Erős nemzeti vállalkozások nélkül nincs erős nemzetgazdaság – mondta a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Debrecenben, a V-Híd Építő Zrt. gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvényén.

Szijjártó Péter azt mondta, a jelenlegi rendkívül nehéz gazdasági körülmények között minden idők legerősebb nemzetgazdaságát kell felépíteni.

Az elmúlt 30 év tapasztalataira utalva a miniszter úgy fogalmazott: "osztály-alapon, osztályharcos alapon gazdaságot szervezni nem lehet (...), nemzetgazdaságot csak nemzeti alapon lehet szervezni". Hozzátette:

ezért amíg mi kormányzunk, a ballib csoport is megkap minden segítséget, Leisztinger Tamás vállalkozásai is megkapnak minden segítséget, Kóka János cégeit is segítjük, ugyanakkor nem vagyunk hajlandóak negatívan diszkriminálni azokat az üzletembereket és vállalataikat sem, akik köztudottan a nemzeti, konzervatív gondolkodású táborba tartoznak

A 24.hu írta meg, hogy a külügyminiszter beszédében kitért arra, hogy szülei az előző rendszerben a nehezebb utat választották, vasútipari vállalkozást indítottak, ami egy „huszáros vágás” volt. Szavai szerint

gyakorlatilag mindent kockára tettek, éjt nappallá téve dolgoztak és végül nyertek. Az eredményt, az ország egyik, korában legjelentősebb magánkézben lévő vasútépítő vállalatát, az ebből fakadó anyagi biztonságot, a nekem, a gyerekeknek, az én gyerekeimnek, az unokáknak adott anyagi biztonságot a magyar média egy jelentős része már megénekelte. Természetesen korrekten, kiegyensúlyozottan, minden esetben a tények összességét figyelembe véve. Ugyanakkor abban is biztos vagyok – ahogyan Lőrinc is elmondta –, hogy akik ezeket a történeteket megéneklik, azok biztosan nem cseréltek volna velük vagy biztosan nem cseréltek volna az én szüleimmel. Legalábbis az induláskor egészen biztosan nem, hiszen biztosan nem irigylik az elvégzett munkát, nem irigylik az átdolgozott és átizgult éjszakákat és nem irigylik a versenygazdaságra való áttérés stresszét sem.

Szijjártó Péter szerint a koronavírus-járvány óta tudjuk, hogy azok az országok lehetnek sikeresek, az új világrend nyertesei, amelyek a legtöbb területen rendelkeznek saját, nemzeti alapú képességekkel és kapacitásokkal, beleértve a közlekedési fejlesztések önálló elvégzésének képességét is.

Az elmúlt tíz esztendő gazdasági sikertörténetének egyik alapja az, hogy kihasználva azt, hogy Európa szívében vagyunk, Közép-Európa egyik legfejlettebb közlekedési hálózatát hoztuk létre – fejtette ki. Hozzátette: a következő tíz év fontos feladata a közlekedési hálózat továbbfejlesztése.

A miniszter szerint ahhoz, hogy az ország beruházás-vonzó képességét meg tudjuk tartani, "megállás nélküli vasúti fejlesztések kellenek".

Szijjártó Péter jelezte: a kormány 2024-ig ötezer milliárd forintot fordít közúti és vasúti fejlesztésekre, az idén ez az összeg 300 milliárd forint.

Mészáros Lőrinc, az alapításának 5. évfordulóját ünneplő V-Híd Zrt. tulajdonosa azt mondta, Magyarországnak büszkének kell lennie a magyar építőiparra, amely száz év hátrányt ledolgozva az utóbbi harminc év alatt utolérte a külföldieket.

Kifejtette: "az építőipar vergődése" a rendszerváltás idején kezdődött, akik akkor privatizálták az ágazatot, nem voltak sikeresek, de amikor külföldi nagyvállalatok átvették a cégeket, akkor jól működtek, a balliberális kormányok idején ők nyertek minden munkát.

Mészáros Lőrinc úgy fogalmazott:

a Medgyessy és a Gyurcsány kormány ledarálta a magyar építőipart

Hozzátette: 2010-től megkezdődött a fejlődés az építőiparban is, sok sikeres magyar vállalkozás nőtt fel. A piac 60-70 százalékát ma már magyar tulajdonban lévő vállalatok viszik, korábban ez 5-10 százalék volt.

A nagyvállalkozó tévhitnek nevezte, hogy a magyar vállalatoknak csak úgy "odaadják a munkát", minden esetben versenyen kell azokat elnyerni – hangoztatta.

Kósa Lajos, a térség országgyűlés képviselője (Fidesz) beszédében a szabályozás szempontjából nehéz területnek nevezte az építőipart, amely érzékenyen reagál a konjunktúra változásaira. A politikus szerint az "EU-bürokraták" által megalkotott európai uniós szabályozások elsősorban a nagy európai vállalatoknak előnyösek és nem nekünk.

A közbeszerzések rendszerére kitérve és azt mondta, "a közbeszerzési eljárás Magyarországon nem megfelelő", alkalmat ad például arra, hogy a konkurencia "szétkérdezéssel" akadályozza meg az eredményes eljárást. Felhívta a figyelmet a szakképzés fontosságára az építőiparban, de arra is figyelmeztetett, hogy az európai piac elszívja a legjobb szakembereket.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter egyebek közt arról beszélt, hogy a vasút jövője más dimenzióba helyeződött Európában és Magyarországon.

Az ötéves V-Híd Zrt. egyike az új magyar vállalati sikertörténetnek, a társaság magalakulása első évében nemcsak kivitelezéssel foglalkozott, hanem stratégiai tervezéssel átgondolta azt, hogyan fog a jövőben működni. Ennek köszönhetően számos sikeres vasútfejlesztés részese lett – mondta a miniszter, megemlítve a Kelenföld-Százhalombatta, vagy a Püspökladány-Debrecen vonalszakaszt.

A háromszáz alkalmazottat foglalkoztató V-Híd Zrt. a piac meghatározó szereplőjévé vált, és Magyarországon kiemelkedő eszközparkkal rendelkezik – tette hozzá a miniszter.

Palkovics László kitért arra, hogy a 2021-2027-es európai uniós költségvetési ciklusban 51 milliárd euró forrás jut Magyarországnak, ennyi még soha nem állt rendelkezésre, és a forrás felét építési beruházásokra, egyebek között vasútfejlesztésre fordítják.

A V-Híd Zrt. születésnapi ünnepségén működés közben mutatták be azt a korszerű vágányépítő gépsort, amelyből összesen három van Európában, és ezek egyike most először került 100 százalékos magyar tulajdonba.

A cég tavalyi árbevétele csaknem 33,8 milliárd forint volt, az elmúlt öt évben hatmilliárdot fordítottak beruházásra. A rendezvényre készült sajtóanyagból egyebek között az is kiderül, hogy jelenleg a leendő debreceni BMW autógyárhoz kapcsolódó munkák közül a Debrecen-Füzesabony vasútvonal korszerűsítése az egyik fő feladatuk.

A videót ITT nézheti meg.

Forrás: MTI, 24.hu

Címlapkép: MTI/Czeglédi Zsolt

20 hozzászólásarrow_drop_down_circle

vitriol
szíj-ártó! - Átrágtam magam ezen a bődületes hablatyon. Mint az közismert tény: "sok beszédnek sok az alja". Nos ennek csakis ALJA van, értelme semmi, azért született, hogy gyurcsányozhassál egy jót!, Javaslom, inkább vidd vissza a felesleges lélegeztetőgépeket!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
kissé felnőttem
álljunk meg egy szóra tudtok ti egyáltalán szivlapáttal betont keverni hárnasban én egyedül szoktam és nem telefonon rendelni ti hárman azt sem tudjátok mi a munkaúgy ,hogy lazitsatok meg jahtozzatok amig lehet de kONCZ AZT ÉNEKELTE ROHAN AZ IDŐ értsd ahogy akarod de egyszer lejár.akkor lesz majd nehéz az élet.
namihami
És a Petinek igaza is van! És nemcsak a média egy része, de a teljes média sem cserélne. Ugyanis a média (mint olyan NEM SZEMÉLY. a médiát csinálják (éppen úgy, mint a munkát) emberek, de a média nem tud dolgozni.
Viszont abban 100%-ig biztos vagyok, hogy a média MUNKÁSAInak jórésze boldogan cserélne, legalábbis anyagi helyzetet, akár a szüleivel, akár a fideszfunkcionáriusok zömével. De más a média és más, aki csinálja. Egyetemi végzettséggel se jön össze? Iskolázottság kontra műveltség?
Tudod, Peti, nehéz dolog a magyar nyelv és a nyelvtan (is).
advocat
Azért Petike apja vamzer. Azért nem ítélték el, mert feldobott egy céget, aminek ő is tagja volt. Mészárosról meg felesleges egy szót is szólni. Tudjuk! Sokan. Azért a cégek igen jelentős része nem magyar. Beszállítók vagyunk. Csak néhány: Audi, Opel, Mercedes, Knorr-Bremse, gumigyártók, autóalkatrész készítők, gyógyszergyárak, konzervgyárak, és még lehetne sorolni.
lusta
Egy dologról nem beszél senki. A gépvásárlás mennyibe került nekünk?
kereső
@lusta: Mármint melyik gép? A léllegeztető, vagy ez, amelyen toporzék külügyminiszterünk oly szivesen repülget országon belül:

Az R900-as két évtizednyi használat után került Magyarországra. Egyike volt annak az öt használt MD-902 Explorernek, amelyet a Belügyminisztérium 2016-ban vett meg 13,6 millió euróért, azaz hozzávetőleg 4 milliárd forintért.

A közbeszerzés nélkül vásárolt helikopterek tehát darabonként 800 millió forintba kerültek, ám a vásárlás nem volt botránymentes. A Népszabadság ugyanis kiderítette, hogy az eladó, Németország Baden-Württemberg tartománya valójában csak 4,8 millió eurót kért a a flottából kivont járművekért, az ezen felüli 8,8 millió euró, tehát a tényleges eladási ár közel kétszerese a közvetítők – egy cseh cég – zsebében landolt.

A gépek 2017 januárjában érkeztek meg Budapestre, az Országos Rendőr-főkapitányság a Liszt Ferenc repülőtér I. terminálján tartott rendezvényen mutatta be őket a nagyközönségnek. A metálszürke R900-ast azonban a meghívott vendégek és a sajtó munkatársai csak kötelékrepülésben, távolról láthatták. A gépről sem az MTI, sem a rendőrség nem tett közzé közeli képet, a repülés után tartott földi bemutatón csak a kék-fehérre fényezett, kamerákkal és figyelőberendezésekkel felszerelt MD-902-eseket állították ki a reptér betonjára. Az R900 lajstromszámú gépről így sokáig nem is készült olyan fotó, amelyen látható lett volna a kényelmes kabin a bőrülésekkel.!
advocat
@kereső: És a cseh cég mennyit osztott vissza? És kinek?
vitriol
szíj-ártó! - Átrágtam magam ezen a bődületes hablatyon. Mint az közismert tény: "sok beszédnek sok az alja". Nos ennek csakis ALJA van, értelme semmi, azért született, hogy gyurcsányozhassál egy jót!, Javaslom, inkább vidd vissza a felesleges lélegeztetőgépeket!
kereső
@Horizont: Jön az az 51 milliárd orbánnak.Ha ezt elolvasod, akkor rájössz, hogy kik is voltak a királycsinálók magyarországon Schifferen, Sólymon , Csányin...etc kivül.
444.hu/2020/09/17/igy-fuzte-be-orban-europa-nagyhatalmat
kereső
@Horizont: Örülök, hogy meggyógyultál!
kereső
@advocat: Nem a reklám helye, de a 24.hu hozta le a sztorit.Az alkotmányos kőccségget meg majd kideriti a Direkt36,vagy az Átlátszó.
Gyütt Mönt
Mészáros Lőrincről csk szuperlativuszokban tudok szólni:
1. Ő a legjobb gázszerelő a milliárdosok közt
2. Ő a legjobb milliárdos a gázszerelők közt.
teuton
Nem a Szijjárto apja volt az, aki az egesz bandabol egyedül vadalkuval meguszta a börtönt a vasuti korrupcios ügyben? Valamu remlik nekem... Ja, ezert nem kell öket irigyelni, se börtön, se vagyonelkpbzas...
csipetke
A szüleit most azért rángatta elő,hogy utaljon rá,esetleg azok fizették a csónakázását?De az se normális,aki ezt elhinné.
Annyi baromságot összehordott,hogy az ember csak kapkodja a fejét.Egyet azért elmondhatott volna:-ha ők ilyen ügyesen,okosan kormányoznak,mi a büdös nyavalyáért állunk majd'az utolsó helyen Európában?Ezt sikerült orbánnak produkálnia a 10 év alatt,hogy lekormányozta az országot a gödör aljába,és csinált egy rakás milliárdost a haverjai között,és a sajátlábú pereputtyát se felejtsük ki
hidip
Szeretne lányt találni egy éjszakára? Üdvözöljük - 3sex.club/propeller
kereső
@Horizont: Kösz.Én teljesen lefagytam a cikktől. Az eddig is látható volt, hogy Merkel nagyon kesztyűsen bánik orbánnal- de ez igy egy az egyben nagyon mellbe vágó. Mert mit is érnek a szép szavak az "eu értékeiről", ha az akinek ezt a leginkább tettekben is kifejezni kéne, az nem tesz semmit, anno Gyurcsány lemondásához egy a Merkellel folytatott vita adta meg végső lökést.A németek már akkor is orbán "favorizálták"?? Az autógyárak meg- ők anno hitlert is támogatták.
kereső
@Horizont: Ez nem az ellenzék szempontjából katasztrófa, hanem az egész ország szempontjából. Ez van, nekünk ez jutott.
ómió
Pedig Mátyás efftárs padláslesöprései maguk voltak a "bolsevik romantika"!
Qqberci
Bizony, bizony, sokat lopni nagyon fáradságos...
luiz
A maffiára hiába húzzátok rá a nemzeti köntös, attól még ugyan úgy csak egy bűnszervezet vagytok, mint a Cosa Nostra. De lassan eljön az idő is mikor a fideszt az Al-kaida vagy a Hezbollah terrorszervezetek közzé sorolja majd az egész világ

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.