2021. január 1-jétől az egész EU-ban kötelező több lépcsőben jóváhagyni az internetes kártyás vásárlásokat, amire leginkább a telefonunkat fogjuk majd használni.
Fotó: Unsplash
Aki nem ad meg telefonszámot az azonosításhoz (vagy nem használja bankjának mobilbanki alkalmazását), nem fog tudni online fizetni a kereskedőknél. Vannak bankok, amelyeknél az ügyfeleknek már be kellett állítaniuk bankkártyájukhoz az új szabály miatt szükséges internetes biztonsági kódot (pl. az OTP-nél és a CIB-nél), akadnak, amelyek ezekben a napokban módosíttanak (pl. az MKB és a Sberbank), s olyanok is, ahol csak január 1-től kell számítani a változtatásra (pl. az Erste és a Takarékbank).
"A gyakorlatban a fentiek azt jelentik, hogy miután a vásárlásnál megadtuk a kártyaadatokat, egy egyedi azonosítóval is meg kell erősítenünk fizetési szándékunkat" – magyarázza Szirmay Kristóf számítógépes biztonsági szakértő. Hozzátette, erre két módon van lehetőségünk:
Mobilbankos alkalmazás használatával úgy tehetjük meg, hogy a telefonunkra érkező azonnali értesítésre kattintunk, s azonosítjuk magunkat mPinnel vagy biometrikus úton (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel).
Egyéb esetekben a kártyaadatok után először meg kell adnunk a bankunknál korábban rögzített netes vásárlási jelszavunkat (ez pénzintézettől függően nevezhetik pl. telekódnak, online vagy telefonbank-PIN-kódnak, internetes jelszónak, stb.). Ezt követően pedig egy sms-ben kapott hat számjegyű kódot is be kell írnunk.
Ha tehát a jövőben bankkártyánkat online vásárlásra is használni szeretnénk, ne felejtsük el letölteni bankunk mobilbanki alkalmazását, vagy netbankon keresztül, bankfiókban megadni telefonszámunkat és biztonsági kódunkat.
A legszebb, hogy némelyik bank legalább android 5-ös, a jobbak legalább android 7-es op.rendszert követelnek az ügyfél telefonján,
hogy működni tudjon a banki rendszer...
Ezért vettem egy android 9-es op. rendszrűt...ez a feltétel pipa.