A magyarok 20, a rendszeresen vonattal utazó magyarok 35 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy évben „inkább javult a MÁV-ról alkotott véleménye".

Több ember szerint lett jobb a MÁV szolgáltatása, mint amennyi ember szerint romlott

– derült ki a MÁV megrendelésére készült felmérésből, amelyet a Nézőpont Intézet végzett, reprezentatív, ezer fős mintán, telefonos megkérdezéssel.

A felnőtt magyarok 18 százaléka (1,4 millió fő) állította, hogy legalább havonta vonatozik, további 30 százalékuk pedig, hogy ennél ritkábban ugyan, de használja. Minden második ember (48 százalék) használta tavaly a kötött pályát.

A vasút és szolgáltatásai tehát legalább 4 millió felnőtt magyarnak fontosak évente

- írja a közvélemény-kutatás hátteréről a Nézőpont Intézet.

A „MÁV-ról alkotott véleménye” egy év alatt az összes magyar ötödének javult és tizedének romlott, a többiek nem láttak változást.

A társaság szolgáltatásait rendszeresen használók körében azonban kedvezőbb a kép: harmaduk (35 százalék, mintegy félmillió magyar) szemében javult és csak feleannyiuk szemében romlott a MÁV-kép.

A javulás mögött a szolgáltatásokkal való elégedettség emelkedése állhat.

Az összes megkérdezett 41, míg a vonatot rendszeresen használók 69 százaléka mondta azt, hogy „összességében inkább elégedett" a MÁV szolgáltatásaival (15, illetve 30 százalék nem). Érdekes, hogy a fiatal felnőttek (40 év alatt) körében különösen jó lett a vasúti szolgáltatásokról alkotott vélemény. Az új nemzedék 51 százaléka is összességében elégedettnek mutatkozott, míg a sokat látott 60 év felettieknek csak 37 százaléka – folytatták a közleményben.

Elégedettek a MÁV-val az utasok a Nézőpont Intézet szerint

Fotó: Nézőpont Intézet

A MÁV szolgáltatásait részletesen is értékelni lehetett. Igaz, a száz százalék nem jön ki a válaszokból, a hiányzók feltételezhetően se nem elégedettek, se nem elégedetlenek: arányuk kirívóan nagy a wifiszolgáltatás megítélésénél (37 elégedett, 20 nem, 43 százalék tehát a semleges válaszadó) és jegyvásárlásnál – 74 százalék elégedett, 8 nem, 18 százalék lehet a semleges.

A javuló adatok mögött egy-két szolgáltatás sikere állhat.

A jó hírek mellett azonban akadnak figyelmeztető jelek is.

A magyar vasút pontosságával és megbízhatóságával az összes felnőtt 55, a rendszeresen vonaton utazók 60 százaléka ugyan elégedett, 31, illetve 39 százalékuk azonban nem

– állt a közleményben.

„A másik problémás terület az állomások állapota és tisztasága, amellyel ugyan az összes megkérdezett 47, s a rendszeresen utazók 51 százaléka mondta magát elégedettnek, de majdnem ugyanannyian (40, illetve 47 százalék) elégedetlennek bizonyultak. Az '50 megújuló állomás' elnevezésű karbantartási program tehát fontos területet akar rendbe rakni, igaz, erről az összes megkérdezettnek csak a negyede hallott.”

Forrás: Origo, Index

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

geopapa
A hír fele igaz: a MÁV elég szervezetlen, elég sokat késnek vonatai, elég korszerűtlenek, elég piszkosak, elég drága, elég veszteséges, elég megbízhatatlan az elektronikus rendszere.
De mi a fene az az edett?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
geopapa
A hír fele igaz: a MÁV elég szervezetlen, elég sokat késnek vonatai, elég korszerűtlenek, elég piszkosak, elég drága, elég veszteséges, elég megbízhatatlan az elektronikus rendszere.
De mi a fene az az edett?
staro2
Nekem a MÁV mozaikszóval semmi bajom, elégedett vagyok vele.
A vasúti személyszállítás , annak körülményei, pontossága, szervezettsége, utasbarát mivolta- no ez az ami sokat romlott pedig régen is szar volt..
Aki Én
A Nézőpont szerint Tarlós fölényesen vezet, még az ellenzékiek között is. Sőt, szerintük a jogállamiság és demokrácia is feljövőben van Magyarországon.
RonaGyuri
miért pont ebben ne hazudnának a Mrázék??? =))
Aki Én
Elégedettek az emberek VS 35% mondta, hogy javult

Illibsi többség.
tudode
A Nézőpont munkatársainak tisztánlátásukhoz hiányzik a MULTIFOKÁLIS SZEMÜVEG!
.
A vasútnál nem csak nézni, látni is kellene, pl
.
------ Tíz magyar vasútvonal, ahol egy csiga zavarba hozná a vonatot
.
24.hu/belfold/2018/07/30/mav-lassu-vonatok-menetido/
.
És visszafejlődik, mert
.
------ Ötvenezer kamion tűnhetne el a magyar utakról
,
24.hu/fn/gazdasag/2019/06/25/otvenezer-kamion-tunhetne-el/
.
Miért is? Mert a szakbarbárok ugyan vásároltak Triesztben 500 m tengerpartot, de
.
----- Miért szűnt meg a kamionszállítás Magyarországon?
.
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2017/07/05/miert_szunt_meg_a_kamionszallitas_magyarorszagon
.
KELLETT szakbarbár ŐFÉLESÉGÉNEK A KÖZLÓVÉ az üresen kongó BETONSZARKOFÁG ERDEJÉRE!!!
sokanvagyunk
Nem tudom, hogy jön ki a javult... - "egy év alatt az összes magyar ötödének javult és tizedének romlott, a többiek nem láttak változást."
Nessy
@sokanvagyunk: Nézőpont kérdése! :-))
advocat
Felettébb érdekes! Hány embert kérdeztek vonaton. Akik utaznak is. Naponta. Egyébként tényleg jó a MÁV. Csak évek óta nem vonatozom. De azért jó.
kokopelli
@geopapa: 2019 májusáig a MÁV blokkolta a helyjegyek kiadását a RailJet-re,a Keleti miatt!Szerintük
nem volt mindegy,hogy Kelenföld vagy a Nyugati lesz az ideiglenes végállomás?A külföldi utasok hóna-
pokig káromkodtak mint "kocsisok"! Jeggyel a zsebükben sem tudták,hogy miért zárolták a helyfoglalást
Budapestig!(hallani kellett volna a MÁV-nak Münchenben a "földik" káromkodását)
sokanvagyunk
@Nessy: Értem... olyan kétharmados. :D - "a MÁV megrendelésére készült felmérésből, amelyet a Nézőpont Intézet végzett".
cikicakk55
Ez a közvélemény kutatás kb annyit is ér,mint amennyit mutat. Nem kérdezni kéne az embereket,hanem utazni a vonatokon.Mondjuk időra. Eljátszani,hogy a közvélemény kutatónak délelőtt 10 órára Miskolcra kell érkeznie a rendőrségre,vagy az Önkormányzathoz,vagy csak úgy,de időre,pontosan. Ezt egy héten keresztül tegyék meg,minden nap másik útvonalon.Ne az íróasztal mögött,a fűtött irodákban készüljön már el a statisztika. Én például fogalmam sincs,hogy meg vagyok-e elégedve a MÁV teljesítményével .Hódmezővásárhely és Szeged közt 2 éve megszűnt a Rémtrén miatt a vonat közlekedés.Már pedig a legtöbb Vásárhelyen élő ember Szegedre utazik,mert ott dolgozik,ott az orvosi ellátások nagyobb része( kb 30km a jegy szerint) Békéscsaba felé van vonat,de pont a rém trén vonatpótló buszai miatt már alapból késve indulnak arra is a vonatok. Busz járat nagyon gyakran van Szegedre,és az kb 20-30 perc alatt Szegeden van( attól függ,hogy gyorsjárat,vagy helyközi. Nos ha kész lesz az eddig csupn az eredeti ár ötszörösénél tartó leendő villamos összeköttetés a két város közt,nem tudom mikor fogja behozni a ráfordított kb 150 milliárd forintot. A menetidő a városokban lévő lámpák és közlekedés miatt már alapból a duplája lesz időben.A buszjegy most teljes áron 46-végállomástól végállomásig 650 ft. A Rémtrénnek duplájának kéne lennie a jegyárnak,hogy kb 20 év múlva már hasznot is hozzon,de annyi utas a büdös életben nem lesz,ugyan is a belvárosban élőknek lesz elérhető a rémtrén,akik kiljebb laknak azoknak továbbra is marad a kerékpárral megközelíthető megálló.Eddig nem úgy néz ki,hogy kerékpár tárolók és parkolók épülnének a megállók környékén. Sőt a két város közt egypályás a sín,így kitérőkkel lesz tarkítva,és lassítva a közlekedés..Aki ezt az egészet megtervezte és aki ezt az egészet elfogadta,azt arra büntetném,hogy minimál bérért, napi 8 órában villamosozzon a két város közt.
Peller Anikó
180 fős mintán (180 fő = az 1000 megkérdezett 18%-a), válogatott telefonos megkérdezéssel 100 ember azt állította, hogy kurvajó a mávval utazni. De ha 1000-et kérdeztek akkor 820 válaszolónak nem ez a véleménye vagy nem utazik vonattal.

A két lényeges kérdés a vasúti kocsik állapota és a pontos, megbízhatóság lenne.

Így hazudunk mi.
simmering73
A benézőpont szerint. Amúgy meg aki teheti, kerülje messze ívben.
Borsodi
A MÁV egy rakás szar Ózd Miskolc között.Elavult mocskos vonatokkal szégyen gyalázat.A vasútállomások is a 80 éveket idézik igaz akkor még volt Utasellátó ,és WC.
Lepényleső
Mintha Ferenc József császárt kérdezték volna?
"Minden nagyon szép,minden nagyon jó,mindennel megvagyok elégedve!"

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.