Az ügyészség fellebbez a dunai hajóbaleset okozásával gyanúsított ukrán szállodahajó-kapitány letartóztatásának egy helyett három hónappal történő meghosszabbítása érdekében – tudatta a Fővárosi Főügyészség hétfőn közleményben az MTI-vel.

A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség korábban indítványozta, hogy a bíróság további három hónappal – 2019. november 30. napjáig – hosszabbítsa meg a gyanúsított letartóztatását, az elsőfokú bíróság azonban csak szeptember 30-ig rendelte el a letartóztatást. Ugyanakkor elutasította a védő óvadék iránti indítványát. A nyomozási bíró szerint továbbra sem biztosítható enyhébb kényszerintézkedéssel a gyanúsított jelenléte és a bizonyítás befolyásolásának kizárása.

A kerületi ügyészség álláspontja szerint azonban három hónappal indokolt meghosszabbítani a letartóztatást, mivel további szakértői vélemények készülnek és ezek eredménye alapján akár további tanúbizonyítás lefolytatása is szükséges lehet.

A bizonyítás befolyásmentes elvégzése elsődleges érdek, amely az ügyészség szerint csak hosszabb tartamú letartóztatással biztosítható, emiatt fellebbeznek az elsőfokú végzés ellen – közölte a Fővárosi Főügyészség.

Május 29-én süllyedt el a Hableány sétahajó a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A Hableányon 35-en utaztak, 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. Hét koreai turistát sikerült kimenteni, 27 áldozat holttestét megtalálták a hatóságok.

A Viking Sigyn ukrán kapitányát vízi közlekedés – halálos tömegszerencsétlenséget okozó – gondatlan veszélyeztetésével és más bűncselekménnyel gyanúsította meg a nyomozó hatóság.

A Viking Sigyn kapitányát június 1-jén letartóztatták, a bíróság azonban lehetővé tette, hogy 15 millió forint óvadék ellenében Budapest területén bűnügyi felügyelet alá kerüljön nyomkövető eszköz alkalmazásával. A legfőbb ügyész azonban a Kúriához fordult, és a legfelsőbb bírói fórum kimondta: törvénysértő volt az óvadék engedélyezése.

Július 31-én – miután segítségnyújtás 35 rendbeli elmulasztásával is meggyanúsították – a bíróság ismét elrendelte az ukrán kapitány letartóztatását.

Forrás: MTI

Címlapi kép: MTI/Mónus Márton

16 hozzászólásarrow_drop_down_circle

F_Viktor
@papa.49: Én csak annyit akartam megjegyezni, hogy nem hiszem el a magyar kormány és az őt kiszolgáló médiák minden szavát miután hallottam a kapitány ügyvédjének pár cáfolatát.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
jesz
ez már szánalmas, borzasztó és szomorú...tömeggyilkosról lenne szó, vagy mi a szösz?
papa.49
Sőt a másik Viking hajó kapitányát is le kéne tartóztatni a segítségnyújtás elmulasztása miatt !!!
De tudjuk az a fránya 36 % sokat nyom a latban !!!
F_Viktor
@papa.49: Nem tudom, a kapitány ügyvédje elég meggyőző bizonyítékokat hozott fel a kapitány ártatlansága érdekében, hogy nem áll meg a segítségnyújtás elmulasztása.
Nekem kicsit bűzlik az egész ügy, csak a kapitánnyal akarják elvitetni a balhét.
papa.49
@F_Viktor: Itt ugyanolyan szabályok érvényesek, mint a közúti közlekedésben észlelte a balesetet mentést kellett volna kezdenie !!!
F_Viktor
@papa.49: A kapitány szakmai tudásáról csak jókat mondtak, több utas is állítja, hogy a kapitány a helyén volt, s az ütközés után sokkos állapotba került. Az utasításba kapott kikötőhelyre sem tudta elvezetni a hajót.
A rádióval is volt furcsaság, a vészfrekin nem kaptak választ.

Hajóval megállni nem olyan egyszerű, mint egy gépkocsival, ne ezzel hasonlítsuk össze.
Azt, amit összehordott a magyar, orbánt körbeugráló sajtó - biztosan az én hibám, de - kételyekkel teli olvasom.
Túl sokat hazudtak már, ebben az egyben nagyon jók.
papa.49
@F_Viktor: Egy biztos MEGHALT ÉRTELMETLENÜL 28 EMBER, lehet, hogy a hídon volt de mit csinált, szelfizet, vagy mást, miért volt a hang kikapcsolva a ,,közelség jelzőn,, ???
Egyébként a videón látszik megállt a hajó, aztán visszacsorgott a baleset helyszínére, majd tovább ment !!!
Folyással szemben nem olyan nehéz megállni !!!
A radaron látnia kellett a Hableányt, miért nem lassított ???
Miért nem tartotta be a szabályokat a híd előtt ??? A rádió egyáltalán be volt kapcsolva, és milyen csatornára állítva ???
Megannyi kérdés !!!
Ezek vonatkoznak a gázoló hajóra, a másik mögötte jött pár perccel később, akkor már tudnia kellett annak is, hogy havária történt, miért nem segített, én erre mondtam ez ,,cserbenhagyás,, történt !!!
csak úgy....
@papa.49: balesetek,sajnos mindíg voltak és lesznek is ,de aki okozta az nem tömeggyilkos! mindenki másképp reagál ,nekem sosem volt balesetem de nem vagyok biztos benne,hogy az adott szituban nem adok gázt ...,vagy a pánik helyzetben hogyan reagáltam volna . a másik érdekes dolog,szerintem volt biztosítása mind a két hajónak, az csak mesebeszéd,hogy a magyar állam fizeti vagy fizette a mentési stb. költségeket.
papa.49
@csak úgy...: Persze a tonyóék bedobták a ,,sajnálkozás,, fegyverét, hogy ,,szegény kapitány,, stb. !!!
F_Viktor
@papa.49: Én csak annyit akartam megjegyezni, hogy nem hiszem el a magyar kormány és az őt kiszolgáló médiák minden szavát miután hallottam a kapitány ügyvédjének pár cáfolatát.
papa.49
@F_Viktor: A kapitány ügyvédje védi a szennyest, ne haragudj rám én nem tudok erre mást mondani, ez az ukrán faszi volt a kapitány, és mint kapitány, meg mint ember is LEVIZSGÁZOTT EGYES ALÁRA !!!
Nem kötelező egyetérteni velem de én nem hiszem a kormány által fizetett ügyvéd egyetlen szavát sem !!!
F_Viktor
@papa.49: OK, ezen nem veszünk össze.
Biztos, hogy a kormány fizeti a kapitány ügyvédjét?
papa.49
@F_Viktor: Hát ki más a turisztikai akárminek 35 % részesedése van a Viking cégben !!!
F_Viktor
@papa.49: Akkor a récsölék tették le az óvadékot is?
papa.49
@F_Viktor: Gondolhatod, hogy nem a kapitány a csikkzsebből !!!
F_Viktor
@papa.49: Pedig tényleg arra gondoltam :-)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.