A korábban tapasztalt 3-4 hónapnál tovább fog tartani, amíg a légiközlekedés kilábal a koronavírus-járvány miatti krízisből a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és az OAG légiközlekedési tanácsadó vezetői szerint.

John Grant, az OAG vezető elemzője egy csütörtöki, újságíróknak tartott videokonferencián azt mondta, április elején tetőzhet a kapacitáscsökkentés Európában, ekkor szinte teljesen le fog állni a légiközlekedés, csak az áruszállító járatok, és egy-két utasszállító járat maradhat.

Hozzátette: a légitársaságok az elmúlt években gazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatatlan mértékű kapacitásnövelést hajtottak végre, emiatt a visszaesés után a korábbi 3-4 hónapos időszakhoz képest sokkal több időre lesz szüksége az iparágnak, mire elérheti a járvány előtti szintet.

Rafael Schvartzman, az IATA európai vezetője erre reagálva egy másik videokonferencián azt mondta, egyetért azzal, hogy több idő kell, amíg újra elérik az idén februárban mért kapacitásokat, de ennek oka az, hogy a koronavírus-járvány miatt recesszióba fordul a globális gazdaság.

A légitársaságokat tömörítő szervezet munkatársa szerint minden gazdasági ágazat át fog alakulni a járvány után, bár ennek részletei egyelőre nem ismertek. Abba azonban biztos, hogy a légiközlekedésnek akkor is jelentős szerepe lesz. Hozzátette: az iparágnak tanulnia kell a járvány okozta válságból, és mindent meg kell tenni azért, hogy a szektor felkészültebb, és erősebb legyen egy következő világjárvány esetén.

Ezzel kapcsolatban közölte: a légicégeknek Európában átlagosan kéthavi működésre elegendő készpénzük van, és várhatóan 76 milliárd dollárral csökken a bevételük az előző évhez képest. Várakozásaik szerint a leginkább az Egyesült Királyság van kitéve a hatásoknak, 113 millióval csökkenhet az utasforgalom, 21 milliárd dollárral eshet a bevétel, 400 ezer munkahely szűnhet meg és 32 milliárd dollárral kevesebbet tud majd a légiközlekedés hozzájárulni a gazdasághoz. Spanyolországban, Németországban, Olaszországban és Franciaországban is hasonlóan súlyos hatások várhatóak, összességében 2,1 millió munkahely kerül veszélybe a légiközlekedés hanyatlása miatt.

(MTI)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.