A kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire – jelentette be Gulyás Gergely.

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó

Gulyás Gergely elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett "együttműködési kényszer" van a fővárossal.

A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék.

Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése

- mondta. Gulyás Gergely

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó
Egyenes utcai lakótelepi HÉV megálló látványterve/MTI

A kormány döntött arról, hogy támogatja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a kormány és a főváros között egyetértés jött létre arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ veszi át a gödöllői és csömöri HÉV-vonalak felújításának, valamint a HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését és előkészítését a fővárosi önkormányzattól.

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó
Jókai utcai megálló látványterve/MTI

A főváros vezetése 2019 őszén a beruházás előkészítését leállította, majd a közfejlesztési tanácsban 2020 októberében egyeztek meg arról, hogy a feladatot 2021-től átveszi a kormányzat.

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó
Rákosfalva megállóhely, a föld alá süllyesztve/MTI

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó
Cinkotai megállóhely/MTI

Így fog kinézni a teljesen újjászülető gödöllői HÉV – fotó
Rákosfalva megállóhely látványterv II./MTI

Forrás: MTI
Címlapkép: MTI

5 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Figyi, marhagulyás! Budapestnek van egy megválasztott vezetőtestülete. Nem kellene beleugatni a munkájukba és elvonni a forrásaikat!...
Giovanni Alba
"Gulyás Gergely elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett "együttműködési kényszer" van a fővárossal.
A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék."
Mert eddig nem kellett a kormánynak együttműködnie a fővárossal? Csak jött egy telefon fentről, hogy Pistám, kéne valamit csinálni a hármas metróval, itt van Szergej, elmondja a részleteket? Vagy mégis hogyan?
Azért az már valami, hogy G.G. felismerte a "Semmit rólunk nélkülünk" elvet, kár hogy csak most, kár hogy csak szóban.
Egyébként meg 4,6 milliárd csak a tervekre, előkészítésre? Mennyivel is nőtt a kórházak adósságállománya az utóbbi időben? Februárban 3,4 milliárddal.
Sámannus
Amit ide firkálnak azért van, hogy biztosak legyünk abban, hogy kizárt hogy ilyen lesz. Legalábbis a hármas retró óta tudjuk, hogy a borcsból kimaradt a hús, Tapló Sityu azóta is azt hebrencseli, hogy Lehetne még légkondi id bele. Itt pedig a fakivágások után elkezd emelkedni a költség, kábé a pandémiához hasonlóan Előbb csak kicsit, majd jobban, végül lesz egy torzó amit Duna Arénának csúfolnak, amit megépítettek is le kellett bontani
a Duna parton, és Margitszigeten is. Azóta tuggggggyuk a maffiának semmi sem drága. Jobb lenne, ha elhúznának francokba.
Giovanni Alba
@durbincs: ma, 12:14 Hé te seggfej, összekeverted a papírokat. Minek írogatsz, ha azt sem tudod, miről van szó?
Sámannus
@durbincs: Mi van seggfejkém? Te kivel csevegsz, az árnyékoddal? A te íkúd már csak seggnyalásra fussa?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.