Évről évre kevesebb pénzt kap a BKV a hirdetési felületei után.

Havi 142 millió forintot, vagyis évente több mint 1,7 milliárd forintot ajánlott a Budapesti Közlekedési Zrt.-nek (BKV) a francia hátterű JCDecaux Hungary Kft. (JCD) a járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó reklámfelületek hasznosítási jogáért – derül ki abból a Világgazdaság birtokában lévő dokumentumból, amelyet a BKV november 7-én a vonatkozó tender lezárásáról készített.

A koncessziós díj hiába háromszorosa a 2018-ban ebből a tevékenységből befolyó összegnek, és hiába hétszerese a JCD által jelenleg fizetett bérleti díjnak, a közbeszerzést

az illetékes döntőbizottság eredménytelennek nyilvánította, majd lezárta.

A cég ajánlata érvényes volt, sőt kifejezetten magas pontszámot kapott a bírálat során,

a BKV azonban egy Karácsony Gergely főpolgármester által benyújtott, a Fővárosi Közgyűlés által november 5-én elfogadott javaslatra hivatkozva a győztes kihirdetése helyett megtagadta a szerződéskötést.

A szóban forgó közgyűlési határozat megtiltotta a fővárosi cégeknek az egy évnél hosszabb időre szóló, a tulajdonukban, használatukban vagy vagyonkezelésükben lévő reklámfelületek hasznosítására vonatkozó megállapodások aláírását.

Több milliárd forint kiesést okozhat a BKV-nak a főváros döntése

A Világgazdaság számítása szerint

évente több mint egymilliárd forint bevételkiesése keletkezett a vállalatnak, a négyéves időszakra vonatkoztatva tehát több mint négymilliárd forint.

A BKV adatszolgáltatásából az derül ki, hogy a közlekedési eszközök és a köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosításából tavaly összesen 531 millió forint folyt be, az idén májusig pedig 256 millió. Ugyanez 2017-ben még 563 millió, 2016-ban pedig 629 millió forint volt.

A trendből az látszik, hogy a BKV évről évre kevesebb pénzhez jut a hirdetési felületei után, de a JCD még a legjobb évnek mondható 2016-hoz képest is 2,7-szeres pénzt fizetett volna a társaságnak, ha nem érvénytelenítik a közbeszerzést. Úgy tudjuk,

havonta 55,3 millió forintért adja ki a reklámhelyeit a vállalat, ezt a nagyságrendet lapunk megkeresésére megerősítette a BKV.

A JCD 142 millió forintos havi koncessziós díja ennél két és félszer magasabb lett volna. A BKV kasszájában a jövő évi béremelésekre sincs pénz, ezért különösen érthetetlen, hogy a főváros miért hagyja veszni ezt a forrást. Pláne, hogy a BKV tulajdonát képező hirdetési felületek jelentős értéket képviselnek:

12,5 ezer négyzetméter reklámhelyről van szó, ehhez adódnak hozzá a mintegy 1500 autóbuszon, 200 trolin, 630 villamoson és 450 metrókocsin kialakított promóciós platformok.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(vg.hu)

1 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Jozefina
Francia helyett majd fognak találni Magyar céget, aki hirdethet a BKV járművein!!! Vagy a BKV hoz létre egy saját reklámmal foglalkozó céget!!! Így sokkal több pénz maradna a BKV-nál!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.