Az összes szerelvény klimatizálása idén nyáron nem kivitelezhető a BKV szerint. Jó eséllyel csak hat kocsira kerül klíma a 222-ből ezen a nyáron.
A Népszava kérdezett rá a BKV-nál, hogy mi lesz a felújított hármas metró újragyártott szerelvényeinek klimatizálásával, mire azt a választ kapták a közlekedési vállalattól, hogy
az összes szerelvény klimatizálása idén nyáron nem kivitelezhető.
Fotó: wikipedia CC BY-SA 4.0/Kemenymate
Mint ismert, a hármas metróvonalon közlekedő szerelvényeket felújítás címszó alatt gyakorlatilag újragyártotta az orosz Metrovagonmas 2016-19 között 69 milliárd forintbnól, ám az akkor még Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokra hivatkozva nem kért a szerelvényekbe klímaberendezést.
A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja. A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást
- felelte kissé bővebben a Népszava kérdésére a BKV. Azt már a lap tette hozzá, hogy a prototípuskocsikat számolva hat darab kocsira kerülhet klíma – a 222 darabból.
A BKV ugyanakkor még várja az orosz gyártó hivatalos válaszát a klímaberendezések beszereléséhez, mivel ennek komoly garanciális vonzatai vannak, a vállalkozási szerződés értelmében ugyanis mindenféle változtatáshoz szükség van a gyártócég hozzájárulásához, vagy különben elvész a szerelvényekre adott 30 évre szóló garancia. Az orosz cég korábban szóban rábólintott a beszerelésre, hivatalos megerősítés viszont még nem érkezett be tőlük.
A Népszava emlékeztet rá, hogy tavaly Karácsony Gergely főpolgármester-jelöltként 34,8 fokot mért a felújított metrókocsikban, és azt ígérte, hogy megválasztása esetén más lesz a helyzet.
"De egyelőre a pályázatot se írták ki, holott a városvezetés korábban azt mondta, hogy tendert hirdetnek ez ügyben. Karácsony Gergely korábban azzal nyugtatta a kedélyeket, hogy a költségvetésben rendelkezésre áll a klímák beszerelésére a pénz. Csakhogy azután a járvány elleni védekezés és a kormányzati elvonások alaposan leapasztották a kasszát. Az is felmerült, hogy az orosz cég által felújítás címén újragyártott metrókocsik nem bírnák el a klímagép súlyát.
A BKV egyébként már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot több klímagyártó céggel és közvetlenül a választások előtt műszaki szimpóziumot rendeztek öt szakcég részvételével. Előzetesen 6-10 milliárdra becsülték a légkondicionálás utólagos kiépítésének költségét. Három cég is jelezte, hogy örömmel vállalkozna a feladatra. A BKV mindegyiktől kért egy orosz kocsiszekrényre felszerelt prototípust"
- olvasható a cikkben.
A lap hozzátette, a bécsi U6-os metróvonal legöregebb szerelvényeit egy év alatt szerelték fel hűtő-fűtő klímaberendezéssel (a szerelvények 1995-ös gyártásúak, ezek a legidősebbek a bécsi metrón), átszámolva 1,4 milliárd forintba került a klíma beszerelése.
9 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ne legyenek türelmetlenek a budapestiek!
Új hozzászólás