Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat, a két ütemben megépült, 19 kilométeres szakasz mintegy 50 milliárd forintba került.

Az útszakaszt nem kevesebb, mint 18 politikus és közéleti személy adta át, szerencsére mindenkinek jutott egy kis darab nemzeti színű szalagdarab is:

18 fontos ember adott át egy 19 kilométeres útszakaszt
A dicső névsor pedig:

Nyitrai Zsolt, a kiemelt társadalmi ügyekért felelős miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője,

Benkő Tibor honvédelmi miniszter,

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára,

Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára,

Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója,

Zsiga György, a Colas Hungária Zrt. elnök-vezérigazgatója,

Tóth Sándor, a Colas Út Zrt. vezérigazgatója,

Sipos Zsolt, a He-Do Kft. ügyvezetője,

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója,

Pajtók Gábor, Heves megyei kormánymegbízott,

Juhász Attila Simon, a Heves Megyei Közgyűlés elnöke,

Mirkóczki Ádám (Egységben a Városért Egyesület), Eger polgármestere,

Habis László (Fidesz-KDNP) Eger volt polgármestere,

Nagy Csaba (Fidesz-KDNP), Füzesabony polgármestere,

Sári László (Fidesz-KDNP), Kerecsend polgármestere,

Vámosi László (Fidesz-KDNP), Andornaktálya volt polgármestere,

Orosz József, Nagytálya polgármestere és

Hanuszik Csaba (Együtt Maklárért Egyesület), Maklár polgármestere.

Benkő Tibor honvédelmi miniszter az átadó ünnepségen hangsúlyozta: az egriek és a térség lakóinak évtizedes álma valósult meg a beruházással. A kormány célja minden megyeszékhelyet bekötni a gyorsforgalmi úthálózatba. Ez hozzájárul az érintett városok és térségek gazdasági fejlődéséhez, emellett biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a közúti közlekedést – húzta alá. Eger és környéke esetében mindez az idegenforgalom további erősödését is szolgálja – tette hozzá. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében arról beszélt: a biztonságos, gyors és kényelmes elérés a sikeres gazdaságfejlesztés alapja, emellett a helyi életminőséget is meghatározó tényező.

18 fontos ember adott át egy 19 kilométeres útszakaszt

A közúti közlekedés-fejlesztési terveket a 2016-ban elindított, 3200 milliárd forintos keretösszegű útprogram összegzi, a forrás nagyobb részét hazai költségvetésből teremti elő Magyarország – hangsúlyozta. Emlékeztetett rá, négy éve 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, Egerrel ez a szám 18-ra bővült. A kivitelezés a gyorsforgalmi kapcsolattal még nem rendelkező városoknál is tart, és "minden józan számítás szerint" 2025-re mind a 23 település megközelíthetővé válik autópályán vagy autóúton, ezzel az ország gyorsforgalmi törzshálózata megközelíti a végleges kiépítés szintjét – fogalmazott. A magyarországi sztrádák teljes hossza a jelenlegi 1500 kilométerről "jócskán 2000 kilométer fölé nő" – tájékoztatott.

A kormány a közlekedésfejlesztési beruházásokkal segít megalapozni a térségek gazdasági megerősödését és "kedvet csinál" a munkahely-teremtő beruházások betelepüléséhez – jegyezte meg Mosóczi László.

18 fontos ember adott át egy 19 kilométeres útszakaszt

Közlése szerint a személygépkocsival 2021 január 1-ig díjmentesen használható M25-ös . Az út és a kapcsolódó beruházások három év alatt épültek meg, és "azonnal érezhető változást hoznak Eger 52 ezer lakója és a város közvetlen környezetében élő, mintegy 85 ezer ember életminőségében, illetve -lehetőségében" – mondta az államtitkár. Kifejtette: a beruházásnak köszönhetően rövidül a menetidő és javul a forgalombiztonság Eger és Budapest között. Emellett a térség településein csökken az áthaladó forgalom zaja, a környezet terhelése és a balesetveszély.

Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője történelminek nevezve az átadás napját, azt mondta, évtizedek óta köztudott, hogy a megyeszékhely és a főváros közötti gyorsforgalmi összeköttetés megteremtése a feltétele annak, hogy Eger és környezetének fejlődése léptéket válthasson. Ennek ellenére "a baloldali kormányok idején nem történt semmi, a szükséges források nem álltak rendelkezésre, és ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne M25-ös út" – jelentette ki, hozzáfűzve: az Orbán-kormány ezzel szemben "megígérte és megcsinálta". Kitért arra is, hogy az 5 települést érintő út Füzesabony, Eger, Maklár, Andornaktálya, Nagytálya és Kerecsend tehermentesítése mellett zöldebbé és környezetbarátabbá is teszi ezt a térséget, hiszen a kivitelezés során több mint 100 ezer fát és cserjét ültettek, és csaknem 880 ezer négyzetmétert füvesítettek be.

Az M25-ös út megépítése az egriek és környékbeliek közös célja volt, mára pedig közös sikerévé vált – szögezte le a képviselő, új célnak nevezve az Egert elkerülő út építését, melynek megvalósításában – szavai szerint – ugyancsak számíthatnak a helybeliek a kormány támogatására.

Fotó: MTI/Komka Péter

21 hozzászólásarrow_drop_down_circle

SystemError
Tényleg mint a magamutogató riherongy kurvák
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
SystemError
Tényleg mint a magamutogató riherongy kurvák
görbetükör
Tiszta kabaré.
Röhejes lenne, ha nem lenne ténylegesen sírni való.
Qqberci
Nem tudtak már szerezni egy 19.-et? És akkor lehetett volna "minden kilométerkőnél" egy...
tudode
Vajon ezek a férfiak közül ki volt az aki a tudását, erejét adta ennek az útnak az átadhatóságának!
.
Úgy lenne korrekt, ha az adja át, aki megépíttette annak, aki erőfeszítést tett annak érdekében, hogy ez az útszakasz megépülhessen!
--------------------------
.
Ezek a nyakkandős "urak" még mindig szedegethetnék a II. vh. után a romokat, amikor épült, szépült az ország, nem adtak át semmit, talán a Széchenyi Lánchidat, amelyet 100. születésnapján, az újjáépítés közepette átadták minden hercehurca nélkül a nagyközönségnek!!!
.
Pontonhíd kötötte össze Pest, és Budát
.
---- Magyarország a háború befejezése után
.
www.youtube.com/watch?v=9Qm2gU1o4rc
----------------------------
.
Hogy legyen mit széthordani az újkori milliárdoSOKKNAK!
Nessy
@Qqberci: Már megint megelőztél! :-))))) Nekem is ez filmcím jutott eszembe! "Minden kilométerkőnél ott vagyunk"!
volvós
Szerencsére nem jött egy elszabadult migráns kamion,
ami letaposta volna a tolvaj, korrupt " ollózgatókat "
justhpeter
Tökéletes látlelete a hazai állapotoknak.
volvós
..és hol a kötelező szájmaszk és az ELŐÍRT 1 méteres távolságtartás ???
Legalább nem láttuk volna a gazemberek rinocérosz-pofalemezét !!
ágimami
Egy embert azért hiányolok, vele meglett volna a 19!!
KABARÉ ez az egész!!!
kereső
2,635 milliárd/km. Kell még valamit mondani?
sokanvagyunk
@kereső: A képen látható útépítő melósok megkérik ám a munkabérüket.
Borsodi
Vajon meddig nem kell javítani? Borsodban már az átadás pillanatában is szar,az összeg nem arányos a minőséggel .pl rá a Putnoki kerékpár út.
kereső
@sokanvagyunk: " mint a magamutogató riherongy kurvák"- bocsi !!!SystemError))))
kulabombaafityiszre
Túlkínálat van nyaloncokból,ezért aztán tülekedni kell.
Jön még olyan idő is amikor harmincan-negyvenen állnak oda.
Aki Én
A szociban csak kiírták:

,,Az Önök pénzéből, Önöknek építettük!"
Pedig akkor is dübörgött a propaganda, de ennyire azért még akkor sem.
Okádék...
Justitia
Mo. orbán alatt teljesen röhögséges.
Mondjuk sírva röhögök.
solidedge
Már várom hogy ha a Lidl-ben bemondják hogy megnyitják a 3-as kasszát egy fideszes emberke ott terem és keresni fogja a szalagot amit elvághat.
ómió
Több, mint az efftársi "píszí" diktálta?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.