Nyugtalanító eredményre jutottak az orosz metrókocsi-beszerzését vizsgáló szakértők. A Népszava megszerezte a titkolt jelentést.

Itt van a titkolt metrójelentés: rozsdásodás, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés, balesetveszélyes ülések

Alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés – olvasható a Népszava birtokába került jelentésben. De akadnak ennél cifrább dolgok is.

Karácsony Gergely főpolgármester január elején rendelte el az M3-as vonalon futó orosz metrókocsik beszerzésének átfogó vizsgálatát. A jelentést a BME Viking Zrt. határidőre le is szállította, ám a BKV felügyelő bizottsága mind a mai napig nem tárgyalta. A főváros három hónapja lényegében titkolja a jelentést és nem véletlenül.

Nemcsak arról van szó, hogy az orosz „felújítással” anyagilag sem járt túl jól a főváros, vagy hogy a szerelvények durván rozsdásodnak. A jelentés szerint eddig 18 sorozathibára derült fény. Köztük van az ülések esetenként balesetveszélyes törése.

(Népszava)

Cikk- és címlapkép: MTI/Máthé Zoltán

29 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Jozefina
A BKV felügyelőbizottsága titkolja a jelentést és nem Karácsony!!! Kicsit jobban kéne elolvasni a cikket, mint csak a címre hivatkozni!!! A megalapozott vizsgálat következménye vaószínűleg feljelentés lesz!!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Nessy
Rosszul tudják a szakértők! Csak és kizárólag Tarlós által bemutatott fakocka a hibás! Igaz, ezért a pénzért új kocsikat vehettünk volna, volt ajánlat, de Tarlós az orosz felújítás mellett döntött. Hogy egyedül e, azt fedje jótékony homály!
Nessy
@Shikari: @ómió: Mondhatnák szebben is kis lovagok!
Sámannus
Még az átkosban nálunk is előfordult, hogy egy -egy gépet "felújítottak" milliókért és csak az a néhány kiló festék tartotta össze a járgányokat, amit rákentek. Az árát viszont ki kellett fizetni mint generál javítást. Tudjuk az orosz szabvány ma is ilyen. A környezetvédelmük is hasonlóan érzékeny a változásokra. Ott a természetre bízzák a károk helyreállítását. Jáj Paksnak kb 2000 évig várni kell majd
csetere
@jesz: Míg nincs vége a vizsgálatnak, nem tud feljelentést tenni.
Jozefina
Nem véletlenül vette orbán szárnyai alá tarlóst!!! "meg dolgozott" érte, már csak a büntetése marad hátra!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.