Az egyiptomi művészet sávokra osztja fel az ábrázolt jeleneteket, a minél fentebb elhelyezkedő sáv térbeli és időbeli távolságot is jelent, az alakok mérete azonban a hierarchiai viszonyokat is jelenti. A lineáris perspektíva a quattrocento művészet egyik legfőbb hivatkozása, azt a valósághoz hű ábrázolást imitálja, ahogyan látás során a rövidülést érzékeljük. Az formák élessége, kontúrja, részletgazdagsága is fejezhet ki térbeliséget, például Eugene Carrieré ködös, füstös festésmódjában az alakok egészen elnyelődnek, fotózásban a háttér homályos elmosódottságának mértékét a lencse rekeszértékének beállításaival lehet elérni. A háromdimenziós alkotások vizuális nyelvezete eltér a kétdimenziós alkotásoktól.
Forrás:
pannonhirnok.com
Feltöltő: orfeusz
Felhasználói tartalom,
A Propeller.hu felhasználók által feltöltött tartalmakkal pörög. A felhasználók által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.
1 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás