Nehezen bizonyítható, ha a balesetet okozó sofőr vezetés közben mobilozott, illetve ha bármi mással foglalkozott, ami elvonta a figyelmét – mondta Szatmári-Margitai Gergely jogi szakértő pénteken az M1 aktuális csatorna és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című közös műsorblokkjában.

Ezért halnak meg sokan a magyar utakon – a rendőrség szinte tehetetlen

A szakértő azzal kapcsolatban kérdezték, hogy ősz óta jelentősen nőtt a magyarországi utakon történt balesetek száma. Szatmári-Margitai Gergely azt mondta:

a baleseteket gyorshajtás, mobilhasználat, illetve a megváltozott időjárási körülmények okozták.

Emlékeztetett arra, hogy a rendőrség vörös kód riasztást is kiadott a szeptemberben és októberben történt szokatlanul sok halálos közúti baleset miatt. 2019 első fél évében már csaknem 300 ember vesztette életét a magyar utakon – fűzte hozzá.

A rendőrség tájékoztatása szerint szeptemberben és októberben 127 ember vesztette életét közlekedési balesetben Magyarországon.

17 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
kissé felnőttem
azért a rendőrök sem mennek a telefonfülkékhez ha vezetnek akár a kamionosok 100-90 mobiloz,
annó megkérdeztem 6 Siklósi rendőrtől miért 2000 ft. a büntetési tarifa mert nagyjaink is azt csinálják, 77 megoldás lenne van és? már a gps is kihangositja és kezeli na de akad sok aki sms-t ir és vezet. Látni a kormányon fogja és irogat. max eltemetik őt vagy az áldozatát. Itt a szemléletbeli gond.a gyalogosokbol 10-8 átmegy a gyalogátkelőn de a telefonjából fel sem néz nemhogy figyelne. Ja az autós majd leüli a pár évet.Apróság.
Fantomasz
Nyomják azt a xart ha kell ha nem . Meg vannak örülve bakker , be kell vonni mind ! Kossuth téren szombat délután mindenki hajítsa el a p,,,,,, ba bejárathoz . !
jesz
@Horizont: nyitott kaput döngetsz. Talán két napja fut ez a hír, hogy OKJ-szerű tanfolyamon képeznek rendőri feladatok ellátására alkalmas rendőröket. Hatáskörük korlátozott lesz, a járőr egy fő igazi rendőr, és egy fő beöltözött segédrendőr..
Ebből az jön le, hogy tényleg kevés a rendőr.
jesz
Franciaországban a sok baleset miatt betiltották a vezetés közbeni mobilozás bármilyen formáját, a dohányzást, és az étkezést(is)...az ellenőrzések során kiderült, hogy a franciák magasról szarnak a tilalomra.
nezelodo
A kézben tartott mobil valóban általános, sokszor látom, némelyik vezető olyan elmélyülten telefonál, azt sem tudja hol van. Soknak az arcát és a kilátást eltakarja a nagyméretű mobil, elsősorban a hölgyeknél látom gyakrabban. Érthetetlen, mert, a mai autórádiókban, még a régebbi típusoknál is, a vezeték nélküli kapcsolat a telefonnal létezik, csak párosítani kell. Vagy ennyire magas a kommunikációs kultúra, hogy képtelenek beállítani?
Sziszifusz
A lehetséges baleseti okok közül, a vezetés közbeni mobilozás visszaszorítása, a rendőrök feladatai közé tartozhatna. Azonban magam is gyakran látom, hogy a rendőrök vezetés közben is elég gyakran telefonálgatnak, miközben a járőrtársuk a fontos hívásokat lebonyolíthatná.
Jaaaaa..., hogy megánbeszélgetésekről lehet szó , az más.
A szolgálati utasítások, és szóbeli jelentések közlése az URH rádiókon történik, illetve ha telefonon, akkor azt az "anyósülésen" utazó rendőr is lebonyolíthatja.
Mivel a rendőr, saját magatartása miatt, nem érzi etikusnak a telefonálással kapcsolatos intézkedések foganatosítását, attól eltekint.
Érdekes lehetne, ha a vezetés közbeni telefonhasználatok miatti intézkedések számát közzé tennék.
Szerintem, meglepően alacsony számot láthatnánk.
Sziszifusz
@Sziszifusz: Még egy dolog: Az intézkedési kötelezettség elmulasztása, komoly fegyelmi vétség.
1magyar
Megbolondultak az emberek ezzel az okostelefonálással, mindenki azt bámulja, kizárva a külvilágot,mintha az élete függne tőle - lám, tényleg az függ.
Ezen kívül a sok idegbeteg, nagyképű majom 5 perc előnyért képes életveszélybe sodorni saját magát és utasait az utakon.
A hatalmas kátyúk pld. az 5 főútvonalon -már csak hab a tortán.(kinek a kötelessége javítani?)
Ludas Matyi
mert egyszerüen felelötlenek, butak mint a vaz, köcsögök akik nem is ertem, hogyan kaphattak jogositvanyt! Ezerszer jött mar velem szemben levö savon is több köcsög es lattam, hogy a szar mobiljat szorongatja es nem az utra figyel. Minden egyes mobilozonak bevonnam a jogositvanyat min. 3 honapra, 1 pont es 150.000 Ft. büntetes!
advocat
És ne feledjük a BIZTONSÁGI ŐV használatát is sokan - esetenként van az 50 % is - elfelejtik.
kissé felnőttem
miért nehezen bizonyitható? a toronyrol a bejelentkezése adott az időpont béhatárolható mert rendőrt mentőt hivni kell valakinek nos igyaz időpont majd a hiváslista bocsi de hogy is van ekkor? vagy népbutitás lett ez is? KI HIVTA MIKOR HIVTA STB. ne már
kissé felnőttem
ja az ut minőségéről egyetlen kukkot sem szólnak pedig 75% nem rossz, hanem magyarul szar. pediglen szabvány irja elő. luk luk hátán kátyuk meg nyomvájuk szégyen!
Eriksson
Sok-sok évvel ezelőtt egy kedves barátom vesztette életét egy balesetben. Kisteherautójával járta az országot s hogy ne unatkozzon vezetés közben, rendszeresen újságot olvasott.
Akkoriban még nem voltak okostelefonok.
Ludas Matyi
@kissé felnőttem: sorry, tenyleg erröl is kellene beszelni, de az utak minösege es azok javitasa is a fityeszetek kezeben van. A minap jartam egy nagy faluban Sarvaron, ami szinten a fityeszesek kezeben van, es apukam egy szar kisfalunak az utcainak jobb a minösege mint ennek a nagy falunak. Ha csak a veszelyes Fürdö 4 Milliardot hoz egy evben, akkor hova tünik ez a love? A videkiek meg eljenezik a falu vezetöseget! Röhej, birkak!
szép új világ
@utordi: Már mondtam, hogy nem érdekel az anyád...
kissé felnőttem
@Ludas Matyi: nem vok fiyisz tag sem de fizetjük a horribilis biztositást ki nyulja le nem a karosszériás a sulyadót a vásárolt autó után a vagyonadót. a másik meg a bónusz 10- űk egy rakásnyi szar 1999 től abba vagyok és kedvezmény mivel x y márkás az autóm ( Olasz amugy de nem lamborgini sem ferrári ) 5 % büntetőt is odairtak Unika bizony unikum semmi kedvezméy ezért legyen vallásom szerencsém meg vezessek figyelmesen előrelátoan? röhely is meg köpedelem is. ja és 19 éves .Az hogy éljenzik az mes,e kicsi a mozgástér szó nincs éljenzésről éhezés előbb. a tömeg mint olyan az a cégek szétverésével eltünt egységnek lenni.ez van meglovagolva.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.