Forgalomcsillapítási mintaprojekt részeként ideiglenes forgalmi rendet vezet be a Fővárosi Önkormányzat Belső-Erzsébetvárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint a VI. és a VII. kerületi önkormányzat közreműködésével augusztusban.

Gyalogos- és bringásbarát közlekedési mintaprojekt indul a belvárosban

Fotó: Mohai Balázs / MTI

Mint a BKK közleményében írták: a három hónapos tesztidőszak alatt több helyen parkolási korlátozásokkal, a forgalom irányának megváltoztatásával, valamint a közterek gyalogosoknak, illetve kerékpárosoknak történő visszaadásával találkozhatnak a közlekedők.

A tizenöt budapesti helyszínen induló forgalomcsillapítási mintaprojekt célja a nyugodtabb, tisztább és élhetőbb városrészek kialakítása. Belső-Erzsébetvárosban az Andrássy út – Nagykörút – Rákóczi út – Károly körút közötti területen csökkentik a gépjárművel való átjárhatóságot.

Hozzátették: a tervezésnél fontos szerepet játszott, hogy a forgalomtól elzárt területek, utcák kivételével minden utca és ingatlan elérhető legyen járművel, és egyszerű legyen elhagyni a területet, de több helyen tilos lesz parkolni. Az intézkedésektől azt várják, hogy csökken a zaj-, illetve a levegőszennyezés mértéke, illetve a biciklivel közlekedők számára egyszerűbbé és biztonságosabbá válik a terület átjárhatósága.

A változtatások miatt 250 új forgalmi táblát is felállítanak, és felújítanak egyes utcarészeket is. A szakemberek vasárnap estig végeznek a munkákkal. Belső-Erzsébetváros nagy része Tempo 30-as övezetté alakul.

A Fővárosi Önkormányzat a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon várja a fővárosiak véleményét augusztus 15-től a bevezetett változásokról, ezek felhasználásával az év végig dolgozzák ki azt a közlekedésfejlesztési akciótervet, amelynek konkrét intézkedései 2021-ben, ütemezetten lesznek majd bevezethetők – közölte a BKK.

MTI

6 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Annak idején az utak átbocsájtóképességét megtervezték a várható forgalom függvényében. Azóta a forgalom nagyobb lett. Átfogó forgalomszámlálás és értékelés nélkül átszabni az utak kapacitását nagyon veszélyes. Annak árán, hogy helyenként csökken a forgalom, máshol ennél jóval nagyobb mértékben növekedhet a környezetterhelés. Nem a meglévő forgalmat kell "csillapítani", akadályozni, hanem elérni, hogy az a lehető leggyorsabban elhagyja a területet és csak akkor kelljen oda bemennie, ha ott valóban dolga van...
Pálinkás Pál
Karácsony tudja hogy már nem sokáig lesz polgármester ,ezért még belerúg az autósokba egyet!!!
ómió
Belendül a "még több dugót mozgalom"?
csak úgy....
@Shikari: te már hülyének is hülye vagy , erölködsz itt mint egy székrekedéses...
Pálinkás Pál
@csak úgy...: pedig ez egyszer igaza van.../shikarinak/...karácsony totálisan lenullázza az ellenzéket a fővárosban..még hagyják kicsit tobzódni,aztán valamin megbuktatják...az új választásokon meg az lesz a szlogen ...az szavazzon az ellenzékre ,aki órákat akar a kocsijában gubbasztani...szerinted mi lesz az eredmény??? az ő esetében a fidesznek még ellenség képet sem kell gyártani, megcsinálja saját maga!!!
Pálinkás Pál
@Shikari: ritkán mondok ilyet,de ebben tökéletesen igazad van!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.