A lap cikke szerint a Volánbusznál elkezdik leépíteni azokat a járatokat, amelyek párhuzamosan közlekednek a vonatokkal.
Jóformán fű alatt, több évnyi rákészülés után megkezdődött a Volánbusz járatainak csökkentése azokon a területeken, ahol a MÁV megfelelő közlekedést tud nyújtani az utasoknak – olvasható a Népszava cikkében.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 3.0/Burrows
Az átszervezést azonban nem előzte meg nagy bejelentés, a lap által megkeresett kormányzati szereplők nem is válaszoltak a Népszava azon kérdésére, hogy vajon az utóbbi hetek járatszűkítései már ezen terv részeként zajlanak-e.
A Volánbusz dolgozói szerint ez lehet a háttérben, a Munkástanácsok Zala Megyei Szövetsége és a Volánbusz zalai dolgozói petícfiót indítottak tiltakozásként, mivel arról értesültek, hogy augusztustól drasztikusan visszavágja a szaktárva a távolsági autóbusz-közlekedést.
A szakszervezet elnöke, Horváth László arról téjékoztatta a Népszavát, hogy információik szerint a változtatás Zala megyét súlyosan érintheti, a megyei és a Budapest közötti autóbuszos járatok nagy részét törölni akarják. Horváth szerint egyelőre nem tudni, hogy az új menetrend mennyiben igazodik a az utazóközönség szokásaihoz és igényeihez, valamint az érintett önkormányzatok elvárásaihoz. Mindenestre a változtatást a munkavállalókkal nem egyeztették.
Pár hete az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a vasúti közlekedést vágta vissza 34 mellékvonalon, ez ellen rengetegen tiltakoztak, mivel egyeztetés ezekről a változtatásokról nem volt az érintettekkel, sőt, a konkrét menetrendet csak az életbe lépése előtt pár nappal adta ki a MÁV.
A Közlekedő Tömeg szakmai egyesület szerint sürgősen szükség lenne az évek óta ígért menetrendi és tarifa összehangolásra a busz és a vasút között, az szakminisztériumot pedig egy levélben arra szólították fel, hogy év végéig tegyenek le az asztalra egy koncepciót a regionális közösségi közlekedés fejlesztésére. Változtatásokat pedig csak azután vezessenek be, miután ezeket az érintett térségek lakosságával nyilvánosan egyeztették.
A lap szerint a Volánbusz dolgozói elbocsátásoktól tartanak a járatok átszervezése és csökkentése miatt, ráadásul
"egy nyugdíj után visszafoglalkoztatott társuk rosszulléte is borzolja a kedélyeket. Attól tartanak, a kevesebbe kerülő nyugdíj mellett dolgozók is veszélyeztetik az állásukat. A Volánbusz Zrt. válasza szerint jelenleg 10 569 buszvezetőt alkalmaznak országszerte, ebből 550 nyugdíjast, de közülük 310-en még korhatár előtti ellátásban részesülnek, teljes munkaidőben pedig csak 42 százalékukat foglalkoztatják"
- áll a cikkben.
A Volánbusznál működő Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) július 15-én tiltakozó akciót szervez, mert hogy a Volánbusz a kánikula ellenére is ragaszkodik a műszálas egyenruhák viseléséhez még a nem légkondicionált járatokon is. A szakszervezet arra kérte a dolgozókat, hogy ezen a napon viseljenek fehér pólót és rövbidnadrágot tiltakozásképpen.
Ezért is Soros-Brüsszel-Gyurcsány a hibás, igaz?
De ezt csinálják a vasutakkal is.
Szomorú ha valaki a saját szemének se hisz.
Ha ezt tudom, busszal jövök, még ha drágább is mint kocsival! :D:D