A Népszava összesítése szerint messze a kormány és a Fidesz költi el a legtöbb pénzt a közösségi oldalon, előbbi másfél év alatt 161,2 milliót, míg a párt 101,2 millió az elmúlt másfél évben.

A Népszava összesítése szerint

másfél év alatt több mint 542 millió forintot költöttek vezető politikusok és pártok a hirdetéseikre a Facebookon.

A közösségi oldal hirdetéstárának adatai szerint a kormánypártok 283, az ellenzékiek 259 millió forintot szántak erre.

A legtöbb pénzt a kormány költötte (161,2 millió), második a Fidesz oldala (101,2 millió).

A kormánypárti gyakorlat tehát erősen központosított, az ezeken az oldalakon megjelenő üzeneteket veszik át a Fidesz-KDNP vezető politikusai, tehát sokaknál nem jelentkezik hirdetési költség.

Orbán Viktor miniszterelnök sem költ hirdetésekre oldalán, ahogy Szijjártó Péter külügyminiszter vagy Gulyás Gergely miniszter sem.

Több miniszternek hivatalos oldala sincs, például Benkő Tibor honvédelmi miniszternek, a kormányzati kommunikációért felelős Rogán Antalnak vagy Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek.

A Népszava gyűjtése szerint a kormánytagok közül Semjén Zsolt (1,9 millió), a Fidesz-képviselői közül Kocsis Máté frakcióvezető (4,9 millió) fizetett a legtöbbet a Facebook-hirdetésekért.

Az ellenzéki oldalon Karácsony vezeti a listát

Az ellenzéki oldal költései jóval szerteágazóbbak. A politikusok közül kiemelkedik Karácsony Gergely főpolgármester (30,3 millió forint), a pártok közül pedig a Demokratikus Koalíció, amely vezető politikusaival együtt legalább 51,7 millió forintot fordítottak a Facebook-megjelenésre.

A Momentum nem sokkal marad el (48,6 millió), harmadik a Jobbik (41,3 millió forint).

Forrás: Népszava, 24.hu

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.