A túlélők úgy emlékeznek, a Sigyn után érkező Idun egyszerűen átgázolt a vízben lévőkön.

A Viking Sigyn speciális orrkiképzése is hozzájárult a május 29-i dunai hajókatasztrófa bekövetkeztéhez, idézte a Magyar Nemzetnek az egyesített igaz­ságügyi szakértői vélemény megállapítását a Hableány sétahajót üzemeltető Panorama Deck Kft. oldalán sértetti képviselőként a büntetőeljárásba belépett ügyvéd, Sógor Zsolt.

A jogász leszögezte: beadvánnyal fordulnak a hajózási hatósághoz, és indítványozzák a norvég tulajdonú Viking River Cruises folyami flottájából a katasztrófát okozó Sigyn és testvérhajóinak műszaki felülvizsgálatát, illetve azt is, hogy tiltsák be a speciális orrkiképzésű vízi járművek közlekedését a Duna magyarországi szakaszán.

A sértetti képviselők érvelését az egyesített folyami, nautikai és műszaki igazságügyi szakértői véleménnyel kívánják alátámasztani a kérdésben illetékes, a hajók és egyéb úszó létesítmények nyilvántartásával és műszaki felügyeletével kapcsolatban eljáró Budapest Főváros Kormányhivatala közlekedési főosztályán.

Az egyesített szakértői vélemény szerint

a Sigyn az ütközéskor 14 kilométeres sebességgel haladt a Duna belvárosi szakaszán – a szokásosnak majdnem a duplájával.

Az ukrán kapitány, megszegve az előzés szabá­lyait, próbálta megelőzni a magyar sétahajót, amely ekkor már veszélyes közelségben volt. Erről a Sigyn közeljelző berendezése is kiadta a riasztást.

Szakértők szerint életveszélyesek is lehetnek a Viking hajói

A Sigyn speciális orrkiképzése miatt a szállodahajó 8-10 méteres torlóhullámot tolt maga előtt a víz alatt, ami belökte a Hableányt a Sigyn elé. A szállodahajó ekkor ütközött neki a sétahajó bal tatjának, és a speciális kiképzése miatt nem oldalirányban lökte ki maga elől a magyar hajót, hanem még jobban beforgatta, valószínűleg maga alá gyűrte.

A Hableányon utazó 33 dél-koreai utas és kétfős magyar személyzet közül csak azoknak volt esélyük a túlélésre, akik a sétahajó oldalt nyitott fedélzetén utaztak. A hét túlélő is közülük került ki, akik közül többen is azt mondták kihallgatásuk során, hogy az őket elgázoló jármű után érkező másik szállodahajó (a Viking Idun) a víz alá nyomva egyszerűen átgázolt rajtuk.

Cikk- és címlapkép: MTI/Balogh Zoltán

(magyarnemzet.hu)

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

staro2
A folyami hajók orrkiképzéséhez legjobban az ügyvédek értenek.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Alakul a dolog csak nem a roggyanttonyó elképzelése szerint !!!
papa.49
A szép nagy darab vagyonőr pózol itt rendesen )))))))))))))))))
Commenter
@papa.49: Ezt csak most vették észre? Van még néhány jármű a BKV-nál a Volánbusznál és az utazási irodák üzemeltetésében is, ami életveszélyes.
verőce21
ilyen orrkiképzésű hajókat nem szabadna gyártani...
staro2
A folyami hajók orrkiképzéséhez legjobban az ügyvédek értenek.
verőce21
Meg azok értenek "A folyami hajók orrkiképzéséhez", akik ezzel (is) foglalkoznak.
Még az ütközés éjszakáján mondtam az orrkiképzést a környezetemnek, és azt is, hogy a Viking típusú kapitányát elsősorban segítségnyújtás elmulasztása miatt kellene fogvatartani. Erről is csak most kezdettek el lamentálni.
jesz
Aszongya: ..."életveszélyesek is lehetnek"...

Ekkora baromságot!... mos az, vagy nem az?...ezt hírnek?
jesz
A túlélőket nem kihallgatták, hanem udvariasan meghallgatták...ugye cicvarek?
reagens
Baleset volt. Fejeknek kell hullani. Ilyenkor minden veszélyes.
Clavigo
..Az ukrán köcsög megszegte az előzési szabàlyokat"...Oszt a hajó orr- formája lett a hibás,,mégis.,,szakértők szerint.,,,:-) :-) :-) :-)
Lepényleső
Az élet egy életen át életveszélyes,aztán már nem. Ezen nincsen az az emberi találékonyság
ami tudna változtatni. Egyébiránt talán a meglévő szabályokat kellene betartani,betartatni,
nem mindenkinek betartani,köztük azoknak akik eddig is betartották a szabályokat.
Sámannus
@staro2: Az események után rögtön kommentáltam, hogy ezek úgy néznek ki, mint egy görög csatahajó.
Azok pontosan ezzel a technikával gyűrték le az ellenséget.
Nem kell nagy szakértőnek lenni,.mi célból alakították ki. minden esetre megfelelő kezelőkkel fegyverként is alkalmazták. Lényegében megfélemlítéssel is alkalmazták, mivel a kisebb hajók inkább kitértek az agresszív viselkedésű járművek elől.
A márik súlyosabb dolog, hogy azt viszont nem vették tudomásul, hogy ők katasztrófális balesetet okozhatnak a kisebb hajóknak.
Most meg ez a mocskos kivizsgálás a tetejébe az áldozatot hibáztatja, mert nem volt üzemképes állapotban.
Eszem faxom megáll ettől az okoskodástól. Megint a kurvapecéreknek nyitnak menekülő utat. Akik viszont kegyetlen, cserbenhagyó gázolók voltak, ráadásul kettős gázolás volt!
man at work
Ez az ember komoly a képen?...
Mármint, vannak emberek, kik komolyan gondolták, hogy TEK-reklámként ezt az embert teszik a képre?
Sörhas, tésztaarc, nulla karizma... karizom.
Van olyan, hogy felvételi követelmény az elit osztagoknál.
A TEK-nél ez a felső vagy az aló határ?

Nem sikerült a fogyókúrád - 150 kilóról szerettél volna lefogyni súlyos erőfeszítések árán 149,5 kilóra?
Meg tudsz csinálni 1, azaz egy fekvőtámaszt?
Menjél TEK-esnek, ott még így is felvesznek.
Jelszó: "Pénz dögivel!"
man at work
Tudom-tudom, de nem érdekelnek a magyar hősök már... kb. kurva régóta!!!
És mit baszott el a kormány az elejétől fogva mostanáig?
A "MINDENT" a jó szó.
A magyar kormány tömeggyilkosság elfedezésében bűnrészes!
man at work
Amúgy a hősök életeket mentenek és nem foszló hullák holtesteit keresik - felsőbb utasításra!
man at work
Tehát, ha - mondjuk - egy Mercédesz (apám, hogy én hogy utálom a vezető német autómárkákat - szerintem jogosan) letarol egy kis autót szabálytalanul - mindent szabályt megszegve - aminek egyébként van érvényes zöld kártyája, akkor a kis autó vezetője a hibás?
Biztos kormányközeli fidesznyikek a szagértők most is.

UNDORÍTÓ!

Orbánban, a Fideszben, fidesznyikesekben már nincs semmi jó - ők CSAK rosszak.
(a KDNP-t azért nem írom soha külön, mert ők nincsenek - soha külön)
bencemacska
Valaki komolyan érdekelt a a vikingeket üzemeltető cégben, egyébként nem lennének a magyar hatóságok ilyen elnézőek!
Persze a rendkívüli áradás is igényelt volna némi felügyeletet a hajózási szabályok betartatásában!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.