Októberben fog tárgyalni a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, a közlekedés is elő fog kerülni témaként.

Karácsony Gergely főpolgármester elfogadta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára javaslatát, hogy folytassák a nyáron félbeszakadt közös munkát és újra tartsák meg a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) üléseit. A két oldal októberben találkozik a budapesti városházán – tájékoztatta az MTI-t Fürjes Balázs.

Fürjes Balázs megint beszólt Karácsonynak a biciklisávok miatt

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az északi és déli HÉV-hálózat fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón a csepeli HÉV-kocsiszínben 2020. szeptember 9-én

Fotó, címlapkép: MTI/Illyés Tibor

Fürjes Balázs elmondta, a fővárosi delegációt a főpolgármester, a kormányét Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter vezeti. A kormány javaslatára napirendre kerülhet a fővárosi közösségi közlekedés, valamint a Nagykörút forgalmi átalakításának ügye is.

Az FKT a főváros és a kormány közös döntéshozó és egyeztető fóruma, amely 2018-ban jött létre Tarlós István előző főpolgármester kezdeményezésére. A tanács a legjelentősebb fővárosi fejlesztéseket tárgyalja. Öt-öt fővel vesz részt benne a két oldal, mindkét félnek egyetlen szavazata van és csak akkor születik döntés, ha egyhangúan határoznak. Ha egy kérdés napirendre vételét akár a főváros, akár a kormány kéri, a tanács köteles megtárgyalni azt. Karácsony Gergely főpolgármesterré válása óta háromszor is tartottak FKT-t, és olyan jelentős kérdésekben sikerült egyezségre jutni, mint a Galvani-híd és a csatlakozó külső körúti úthálózat megépítése, az északi és déli HÉV-vonalak korszerűsítése és bővítése, vagy éppen a budapesti háziorvosi rendelők felújításának, kerületi orvosi eszközbeszerzéseknek a kormány általi 50 milliárd forintos támogatása.

Júniusban lett volna a Karácsony-éra negyedik ülése, a felek közösen kitűzték az időpontot és meghatározták a napirendet, de a Városháza váratlanul egyoldalúan lemondta a találkozót – mondta az államtitkár.

Az MTI-nek nyilatkozva Fürjes Balázs közölte, örül a Városháza döntésének, örül, hogy a főpolgármester elfogadta javaslatát és folytatják a közös munkát.

Budapestet fejlesztése a mindenkori városvezetés és a mindenkori kormány közös feladata. A budapestiek érdeke, hogy együtt találjanak megoldásokat, kutya kötelességünk az együttműködés. Ezért tette világossá Orbán Viktor már a választás napján, hogy korrekt partnerségre törekszünk az új városvezetéssel, ezért ígérte meg, hogy minden Tarlóssal kötött megállapodást Karácsony felé is állunk, és ezért hívta meg a miniszterelnök fél éven belül kétszer is a főpolgármestert a kormány ülésére

- fogalmazott az államtitkár.

Hozzátette: természetesen az sem volt kérdés, hogy a Tarlós-féle közfejlesztések tanácsa munkáját is folytatjuk az új vezetéssel.

Arra a felvetésre, hogy a sok vita akadályozza a közös munkát, Fürjes Balázs azt mondta, hogy demokráciában élünk, a viták teljesen természetesek. Tavaly Budapesten a választók a szabadon választott jobbos kormány mellé választottak egy balos városvezetést, ezzel politikai társbérlet jött létre – fűzte hozzá.

Se házasság, se barátság, se üzlet, se munka nincs vita nélkül, hogy létezne akkor ilyen politikai együttműködés? Az, hogy vannak vitáink, nem ok arra, hogy ne álljunk szóba egymással. Főleg, hogy a budapestiek, joggal, párbeszédet várnak tőlünk. A vitáktól nem félni kell, hanem le kell folytatni őket. Nyíltan, őszintén, tisztelettel. A tárgyszerű és szakszerű viták még hasznosak is: segítenek megtalálni a legjobb megoldást. Márpedig a budapestieknek ez az érdekük

- mondta el Fürjes Balázs.

A megtárgyalandó ügyekkel kapcsolatban az államtitkár arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a végleges napirendet a héten alakítják ki a városvezetéssel közösen. A kormányoldal biztosan elfogadja a főpolgármester kezdeményezését, aki tárgyalni akar az önkormányzati finanszírozásról, a 135 gazdag magyar önkormányzat által a kisebbek és szegényebbek javára fizetett szolidaritási hozzájárulás kizárólag Budapestet megillető kedvezményeinek kivezetéséről.

Fürjes Balázs közölte, a kormányoldal a budapesti közlekedés fejlesztését szeretné tárgyalni.

Úgy fogalmazott,

amikor a budapesti közlekedést fejlesztjük, olyan gyakorlatias megoldásokat keresünk, amelyek egyszerűsítik az emberek hétköznapjait. Az a célunk, hogy az utazók gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással érjenek célba, hogy kevesebb legyen a dugó, a dugóban töltött idő. Ezzel azt is elérjük, hogy klímabarátabb legyen a budapesti közlekedés, tisztább legyen a levegő, csökkenjen a légszennyezés. Elfogadjuk azt a szakmai konszenzust, hogy legfontosabb a közösségi közlekedés fejlesztése, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedés fejlesztése.

Fontosnak tartjuk, hogy a közlekedési intézkedések javítsák és ne rontsák a budapestiek életét. Ezért reméljük, főpolgármester úr is nyitott lesz arra a javaslatunkra, hogy az autósok kapják vissza az elvett sávot a Nagykörúton és a kerékpárosforgalomban mindig visszaesést hozó őszi-téli félév során, az érintettek valódi bevonását követően, szakmai alapon szülessen meg a józan, időtálló megoldás. A járdán vezetett biciklisáv biztosan rossz megoldás, nem véletlenül kritizálják sokan

- mondta az államtitkár.

(MTI)

10 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Qqberci
Mennyire jól megy minden ebben az országbn, hogy a qrmánynak már csak a főváros hatáskörébe tartozó biciklisávok jelentenek problémát...
legott
Nem Fürjes Balázs Budapest főpolgármestere.
Senki nem választotta meg semmire.
Karácsony helyében le se szarnám, hogy mit ugat ez a senki-semmi mitugrász.

Csak javaslatot tehet.
"Megtetted a javaslatod, F. Balázs gyanúsított?
Jó, akkor most húzz a 'csába!"
lusta
Akkor egy elég friss felmérést tennék közzé, ami ugyan nem Budapesten, hanem Krakkóben készült. Konkrétan a Grünwald hídon végeztek nem jármű. hanem személy számlálást. Kiderült, hogy a hídon átkelők 75%-a a tömegközlekedést vette igénybe, 25%-a autóval, míg 25%-a kerékpáron, vagy gyalog kelt áát. A kerékpárosok száma az után, hogy külön kerékpársávot hoztak létre, megduplázódott.
advocat
"Ez" az ember miért beszél, ad elő zsebredugott kézzel? Vagy a főnökétől tanulta? És hogy áll a meccs? Szóval az uriemberségtől elég távol áll. Szerintem. De engem még arra tanítottak ami 1945 előtt volt divat. Mert akkor még éltek gentlemanok is kis hazánkban. De jött a komenizmus. Is. Lehet, hogy rosszul látom.
És a világörökség objektumait a kormánynak illik felújítani. Egyébként alig várom, hogy lezárják a hidat. Szép kilátás lesz Viktor erkélyéről. Mert arra volt pénz.
legott
@fideszes gyökér: Bízzuk Matuska Szilveszter unokájára a Lánchíd felújítását. (ez csak egy kósza ötlet volt... aszem)
Aki Én
Hogy hazudik, az egy dolog, de a körúton tényleg káosz van, nem értem hova húzzák.
Nessy
Meg kell szüntetni a bicikli sávokat, aztán majd Révész Mártiriusz és Fürjes Balázs beszéljék meg! Egy akolból valók, biztos szót értenek!
Nessy
@Aki Én: Nem ártana végig gondolni mindkét félnek, hogy a Nagykörút kialakítása idején lovas hintók jártak, mutató akadt egy, két gépjármű, és a főváros lakossága jóval kevesebb volt. Az út szélességén nem igazán tudnak változtatni! Tehát el kell dönteni, hogy több autó, rosszabb levegő,kontra egészséges életmód, tisztább levegő, kerékpár.
ómió
Pedig azoktól lesz CO-dús a budapesti levegő!
hidip
Szeretne lányt találni egy éjszakára? Üdvözöljük - 3sex.club/propeller

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.