Az MNB közgazdászai jelentésükben részletesen megvizsgálták a 2021-es büdzsé egyik legjelentősebb új tételét, a 13. havi nyugdíj fokozatos visszaépítésének kérdését.

Április 6-án új Gazdaságvédelmi Akciótervet fogadott el, amelynek részét képezi a Család- és Nyugdíjasvédelmi Program is. Ennek alapján 2021-től fokozatosan bevezetésre kerül a 13. havi nyugdíj is, amire azok lesznek jogosultak, akik a kifizetést megelőző naptári évben is nyugdíjasok voltak, illetve azok, akik nyugdíjszerű ellátásokban és járadékokban részesültek.

Ez lesz, ha bevezetik a 13. havi nyugdíjat

A Program tervezete szerint

2021 februárjában a nyugdíjasok a januári nyugdíjuk összegének 25 százalékát kapják meg,

2022-ben a havi nyugdíj 50 százalékát,

2023-ban a havi nyugdíj 75 százalékát,

2024-től kezdődően pedig minden évben egy teljes havi összegű nyugdíjat kapnak meg az ellátottak pluszjuttatás formájában.

Az MNB becslései szerint így jövőre csaknem 2,6 millió nyugdíjas részesül az egyheti nyugdíjkifizetésben. Az intézkedés ugyanakkor 77 milliárd forintos többletkiadást is jelent majd a nyugdíjalap számára 2021-ben.

A jegybank szakértői emellett azt is kiszámolták, hogy az öregségi nyugdíjasok esetében az egyheti többletjuttatás 36.800 forint körül alakulhat jövőre. Ezt ugyanis a nyugdíj havi összege határozza majd meg, amely 2021-ben 134 ezer forint körül alakulhat. 2024-ig azonban a havi átlag nyugdíj akár a 160 ezer forintot is elérheti, így 2024 februárjában ekkora lehet a 13. havi nyugdíj összege is.

Cikk- és címlapkép: Pixabay

(portfolio.hu)

97 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ómió
@Eladott Ország: A nyugdíjmegtakarítások 3000 milliárdja akkor tűnt el, amikor kiloptátok az állami nyugdíjkasszából és efftársi - nyugdíjat nem fizető - magánnyugdíjpénztárakba "tereltétek"! Ez még akkor is így van, ha ti az ellopást az oda történt visszarakására hazudjátok! Sőt! Ezen még hazugságlinkjeid sora sem változtat!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
ómió
Viszont, ha az efftársak visszajönnek, lenyulják!
human
A 13. havi nyugdíj már a szocik alatt is hülyeség volt. 12 hónap van egy évben és ennek megfelelően kell beállítani a nyugdíjakat és a béreket is. Abban az esetben ha olyan esemény következne be, ami a munkavállalókat, nyugdíjasokat, rokkantakat stb. anyagilag jelentős mértékben megterhelné, akkor átmenetileg ki kell dolgozni egy támogatási rendszert a problémát kezelendő.
A 13., 14. X. havi nyugdíj csak parasztvakítás.
Qqberci
@ómió: De hol lenne az az ellopott 3000 milliárd MANYUP-hoz képest? Meg a 14 éven át ellopott 13. havihoz képest? Meg a 14 éven át ellopott emelésekhez képest?...
simmering73
Vagdalkozások a számokkal, amik minden alapot nélkülöznek.
Eladott Ország
@ómió: ma, 13:29 ♦ Selmeci Gabriella a kusza fogú az SZTK fogkezelése előtt volt a nyugdíjasok megmentője. Az SZTK kezelés után nem csak a kusza fogsora, ha nem a nyugdíjmegatakarítások 3 ezer milliárdja is eltűnt, Íme:
https://olkt.net/wp-content/uploads/2018/02/w...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Eladott Ország
https://cdn.shortpixel.ai/client/to_webp,q_lo...
Ez tehát a reálértéken számolt nyugdíj. Értelme ennek van, hiába több számszerűen az összeg, ha az árak magasabbak.
Az inflációkövető nyugdíjemelés – amivel annyit döngeti a mellét a kormány – nem az ő találmányuk, hanem az előző kormányé. Svájci indexálás nélkül a nyugdíjak elinflálódnak. Hála a puritánságáról, igazmondásáról, becsületességéről híres felcsútinak más világ köszönt a nyugdíjasokra. A pofám szakad le és ez most nem is költői túlzás. Az a figura mondja ezt, aki egyszemélyben felelős azért, mert a nyugdíjasoknak választani kell a nyugdíj és a fizetés között. Kivéve Harrach Péternek, mert ő szemrebbenés nélkül felvette a fizetést is, a nyugdíjat is és még bele is röhögött a pedagógusok, orvosok, bírók arcába, akiktől ezt megtagadták. A nyugdíjprémium szintén nem a kormány, pláne nem Orbán Viktor jótette. Azt a Bajnai-kormány vezette be – egyébiránt a 13. havi nyugdíj kivezetésének kompenzálására, de ebből Orbánék annyit böfögnek bele a társadalom fülébe, hogy a rohadékbalosok elvették a szegénymagyarkisnyugdíjastól a 13. havi nyugdíjat, bezzegafidesz nyugdíjprémiumot fizet – törvény kötelezi rá a fidesz-kormányt is. Szó sincs arról, hogy a focimeccsről focimeccsre röpködő hazudós kisember mérhetetlen szociális érzékenysége, embersége, bármi pozitív tulajdonsága csúcsosodna most ki. Én azt is megkérdezném tőle, hogy miből fizeti a nyugdíjprémiumot? Az ellopott magánnyugdíjakból, vagy azt már elköltötték (jó, ellopták) és hitelből inkább?
ómió
@Eladott Ország: A nyugdíjmegtakarítások 3000 milliárdja akkor tűnt el, amikor kiloptátok az állami nyugdíjkasszából és efftársi - nyugdíjat nem fizető - magánnyugdíjpénztárakba "tereltétek"! Ez még akkor is így van, ha ti az ellopást az oda történt visszarakására hazudjátok! Sőt! Ezen még hazugságlinkjeid sora sem változtat!
ómió
@Qqberci: A MANYUP-lenyulásotokról lásd az Eladott Ország efftársadnak fentebb írottakat! A többi lázálmod meg szerintem számodra is értelmezhetetlen! Szóval, ha majd jobban lettél, akkor folytasd!
Pálinkás Pál
@ómió: oszt hova lett visszarakva a lenyúlt pénz...mert hogy az állami nyugdíj alapba nem, az biztos!!! milyen érdekes...elloptátok a nyugdíjkasszát,és hirtelen gazdagodni kezdtek a fidesznyik seggnyalók!!!
rokker33
Ideje volt már hogy a nyugdíjasok is kapjanak valamit! Gyurcsány vette el egyik pillanatról a másikra és most még éveket kell várni hogy újra legyen 13 havi ami nagyon sok nyugdíjasnak segíteni fog !
ómió
@Pálinkás Pál: Csak nem te "őrízted" az állami nyugdíjkasszát!? Akkor nem meglepő, hogy az efftársaid szétlophatták! És innentől az is érthető, hogy a lenyulást miért akarjátok a másikra hazudni! 2010. előtt a nyugdíjak nagy részét már államkölcsönből kellett fizesse az állam (utána meg az oda visszatett pénzből és a nyugdíjjárulékokból), miközben az efftársi - nyugdíjat nem fizető - magánnyugdíjpénztárak meg dagadtak az oda befizetett járulékoktól!Persze a "kezelési költség" az efftársaké lett! Így lett a közpénzből magán! Méghozzá efftársi! Amikor a lopást emlegeted, itt kezdjed!
Cicamama55
Az ez évi marha nagy emelést mikor korrigálják, hisz az árak az egekben vannak év kezdete óta?! :(((((
Pálinkás Pál
@ómió: offshore cégek??? ismered ezt a bonyolult szót??? mert a hordád abba lopja ki a pénzeket...a letelepedési kötvény pénzek,hol jelentek meg a magyar költségvetésbe???
tudode
Na ne!
.
77 ,milliárdot a Jóisten, és őfélesége barátja a szivarzsebéből kipenget a 2,6 millió nyuggernek, a 407,7 milliárdjából még a negyedik havit is leperkálja, és még mindig jut, is, marad is, több, mint amiért a haver un. MUNKAALAPÚ TÁRSADALMÁBAN összekuporgatott
.
https://forbes.hu/extra/50-leggazdagabb-magya...
.
Még akkor is, ha pár milliárdot elvitt őfélesége váratlan ellensége, aki nem őfényessége rajzolt Felcsút horizontjára!!!
.
Ha már az EMÚTTÍZÉV ALATT nem jutotottak fejébe a kukában kotorászó nyuggerek!
.
Ez a lóvé is beetetés a választási év előtt a nyuggereknek, reménykedve abban, hogy még 2024-ben is nyomhatják a sódert!
Eladott Ország
@rokker33: = @ómió: ma, 15 :22 ♦ https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
A nyugdíjasok kérdezik? és mi a kurva anyját csinált a fidesz tíz év alatt a lopáson kívül ?!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Újabb csúcsot dönt a szegénység. 2010-óta több mint kétszeresére nőtt a nyugdíjas szegénység!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
https://public.flourish.studio/visualisation/...
SystemError
13. havi nyugdíjnak nevezte el Habony a valódi inflációt követő nyugdíjemelést. Akkor 50 év múlva már vagy 30. havi-nál fogunk tartani. Csak a fideSS!
rokker33
@Eladott Ország: És a te Bálványod a gyurcsótány Feri mi a kurva anyját csinált!?? Lehet hogy sokat lop a fidesz, de többet adott a nyugdíjasoknak,mint ez a szarràgó Mszp ezért pártoltak el a nyugdíjasok tőlük és ezért is bukták el a választást mert sosem adtak semmit az embereknek!
balos
@rokker33: Hétfőn már az emelt összeget veheted fel ezért!
justhpeter
Azért engedi el O1G az inflációt, hogy már előre elvegye a jövő évi pluszt.
ómió
@Eladott Ország: Ilyeneket nem a nyuggerek kérdeznek meg hazudoznak, hanem az olyan bolsi tetvek, mint te is!
ómió
@Pálinkás Pál: És ez attól van így, hogy te rájuk hazudod? Hacsak úgy nem!
ómió
@Eladott Ország: Na! Bővült az Athina Gyűjtemény? De legalább beköttetted már?
Aki Én
Hogy lehet, hogy ómió elenyésző kisebbségben, konkrétan egyegül nyaloncként ennyi lájkot kapott?
Talán el ismondja, hol a 3000 milliárd.
Eladott Ország
@ómió: ma, 09:44 ♦ Írod: "a bolsi tetvek min te is" Ez mind indoklás a fidelitas szabadegyetemen elfogadható a seggfejek között. De lássuk a szomorú tényeket, a számok makacs dolgok!
Újabb csúcsot dönt a szegénység: egyre több magyar nyugdíjas nyomorog.
https://uploads.disquscdn.com/images/d9377eaa...
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Eladott Ország
@ómió: Bocsika, a gecicsökkentés ikonhoz, még ez az mfor.hu hír is hozzátartozik ( ma, 09:32 )
Hiába a kormányzati dicshimnusz az emelkedő nyugdíjakról, a reálérték megőrzéséről, a statisztika szerint egyre többen élnek a szegénységi küszöbként meghatározott jövedelemből. Magyarul: egyre több a szegény nyugdíjas.
https://mfor.hu/cikkek/makro/ujabb-csucsot-do...
RonaGyuri
csak szólok, van itt egy kis gond:
"A jegybank szakértői emellett azt is kiszámolták, hogy az öregségi nyugdíjasok esetében az egyheti többletjuttatás 36.800 forint körül alakulhat jövőre. Ezt ugyanis a nyugdíj havi összege határozza majd meg, amely 2021-ben 134 ezer forint körül alakulhat."
A jegybank szakértői nem ismerik az elemi számtant, Ez az összeg jövőre akkor lenne igaz, ha 147200 lenne az átlag!!! =))
RonaGyuri
@RonaGyuri: ráadásul ez a tervezett 3 alatti % helyett majd 13%-is emelés lenne
solidedge
A nyugdíjasok természetesen örülnek a 13. havi többlet juttatásnak. Viszont évek óta mást sem hallunk, hogy a nyugdíj finanszírozása egyre nehezebb mivel csökken az eltartók száma. A közgazdász már a nők 40 éves korhatáránál is a haját tépte. Folyamodványa lehet a dolognak hogy a nyugdíjkorhatárt korábban emelik meg a 13. havi hatására. Úgy is fogalmazhatnám hogy a rövid távú célokért (választás) feladják a hosszú távú terveket. El tudom képzelni hogy a Fidesz a választás után helyreállítja a régi egyensúlyt sokunk rovására.
ómió
@Eladott Ország: A "számok" bizony "makacs dolgok"! Nálad meg főleg "Athina számai"! Amióta nincs, aki nyuggeréktől 1-2 havi nyugdíjat lenyuljon - nem úgy, mint még a "daliás Böszme-korszakban" - és még azt a rohadt gázárat se bírják évente legalább kétszer megemelni, azóta "drámai a nyugdíjasnyomor" emelkedése! Legalábbis az immár Athina-szerkesztette bolsi hazugságlexikon szerint! Az meg, ugye, az "efftársi tuti"!
ómió
@Eladott Ország: A szegénységi küszöb, bolsijózsi, egy viszonyítási szint! De nem az árszínvonalhoz, (mert ahhoz képest évente változatlan), hanem az aktívak évi 10%-ot is meghaladó jövedelem-emelkedéséhez képest! Tehát nem a nyuggerek életszínvonala romlik - még, ha így hazudnátok is - hanem az aktívakhoz mért leszakadásuk! Bolsi aggyal követhető? Ezen próbál kompenzálni a jövőre újra induló 13. havi!
kereső
Mert mi lesz? Ugyanúgy elinflálódik 2021-re mint az eredeti összegek.És nem csak az infláció miatt, hanem az alacsony jegybanki alapkamat+ égbe szökő forint árfolyam miatt IS. Ad a kormány nagy csinadattrával a xarnak egy nagy pofont. Ki tudja, hogy mekkora lesz ennek az összegnek a vásűrlóértéke négy év múlva? Megszületett már az az ember?
RonaGyuri
@Aki Én: a likol-ok szégyenlik a pofájukat! =))
Eladott Ország
@ómió: ma, 10:34 A nyugdíjak és a reálkeresetek alakulása. Nyílik az olló a nyugdíjasok és az aktív dolgozók kereste között. Néhány év alatt a nyugdíjak elinflálódnak és szart sem érnek svájci indexálás nélkül. A csúti cigány féle nyugdíjkompenzációval a nyugdíjasok éhen halnak, arról nem beszélve hogy a KSH = Központi siker Hálózat , a pártállam seggnyaló szócsöve. Szegénységi küszöböt már régen nem számol a KSH, ( illetve azt nem közli) kizárólag a Policy Agenda elemzőintézet, arról nem is beszélve, hogy a KSH által közölt adatok köszönő viszonyba sincsenek a valósággal.
https://kolozsvaros.com/wp-content/uploads/20...
A nyugdíjprémiumot még a Bajnai-kormány vezette be, ezzel édesítették meg 2009-ben a 13. havi nyugdíj visszavonását, mondván akkor kaphatnak plusz emelést az idősek, ha azt a költségvetés teljesítőképessége megengedi – mert a 13. havi nyugdíjra akkor nem volt meg a fedezet. A nyugdíjprémium jár a nyugdíjasoknak, nem pedig adható, vagyis nincs sem a kormánynak, sem a parlamentnek mérlegelési joga – mondja ki a törvény.
https://www.baznyesz-miskolc.hu/news/bajnaiek...
Végezetül: Kár, hogy anyád a szüléskor nem a WC-re ült, mert akkor egyből a helyedre kerültél volna, te illiberális fidesz barma!
Clavigo
@ómió: El akartam képzelni,,hogy normális vagy... Nem sikerült.
advocat
Ne 13. havinak tűnő nyugdíj jöjjön, 2024-re! Emeljék a svájci index szerint! Állítólag - nyugaton - azért jár a 13 (14?) havi nyugdíj, hogy az adót ezzel kompenzálják, mert ott a nyugdíjas is adózik. Állítólag. Lehet cáfolni! Nálunk meg alapból sz..t sem ér.
simmering73
@ómió: Elmentek otthonról, fidesz barma?
simmering73
@rokker33: Te se vagy magadnál ember. Gyurcsány idején az arra rászorulók ha 10-15 ezer ft lakásfenntartási hozzájárulást kaptak (víz, gáz, áram, szemét). Az én rokkant ismerősöm is kapta. Aztán jött ez a mocskos, haramia népnyomorító kormányod, és 3 év alatt mindent elvont. Megszűnt a hozzájárulás, elvette a közgyógy igazolványt, elvette a nyugdíjas bérletet. Miről pofázol?
Eladott Ország
@ómió: Legyen ez az Orbán családé, örökölje Rühelke! Az évente újra ( permanensen) meghosszabbított rendkívüli helyzetre vonatkozóan a másik évekre ugyanez jusson!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
ómió
@Clavigo: Mindig is mondtam, hogy idióta vagy! Immár te is így látod!
ómió
@Eladott Ország: Most éppen mi fáj fajkreténségednek? Kevés linket kaptál az Athina Művektől?
ómió
@Eladott Ország: Ami itt szomorú, tetüfi, az a te szűnni nem akaró hazudozásod!
ómió
@Eladott Ország: Neked, mint agyatlan bolsi fajkreténnek sztem senki nem lenne képes elmagyarázni, hogy a "szegénységi küszöb" a társadalmi áltagjövedelemhez (és nem az addigi életszínvonalhoz!) képest egy önkényesen megállapított jövedelemszint!És, amikor a társadalmi átlagjövedelem 10 év alatt megduplázódik, miközben a nyugdíjak "csak" inflációkövetőek, akkor azok az átlagjövedelem alsó régióiba esnek, de úgy, hogy a reálértékük nem csökken! Ahogy te itt hazudozod! Éppen ezért van az, hogy a KSH ilyet nem számol! "Számol" viszont helyette az Athina Művek bolsi leányvállalata, amire itt is hivatkozva hazudod be a kibertérbe az agyatlan baromságaidat! A nyugdíjak, tudod, bolsik fajbarma, azért nem inflálódnak el, ahogy hazudod, mert inflációkövetőek! Ilyen nincs a fajbolsi szótárban? Csak a hazugságok? Libás efftársad nyugdíjlenyuló "édesítését" meg már ismerjük! Puszild érte körbe a seggét, amiért államcsődbe "kormányozták" az efftársaid az országot, hogy a latrinából - amibe anyád pottyantott - kimászva harsányabban éltethesd! A nyugdíjprémium meg akkor - "hogyé' is van ez efftársilag" - egyszer jár, egyszer meg, ha az ország teljesítőképessége megengedi (szóval, ha az efftársaid éppen nem lopják el?) Tisztázd már magadban, fajkretén! A végén még haza se találsz!
Aki Én
@ómió: Hagyd már ezt az Athinát, hol van ez a fideszes hazugságokhoz, a naponta elveszített perekhez? Ráadásul semmi köze a nyugdíjhoz, meg a rezsihez amit emlegetsz.
Ennek viszont annál inkább. Nézd meg az árakat 2006 és 2016 között. Akkor hol is van a csökkentés?
Tényleg érdemes lenne a tényeknél maradni.

https://m.blog.hu/te/tenytar/image/20160714_i...

https://24.p3k.hu/app/uploads/2018/03/olaj-02...

https://tenytar.blog.hu/2017/03/28/melyben_a_...

https://24.hu/fn/gazdasag/2018/03/24/rezsicso...
ómió
@Aki Én: Hagyjam az Athinát? De, hisz az a bolsevik "igazmondás" mai "ikonja"! Ahogy ez az Eladott Ország efftárs is! Nálad, amúgy a 24.hu és egyéb efftársi "műhelyek" szerepelnek a "tények" sorban? Aha! Hát, azokat meghagyom nektek!
ómió
@simmering73: Nálad? Az bizony, bolsik barma, nem kétséges!
Aki Én
@ómió: ...pedig tény adatokat közölnek, érdemes lenne megnézni. A toplistás per elvesztők pedig kizárólag fideszes médiumok, élükön az origóval.
Viszont így semmi erkölcsi és jogi alapod nincs másokat hazugnak nevezni, amikor te vagy tájékozatlan. Na, mindegy, én megpróbáltam, de a vak hitetek nem enged befogadni semmit a fideszen túl.
ómió
@Aki Én: Keressél hasonló "statisztikát" egy "non-bolsi" médiában, egész más lesz a "rezümé"! Ennek így azért nincs értelme, mert az egyik ezeket "negligálja", a másik meg amazokat és nem az én "vak hitem" a döntő!
Aki Én
@ómió: Érdekes hozzáállás az, mikor valaki egyoldalúan, kizárólag a pereket százával elvesztő propagandamédiából tájékozódik, elismeri, hogy sehol máshol, majd magát nevezi hitelesnek. Ezeket nem a ,,bolsi" média találja ki, csak közli a tényeket.
A gáz és olaj világpiaci ára nem egy ,,bolsi" adat, bármennyire szeretnéd.
A rossz idő sem egy bolsi esemény.
Azt nem értem, hogy akkor miért vitázol, miért bolsizol mindenkivel.
ómió
@Aki Én: Ne kavarjad! Bolsi médiák is veszítenek pereket "százával", csak, ha azokat éppen nem számoljuk össze, akkor mindjárt "más a kép"! Az időjárástól, olajártól függetlenül is!
Aki Én
@ómió: ...sajnos ez így nem igaz, de mutatom. Ha van neked hasonló, ami az állításaidat igazolja, kérlek hozd ide te is. Ne csak a levegőbe beszéljünk.
,,61-szer vesztett a kormánysajtó, 4-szer a független
,,109 helyreigazítási pert vesztett 2018-ban a kormányközeli média
,,2019-ben ismét a kormányközeli média veszítette el a legtöbb sajtópert
,,A legtöbb sajtó- helyreigazítási pert kapott médiumok
origo.hu szerkesztősége
pestisracok.hu szerkesztősége
TV2 szerkesztősége
,,Nyolcvan sajtópert vesztett a hazug kormánymédia tavaly, az Origó, a Pesti Srácok és a TV2 az élen

https://nyugatifeny.hu/2020/02/08/itt-egy-rem...

https://atlatszo.hu/2019/02/07/109-helyreigaz...

https://adatujsagiras.atlatszo.hu/2020/02/10/...

https://merce.hu/2020/02/10/2019-ben-ismet-a-...

https://media1.hu/2020/02/07/a-kormanykozeli-...

https://keleten.hu/hirek/nyolcvan-sajtopert-v...
csipetke
@ómió: 11:22 Ugyanmár! Te se gondoltad komolyan...Ha a "bolsi média" vesztene pereket,orbán mocsármédiája,a szennylapokkal tele habony-művek ezerrel tolná hónapokig,hogy bevésődjön az 1bitesek agyába...
simmering73
@ómió: Olyan hülye maga efftárs, mint a faszom zokniban.
durbincs
@Eladott Ország: az Echo-TV Fan s Pirulás + @simmering73: A Bezzeg Tashó ?+ @csipetke: =@Qqberci: a dessert ?
rokker33
@simmering73: Ja meg Gyurcsány idején nyúlták le a 13 HAVI nyugdíjat meg a13 havi fizetést meg bevezették jogtalanul a 300 forintos vizit díjat de sorolhatnám 2 napig hogy mit műveltek ezek 8 éven keresztül !Ja és mindig hozzáteszem nem vagyok fideszes sok mindent elvettek orbánék az igaz de Gyurcsány sem különb!Volt lehetősége rendbe hozni az országot Megyesi után, de ehelyett tudatosan teljesen tönkre tette az mszp-t így magas fölénnyel győzelemre juttatta Orbánt!!
fideszes gyökér
77 milliárd az semmiség.
mészáros lőrinc ennyi borravalót szokott adni egy finom töltött paprika után az étteremben.
Eladott Ország
@Pegero: tegnap 23:28 ♦ Legyen ez az Orbán családé, örökölje Rühelke! Az évente újra ( permanensen) meghosszabbított rendkívüli helyzetre vonatkozóan a másik évekre ugyanez jusson és neked is!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
ómió
@Aki Én: És ki "számolta össze"? Mérce, Média, Nyugati Fény? Csupa bolsi! Az Athina Művek és hasonló "jelenségek" meg maga a "faktum" - még sajtóper nélkül is! Ne fárassz már!
ómió
@simmering73: Maga, fajkretén efftárs, zokni nélkül is hülye! Hülyébb, mint a saját farka!
ómió
@Eladott Ország: Az Athina Művek legújabb "gyűjtése"? Gratula! Igazán "efftársi"!
ómió
@csipetke: Tudjuk! Az efftársak a "soha nem hazudó" fajta! Kár, hogy csak ellenpéldákat sodor felénk az élet!
Aki Én
@ómió: Azért neked könnyű lehet. Ha valami nem tetszik, kellemetlen a hatalomra nézve, akkor egyszerűen nem veszel róla tudomást, letagadod, elhazudod. De mondom, hozd a valóságot, cáfolj, mennyit vesztett az úgynevezett ellenzék?
Ti tényleg homokba dugjátok a fejeteket, egyszerűen nem gondolkodtok. Elég ha valaki orbán tolvajlásait kritizálni meri, máris hazaáruló bolsi...
Ezt az Athina sztorit meddig fogod emlegetni legütősebb érvként?

Ez sem lopás, mi?

https://m.blog.hu/k/k/image/k-m.png...
ómió
@simmering73: Ja, hogy még faszkalap is vagy!!! Bocsi a pontatlanságért!
ómió
@Eladott Ország: Már megint az Athina Gyűjtemény!? Vigyázz, bele ne gárgyulj! Tudod: főnök efftársad már rég bezáratta előtted az OPNI-t!
ómió
@Aki Én: Rosszul látod! Amit lehet, tudomásul veszek! Persze ezek nem a bolsi "gyűjtemények", Athina meg Szél Bernadett "alkotások", hanem, aminek bolsi beütéstől független valóságalapja is lehet! És az olyan nálatok fehérholló-effektus! Arra leginkább senkinek nincs ideje, hogy 1-1 üggyel, témával "átólcettig" hitelesen megismerkedjék, amiért aztán a hírözönben leginkább a fenntartások a több, mint ajánlatosak! Na ez az, ami nálatok - saját "forrást" olvasva - nem létezik! Ami meg a "tolvajlásokat" illeti, azoknak nyoma is szokott lenni! Leginkább, hogy másra meg nem jut! Tudod: amikor nem jutott pénz fizetésekre, nyugdíjakra - lenyulták - nem jutott kórházakra, iskolákra, postákra, honvédségre, stb., amiket bezártak, leépítettek - még a Böszme időkben, mig viszont ma semmit nem zárnak be, senkit nem zsebelnek, szóval "tolvajlásnak" semmi nyoma! Ráhazudni persze lehet, ahogy teszitek is, de van ennek értelme? Mindenesetre nagyon "hozzánőttetek"!
Aki Én
@ómió: ,, "tolvajlásnak" semmi nyoma!"
Ez a hét vicce.
Mészárorbán kétmilliárd dolláros (publikus) vagyonát is csak képzeljük?
Mondj egy csőd széléről így felálló nem fideszest. Csak egyet.
Jól értem? Ha a ,,bolsi" sajtó írja meg a lopást, akkor az nem lopás? Ha a ,,bolsi" sajtó írja meg, hogy süt a nap, akkor nem süt?
Érdekes módon a fidesztől jött hírekre nyitott vagy gyanakvás nélkül.
Eladott Ország
@ómió: ma, 09:18 ♦ Az "Athina Gyűjteményen" kívül másra nem programoztak be?!
Megöszöd...https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
ómió
@Eladott Ország: Engem? Hiszen te terjeszted! Nem tűnt fel?
ómió
@Aki Én: A te szubkultúrádban az egy feltételes reflex, hogy, ha valakinek milliárdos vagyona van, azt csak "úgy lophatta"?Ez most a "mindenki magából indul ki" törvénye szerint működik? Csömöröm a véget nem érő ráhazudósdi-tól van, amit az efftársak non-stop "produkálnak" - bizonyíték nélkül! És akkor meg vannak róla győződve, hogy az úgy is van! Szánalmas!
Aki Én
@ómió: ...azért ne essünk át a ló túloldalára. Nem arról van szó, hogy valaki milliárdos lesz, hanem arról, hogy a 2010-ben csőd szélén álló miniszterelnök gyerekkori barátja lesz multimilliárdos pár esztendő alatt. És látjuk hogyan. Annyi támogatást kap egy felvonásban, mint 5166 másik. És ez nem egyedi. Gondolom az is rendben van, hogy kivesz másfél milliárd osztalékot egyik cégből, majd egy héttel később kap másfél milliárd közpénzt.
Mondom, már szinte felháborító, hogy ennyire hülyének nézel mindenkit, mert kizárt, hogy te magad ennyire ostoba legyél.
ómió
Eladott Ország: Nem únod még az Athina "szerzeményeket"?
ómió
@Aki Én: Bármit ráhazudhatsz, nem fogok szaladni, ellenőrízni! Mindössze "kötve hiszem"! Vagy még úgy se!
Aki Én
@ómió: ...értem. A valós többség így van orbánékkal.
Pegero
@Eladott Ország: 05:57
Te alul informált idióta! A 13. havi nyugdíj 4 év alatt épül vissza, ami nem = 5 évvel!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
A hírből viszont kimaradt, hogy továbbra is te vagy az első rész csúcspontján az éjszakai fény!
https://www.gyaloglo.hu/users/07/f9/2c/784073...
Rockxy
ez őrület.
minek az a rengeteg pénz?
Eladott Ország
@Pegero: tegnap 20:02 ♦ De ez az év üres a fejeddel együtt, és az infláció az egekben van. Így jön ki az öt év, vagy ebben az évben elég a "JÓKOR "nevű újsággal, propagandával és a süket dumával a nyugdíjasoknak jóllakni?! Egyébként a svájci indexálást nem véletlenül találták ki, mert ezzel a fideszesített nyugdíjkompenzációval ( mely a béremeléseket figyelmen kívül hagyja) csak a segget lehet kitörölni, ez a nyugdíjak elinflálódásához vezetett! A nyugdíjak és a keresetek között egy nagyobb lesz az olló. 2010 év óta több mint kétszeresére nőtt a nyugdíjas szegénység! Mint a képen is látható a nyugdíjemelés IDEI ÉVRE JUTÓ RÉSZE... ló[email protected] ( 4+1 év)
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Újabb csúcsot dönt a szegénység: egyre több magyar nyugdíjas nyomorog
https://public.flourish.studio/visualisation/...
És akkor még figyelmen kívül hagytuk a KSH= Központi Siker Hálózat adatait az állampárt szócsövét, mely köszönőviszonyban sincs a valósággal!
ómió
@Aki Én: Nem. Az úgy van velük, hogy választáskor rájuk szavaz!
Aki Én
@ómió: ...de hát tudjuk, hogy még a közismert csalásokkal együtt sem lett valós többsége, nemhogy kétharmad :)
Ne erőlködj, hiteltelen a propaganda szöveged. Nem várhatod el komolyan, hogy bárki bekajálja.
Rockxy
hát a roncsellenzéknek az lenne fasza, ha a 13. havi nyugdíj hatására minden nyugdijjas éhen halna.
megasztán a csokosokat kilakoltatnák a csokos házukból.
a nagyferót meg végleg elvinnék a zufók.
ómió
@Aki Én: A közismerten ráhazudott "csalásokkal" efftársék foglalkoznak - az ő "termékeik"! A valós többséget meg nem a szűk 10 milliót, (plusz határon kívüli állampolgárok) százalékokra szedve számolják, (annyi még sosem ment el), hanem a választani elmenteket szedik százalékokra, egy bizonyos, már 30 éve törvényben rögzített formula szerint! Ahogy ezt Európában szinte mindenütt teszik (egyfajta "hiteltelen propagandaszöveggel együtt")! Ha "bekajálja" az európai, ha nem...! Így meg, viszont 2/3-a lett! Már háromszor! Igaz, egyszer pufajkás efftárséknak is!
Eladott Ország
@ómió: ma, 13:30 ◘ A 2018-as választási eredmények alapján a fidesznek a világon sehol nem lett volna meg a kétharmada!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
49,27% = 2/3 ?!
https://www.valasztas.hu/ogy2018...
https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s--AgpS1U...
1. A legnagyobb kisebbség irányítja teljhatalommal az országot
https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s--MHuNfM...
2. A Fideszt túlkompenzálja a saját választási rendszere
https://de.euronews.com/2019/12/03/the-brief-...
ómió
@Eladott Ország: Tényleg? Micron efftársad hazájában pl. 4/5-e lett volna,de ez ne tompítsa "éleslátásodat"! A hazudozásodat meg pláne!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.