Alaposan elhasználódott a Lánchíd szerkezete.

Másfél évre lezárják a Lánchidat – súlyos dolgokra derült fény

A Lánchíd felújítása központi kérdés lett Budapesten, Ma kiderült: a híd nem fog leszakadni, de se futóversenyt, se felvonulást nem engedélyeznek már rajta. Az alja mállik, a láncszerkezet már nem funkcionál az eredeti funkciója szerint, a láncok a teherbíró képességük határán vannak. És ezeket nem is fogják cserélni. Viszont a felújításhoz már ebben a hónapban kiírhatják végre a közbeszerzést, sőt, az is kiderült, mikor kezdődhet a felújítás, és hány hónapig lesz zárva akkor a híd.

A Lánchíd felújításának témájában Tüttő Kata főpolgármester-helyettes, Szőke Gábor a Budapest Közút vezetője és Fendrik László, a BKK megbízott vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót.

Tüttő Kata szerint a felújítást 9 éve várják. Felújításról van szó, nem új hídról. Fontos tehát a műszaki tartalom, fontos a pénz, ami most kicsit billeg, és fontos az egésznek a jogi része, vagyis a közbeszerzés, ami már folyamatban van.

Szőke Gábor a Budapest Közút vezetője azért volt jelen, mert ők adják a hídmesteri szolgálatot, vagyis ők tudják a legjobban, mi a baja a hídnak, és a javítgatásokat is ők végzik, végeztetik.

Súlyos dolgokat árult el, de hozzátette: a híd azért nem fog leomlani:

A vasbeton szerkezet alulról lemálló darabjai balesetveszélyt okozhatnak. Ezt az év elején alpintechnikával dolgozó szakemberekkel egyszer megoldották, leverték, most újra meg kell tenni.

Az egyik függesztőrúdnál a hossztartó szinte teljesen elkopott, ezt a múlt héten megerősítették.

A déli oldalon is el kell végezni a jövő hónapban a megerősítést, ahol most az állványzat van a hídon.

Januárban bevezették az 5 tonnás súlykorlátozást – kivéve a BKK, Katasztrófavédelem járműveinél – ezt a korlátozást folyamatosan figyelik.

Bevezették a 30-as sebességkorlátozást, mert az útpálya nyomvályúsodott, és a kerékpárosok és a mellettük elhaladó autósok így nem tudnak a baleset kockázata nélkül egyszerre haladni a hídon.

Ráadásul a dilatáción áthaladó autók ütő hatást fejtenek ki a híd egész szerkezetére, melynek végén a tartószerkezet saruja már kifordult.

A korrózió miatt a láncszerkezet vastagsága csökkent. Ezt nyomon kell követni, mert a láncszerkezet a felújításkor sem lesz cserélve. A teherbíróképesség megtartása miatt tehát a jelenlegi vasbeton pályaszerkezetet egy könnyebbre, ami várhatóan acélszerkezet lesz.

A láncszerkezetek egyébként sem működnek már eredeti funkciójuknak megfelelően, feszültség van a láncfejekben, a teherbíró képességük határán vannak.

Az üzemeltető nem járul hozzá ezért, hogy tömegrendezvények, futóversenyek, felvonulások legyenek. A folyamatosan javított járdák repedései miatt is fennáll ilyen esetben a balesetveszély.

A híd nem fog leszakadni, mindent megtesz a Magyar Közút, hogy az útpálya és a járda biztonságosan járható legyen, ezért heti ellenőrzéseket tartanak, szakcégek bevonásával, de ezen kívül is minden lehetséges eszközt bevetnek, ami a híd használhatóságát biztosíthatja – mondta Szőke Gábor.

A BKK megbízott vezetője, Fendrik László elmondta, rendkívüli ülést tartottak, elvi támogatásáról biztosították a menedzsmentet, hogy a jövőhéten jóvá hagyhassák a közbeszerzés kiírását. 2021 elején, ha minden jól megy, kijelölhetik ez alapján a kivitelezőt, márciusra felvonulási területet biztosítanak. 30 hónapra tervezik a felújítást, ebből 18 hónapig lenne lezárva a híd – mondta Fendrik László.

Forrás: Blikk

Kép: MTI/Szigetváry Zsolt 

15 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nessy
Biztos lesz, aki majd megállapítja hogy novembertől március végéig kellett volna felújítani a Lánchidat, mert most a járvány úgy megviselte szegényt, hogy hirtelen, három hónap alatt tönkrement!
A Lánchíd és az Alagút felújítása már évek óta téma, de soha nem volt rá elég pénz! Bezzeg most, hogy ennyit forrást elvonnak az önkormányzattól, most kell lennie!! Kéretik nem teljesen hülyének nézni a főváros lakosságát!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SystemError
Durva nem, hogy amíg valamit felújítanak, addig nem lehet használni...
jesz
egymást túllihegve rémisztgetik a polgárokat, főleg azokat, akik naponta használják. Az a polgár, aki még sosem látta közelről, az pont leszarja a hisztériát.

A híd igenis jól van egépítve, a háború utáni újjáépítést sem hebehurgyák végezték, janem értő szakemberek.

Ahogy a Koós Károly sétány teljes forgalomelzárását is évek óta kóstolgatják, pont így vannak a Lánchíddal is...lehet, hogy nem is akarnak rajta járműforgalmat, de nem tudják milyen trükkel nyomják le a polgárok torkán(elmebeteg ötlet, de megcsinálják)
Sámannus
Tapló Pisti tíz évig csak egy hereverő volt
Nessy
Biztos lesz, aki majd megállapítja hogy novembertől március végéig kellett volna felújítani a Lánchidat, mert most a járvány úgy megviselte szegényt, hogy hirtelen, három hónap alatt tönkrement!
A Lánchíd és az Alagút felújítása már évek óta téma, de soha nem volt rá elég pénz! Bezzeg most, hogy ennyit forrást elvonnak az önkormányzattól, most kell lennie!! Kéretik nem teljesen hülyének nézni a főváros lakosságát!
tudode
Mindenféle szakérelem nélkül, ha csak a háztartásban meglévő eszközök 32 év után kuka lenne!
.
Több gondosságot érdemelt "volna" a Duna első hídja, amelyet az átkosban a romeltakarítás közepette, átadásának 100. évfordulóján, 1949. novemberben át is adták, aztán 1998-ban újították fel, szintén az átkosban.
.
Például a videó szerinti, több km-es hidat , amelyet 2000-ben adták át, 20 év után újra festik
.
------ Tizenhárom évig festik a hidat
.
www.youtube.com/watch?v=bzYr5j4kFts
.
Például: Nem 32 év után kellene karaktergyilkolászni az ellenzéki főpolgármestert, hanem számon kellene kérni azt, aki száz, ezer milliárdokat fektett az adófizetők lóvéjából stadiont, egyebekre ezer milkliárdokat
.
www.google.com/search?q=stadionokra+k%C3%B6lt%C3%B6tt+p%C3%A9nz&oq=St&aqs=chrome.2.69i57j35i39l2j0j46j0j46j0.4080j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
------------------------------------
.
Azt is megélte a Lánchíd, hogy kofa módjára vádaskodhatnak azok, akik hadicselei következtében rengeteg lóvé vált narancsköddé!
Nyírfa
De kellene ennek az országnak egy Széchenyi!
human
@Nyírfa: Sajnos ma már a média adja az irányt és nem a értelmiség. Ez egy új világ. De nekünk még értelmiségiből is a meghunyászkodóbb jutott. Őszintén megdöbbentem, hogy a kutatói hálózat átalakítását milyen szépen tudomásul vette az MTA. Holott egyértelmű, hogy Orbánnak azokra a kutatásokat támogatu EU milliárdokra fáj a foga, maik a következő években érkeznek majd az országba.
Nyírfa
@human: Többen is próbálták megvédeni az akadémia függetlenségét, de, ezek szerint nem voltak elegen. Pedig a tudósembernek a haladást illik képviselnie a lába ujjától a feje búbjáig, különben csak hobbikutatónak számít, aki elvan a maga kis világában, miközben valahol pénzt keres, és kívül helyezi magát a közéleten. A tudós a legközéletibb személy, mert munkája eredménye az egész társadalmat felemeli. Míg politikusok jönnek-mennek, képviselők cserélnek helyet az Országgyűlésben, addig ő állandó résztvevője a fejlődésnek, miközben maradandó értékeket hoz létre.

Egy Széchenyi hazájában nem forrongani a nevét viselő MTA szétverésén, az nem csak az ott tevékenykedő munkatársakat minősíti, hanem a magyarok általános kulturális szintjét is. Én egy tüntetésen jelentem meg, alig voltunk, többet nem mentem. Ha a netadó ellen ki tudtunk menni 30 ezren, akkor tavaly meg kellett volna bénítanunk a várost.

Már várom, mikor lesz Mészáros Lőrinc az MTA egyik vezetője. Elvégre okosabb mint Z.
Jozefina
@Nyírfa: Meg Petőfik, Kossutok ...
Na meg évek óta köztudott, hogy a híd rossz állapotban van és egyre veszélyesebb!!!
Ezt egyértelműen Tarlós hibája, hogy nem kezdte el a híd felújítását még időben!!!
Nyírfa
@Jozefina: @Jozefina: Petőfi jöhet, sokszorosítva, Kossuthtal szemben azonban fenntartásaim vannak.

Tarlósnak nem hogy díszpolgárságot nem adtam volna, de már folyna a per ellene, ha rajtam múlna. A Lánchíd miatt, a metrók miatt, a Kossuth tér miatt, a Városliget miatt, a rengeteg fa kivágása miatt, a Várban történő átalakítások miatt, az iszonyatos mértéket öltő korrupció miatt, a szociális szféra fejlesztésének az elmaradása miatt, a Római part miatt, a műemlékek lebontásának elnézése miatt és ami most nem jut eszembe miatt.
jesz
aszongya: a láncok a teherbíró-képességük határán vannak..

...de nem cserélik őket...nem is kell. aki azokat a láncokat valaha megsimogatta, az átérezte, hogy még van bennük ezer év...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.