Budapest súlyosabb közlekedési problémákkal küzd, mint amit egy végletesen legyengült BKK új vezetője meg tud oldani. Regionális gondolkodásra kell váltani – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója.
Facebook-posztban magyarázta el Vitézy Dávid, a BKK egykori vezetője, hogy miért nem pályázott a közlekedési vállalat élére. Szerinte Budapest közlekedési problémái azonban sokkal súlyosabbak annál, minthogy az elmúlt években végletesen legyengült BKK élén csupán egy vezetőváltás elegendő volna.
Az elmúlt hetekben pályázaton kereste a Budapesti Közlekedési Központ új vezetőjét a főpolgármester. Budapest közlekedési problémái azonban sokkal súlyosabbak annál, mint hogy az elmúlt években végletesen legyengült BKK élén csupán egy vezetőváltás elegendő volna. Struktúraváltásra van szükség, 2020-ban nem elégedhetünk meg a 2010-es BKK-koncepció újramelegítésével: azóta 200 ezerrel van több autó Budapest és az agglomeráció útjain, a HÉV-ek és az összes elővárosi busz átkerült a BKK hatásköréből az államéba. Nem lehet leporolni a tíz évvel ezelőtti válaszokat. Itt az idő regionális logikára váltani a budapesti és agglomerációs tömegközlekedésben
– írta közösségi oldalán hosszú posztja bevezetőjeként Vitézy Dávid.
Hozzáteszi:
Budapest közlekedési problémái az elővárosokban kezdődnek és legnagyobbrészt onnan származnak. A Budapestet elárasztó autótenger által kibocsátott szennyezés évekkel lerövidíti a budapestiek életét, megbetegít gyerekeket és öregeket egyaránt, a dugókban feleslegesen töltött idő százmilliárdos gazdasági kárt okoz Budapestnek és Magyarországnak, az autók szaporodása pedig hozzájárul a klímaváltozáshoz is. A tömegközlekedés az egyetlen valós alternatíva, nem tudunk jobbat. Azonban míg Budapesten belül az utazások 60%-a tömegközlekedéssel történik, addig az agglomerációból ingázóknak mindössze 34%-a választja a tömegközlekedést – kétharmaduk autóval lépi át a városhatárt. Ráadásul a helyzet nem stagnál, hanem romlik. Míg 2010-ben 991 ezer autó volt forgalomban Budapesten és Pest megyében, ma 1,2 millió. Ez +200 ezer autó az utakon. 2019-ben Budapesten 4%-kal, míg Pest megyében 5%-kal nőtt a gépjárműállomány, mindössze egyetlen év alatt.
Érvelése szerint az lenne a megoldás, ha a tömegközlekedést az elővárosokból ingázók számára a budapestivel egységes egészként kezelnénk és így tennénk versenyképessé. Ehhez képest ma minél távolabb megyünk a városmagtól, annál versenyképtelenebb a tömegközlekedés és annál többen ülnek autóba.
Négy érvet sorol fel a regionális tömegközlekedési szemlélet mellett:
1. Legalább harminc éve halogatjuk a közös, zónás, MÁV-ra, HÉV-re, Volánbuszra, budapesti tömegközlekedésre egyaránt érvényes bérleteket, valamint a regionálisan összehangolt menetrendeket, egységes utastájékoztatást, régiós buszhálózatot.
2. A hév- és vasútvonalakra az agglomerációs településeken ma szinte sehol sem működik megfelelő ráhordás. Még ahol van is versenyképes vasúti közlekedés, nehéz megközelíteni az állomásokat.
3. Nem halasztható tovább, hogy a vasútfejlesztés fókusza Budapestre kerüljön és ezáltal a MÁV az elmúlt 100 év tétlenségét, pontosabban a vasútfejlesztés Budapestre való érzéketlenségét meghaladja. A vasútnak a budapesti tömegközlekedés szerves részévé kell válnia, ahogy ezt Bécstől Moszkváig, Barcelonától Stockholmig látjuk.
4. A mai hév-vonalak a jövő budapesti metróvonalai, ma már azonban nem tartoznak egy intézményrendszerbe a budapesti tömegközlekedéssel, nem is a BKK rendeli meg ezeket a szolgáltatásokat. A BKK 2010 utáni modelljéhez képest is óriási változás, hogy a hévek és elővárosi buszok állami fenntartásba kerültek. A hévek fejlesztésre szorulnak, 40-50 éves vonatok járnak, a hév-vonalakat pedig egyre inkább metrószerű üzemre kell átépíteni, hogy a föld alatt elérjék a belvárost.
A teljes posztot itt olvashatja el:
Címlapkép: MTI/Mohai Balázs
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Szerintem vállalkozó is lenne rá, lehet, még EU-s pénz is! :D
Szerintem vállalkozó is lenne rá, lehet, még EU-s pénz is! :D
Nos abból sajnos nem lehet lopni, ergo senkinek sem érdeke egy ilyen megoldás a döntéshozók közül (, a többieket meg eddig is lesz@rták, és ez azzal sem változik/változott, ha nem a fidesz van/volt hatalmon)!
A fejlesztést nem lehet úgy csinálni, hogy egy fideszes tapló paraszton kívül más nem teheti a kezét a pénzeke
Vitézy Dávid, buzi?
Vitézy Dávid, zsidó?
Vitézí Dávid egy buzi zsidó, aki lerakta az alapot fideszes nyikként, hogy szétbassza Budapestet?
Amihez hozzányílt, szarrá vált, az égető kérdéseket meg hanyagolta a kis geci zsidó buzi (Magyarország baja, hogy túl sok a zsidó, túl sok a cigány, túl sok a paraszt, és mindegyik fajta hozza a rá jellemző legrosszabb formáját. Magyarországnak annyi - kivéreztetik ezek a gecik!)
Mindent elbaszott, aztán lelépett, szarba hagyva a fővárost.
Férfi-tanga-bugyi-kék buszok. Anyád!
Új hozzászólás