50 milliárd forintot szórtak ki eddig a nagycsaládosok autótámogatására, amiből húszezer család vett új autót a támogatás meghirdetése óta írja a Totalcar.
Egy friss helyzetjelentés szerint messze a Dacia a legnépszerűbb a támogatottaknál, de a teljes top10-es listát látva úgy tűnik, nagyrészt tényleg a középosztálybeli családokhoz kerülhet a támogatás.
A pénzügyminiszter tette ki a fenti képet a Facebookra szombaton. Ez lenne most a friss állás a 2019 júliusa óta élő programban, amiben legalább három gyereket nevelő családok pályázhatnak minimum hétszemélyes új autók vásárlásának támogatására.
A támogatás mértéke maximum 2,5 millió forint lehet, illetve legfeljebb a megszerzés pillanatában érvényes bruttó vételár 50 százaléka, azaz a nagyjából 20 ezer támogatott családból és az 50 milliárdos költésből arra lehet következtetni, hogy az igénylők többsége kihasználja a limitet.
Prémiummárka viszont nincs a top10-ben, ami jó jel, az pedig különösen, hogy a piac ár/érték arányban legracionálisabb márkája vezeti magasan a listát.
Forrás:Totalcar
Kép:Dacia/Facebook
Inkább azokat kellene támogatni, akik a 15-20 éves ócska Ladáikkal és hasonló csotrogányaikkal kénytelenek az esetleg 20-30 km-re levő, mert csak ott talált, munkahelyükre nap mint nap bejárni.
Mint céloztam rá, de nagyon nem az erre a pénzre rá nem szorulókat kellene támogatni.