a hajózási szabályok betartatásában!
Új hozzászólás