A 24.hu cikke több háziorvost is idéz, és remekül körvonalazódik benne az a probléma, amely azt eredményezi, hogy sokszor a fiatalok előbb kapnak oltást, mint a betegek vagy az idősebbek. 

Nemrég még az orosz vakcinára vadásztak embereket a háziorvosok, most az AstraZeneca oltóanyagának visszautasítása miatt küszködnek. A háziorvosok szerint az oltóanyagok közötti válogatás nem elsősorban azért probléma, mert jelentős többletmunkát ad az orvosoknak, hanem mert így sokan tovább maradnak védtelenek.

„Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell” – a háziorvosok szerint úgy viselkednek az emberek, mintha az oltás egy webshop lenne
Fotó: Pixabay

Jól állunk, haladunk szépen

- foglalták össze az általuk megkérdezett háziorvosok az utóbbi egy hétben felpörgő oltási kampány állását a saját körzetükben. Még valamit állítottak egyöntetűen:

nagyon sokan válogatnak a vakcinák közül, nem fogadják el a számukra elsőként felajánlott oltóanyagot. De amíg februárban az orosz és a kínai oltóanyaggal szemben volt érezhető bizalmatlanság, most az AstraZeneca vakcináját utasítják rendre vissza.

Az Európai Gyógyszerügynökség arra jutott, hogy nagyon ritka esetben trombózist okozhat, ennek ellenére a szervezet hangsúlyozta, hogy  a vakcinát érdemes továbbra is minden korcsoportnál alkalmazni. Ám ezzel több nyugati európai ország szembemegy, és csak 60 év felettieknek engedélyezi.

De jól érzékelhető, hogy a legnépszerűbb vakcina a Pfizer-BioNTeché, amit sokan kifejezetten kérnek arra hivatkozva, hogy nekik az a jó.

Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell

- vázol fel egy visszatérő viselkedést Eörsi, aki leginkább a magas kockázatúakat próbálja meggyőzni arról, hogy fogadják el bármelyik felkínált vakcinát, az egészséges fiataloknál kevésbé nyomasztja, ha időt veszítenek az amúgy felesleges válogatás miatt.

„Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell” – a háziorvosok szerint úgy viselkednek az emberek, mintha az oltás egy webshop lenne
Fotó: Pixabay

Az orvos kétezer fős körzetében majdnem minden olyan idős és krónikus beteg, akire rendkívül veszélyes a koronavírus-fertőzés, megkapta legalább az első adagot, sőt a 40 év felettiek közül is, aki akarta, már megkapta az első dózist, így most túlnyomórészt a 20-as, 30-as korosztály oltását szervezi.

Tapasztalata szerint jelenleg éppen a fiatalabbak a problémásabbak, válogatósabbak, míg korábban az idősebbek voltak.

Sokan úgy gondolják, ez egy webshop, ahol szabadon lehet válogatni az oltóanyagok közül, és kiválasztják azt, ami szerintük a legmegfelelőbb a számukra. Engem pedig egy ügyfélkapcsolati menedzsernek tekintenek, aki nyilvántartja az igényeket.

– számol be tapasztalatairól a 2700 fős vegyes körzetet irányító (azaz gyermekeket is ellátó) orvos.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei háziorvos azt mondja, különösképpen nem győzködi azt, aki nem kéri az AstraZenecát, csak megkérdezi, mi az aggálya, amire ő elmondja a szakmai szempontokat.

Ő is azt tapasztalja, hogy a válogatók túlnyomó többsége a Pfizert kéri, de a fiatal egészségeseknek ilyenkor azzal érvel, lehet, hogy több hónapot, sőt előfordulhat, hogy akár egy évet is kell várniuk a Pfizerre, amiből kevés van, és azt elsősorban a legveszélyeztetettebbek, a kismamák és jelenleg kampányszerű oltással a pedagógusok kapják.

Egy 1700 fős praxissal rendelkező székesfehérvári háziorvos is küszködésként jellemezte azt, hogy regisztrált páciensei közül sokan válogatnak a vakcinák közül, az AstraZeneca elutasítottsága pedig szerinte is egyre növekszik.

Nehéz meggyőzni őket arról, hogy a szövődmények csak kis számban fordultak elő, és ez nem jelenti azt, hogy ez nem egy jó oltás

– magyarázza, hogyan próbál meg érvelni az Astra mellett, de elismeri, csak keveseket sikerül ezzel meggyőznie. Pedig nagy számban kapott AstraZeneca vakcinát, de küzdelmes, hogy embert is találjon rá..

Így vannak olyan fiatalok, akik teljesen egészségesek, és be tudja oltani őket, ha elfogadják az AstraZenecát, amit más visszautasított. Így előnybe, de legalábbis előbb sorra kerülhet az a fiatal, aki igent mond erre az oltóanyagra.

Az oltakozás következő szakaszai azonban nehéznek ígérkeznek, mert jön majd egy olyan fázis, amikor nagyobb lesz a kínálat, mint a kereslet, vagyis a sok beérkező oltóanyagra kevesebben akarnak jelentkezni, így egyre inkább az lesz a probléma, hogy a háziorvosok hogyan szednek össze a nyájimmunitáshoz szükséges további 1-2 millió embert.

Aggasztó viszont az, hogy egyelőre nincs 5 millió regisztrált, ráadásul a járvány megállításához szükséges nyájimmunitáshoz 6, de inkább 7 millió beoltottra lenne szükség Magyarországon.

A háziorvos szerint a 4 millió ember beoltásáig viszonylag simán eljutunk, utána viszont már könyörögni kell majd az embereknek.

Az oltási program ezen fázisa lesz a legnehezebb, sok indulatra számítok.

Megnehezítik majd az alapellátó orvosok dolgát a „potyautasok” is, akik a többiek immunitásától várják saját védelmüket.

Forrás: 24.hu
Címlapkép: Pixabay

134 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Giovanni Alba
Kevés a Pfizer, azt mondja a doki, ráadásul sokan kifejezetten azt kérik, de a fiataloknak akár egy évet is várniuk kellhet.
"Ő is azt tapasztalja, hogy a válogatók túlnyomó többsége a Pfizert kéri, de a fiatal egészségeseknek ilyenkor azzal érvel, lehet, hogy több hónapot, sőt előfordulhat, hogy akár egy évet is kell várniuk a Pfizerre, amiből kevés van, és azt elsősorban a legveszélyeztetettebbek, a kismamák és jelenleg kampányszerű oltással a pedagógusok kapják."
Ebben a helyzetben minek nevezhetem azt a száguldó külügyest, aki ebből a kevés, de kapós vakcinából 40 000 adagot a cseheknek akar adni most, május első hetében?
Várjunk csak, mi is az a gyakran használt kifejezés, amit a jobboldali erkölcsi fölény előszeretettel használ? Hazaáruló? Nemzetellenes? Soros ügynök?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Giovanni Alba
Kevés a Pfizer, azt mondja a doki, ráadásul sokan kifejezetten azt kérik, de a fiataloknak akár egy évet is várniuk kellhet.
"Ő is azt tapasztalja, hogy a válogatók túlnyomó többsége a Pfizert kéri, de a fiatal egészségeseknek ilyenkor azzal érvel, lehet, hogy több hónapot, sőt előfordulhat, hogy akár egy évet is kell várniuk a Pfizerre, amiből kevés van, és azt elsősorban a legveszélyeztetettebbek, a kismamák és jelenleg kampányszerű oltással a pedagógusok kapják."
Ebben a helyzetben minek nevezhetem azt a száguldó külügyest, aki ebből a kevés, de kapós vakcinából 40 000 adagot a cseheknek akar adni most, május első hetében?
Várjunk csak, mi is az a gyakran használt kifejezés, amit a jobboldali erkölcsi fölény előszeretettel használ? Hazaáruló? Nemzetellenes? Soros ügynök?
justhpeter
A háziorvosok elfelejtik, hogy az oltakozásból a kormány csinált webshopot. A nép csak él vele.
Béla333
"„Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell” – a háziorvosok szerint úgy viselkednek az emberek, mintha az oltás egy webshop lenne "

Ha ezt mondják a háziorvosok, akkor ők b+! Hogyan fér össze az orvosi esküjükkel, hogy egy olyan oltóanyagot akarnak milliószám a magyarokba benyomni, amit az a hülye futsal miniszter engedélyezett?!
Mit csodálkoznak, hogy a magyarok nem akarnak kísérleti alanyai lenni a maffia lenyúlása miatt vett oltóanyagoknak?!
A hülyéknek nem tűnt fel, hogy mi az Unió tagjai vagyunk és az Unió hatósága nem engedélyezte ezt az oltóanyagot?!
Nyírfa
@Béla333: Kösz, hogy elmondtad, így nekem már nem kell.
folt
Ha valaha is, csakis Pfizer. Ez nem is kérdés. És van jogom választani. Ha azt nem kapok, akkor nem kell semmi.
karma1
Ha ez a doktor ezen a tenyen elcsodalkozik, viszont gond nelkul szurkalja az embereket a be nem vizsgalt orosz es kinai szarokkal, akkor kettojuk kozul megis kinek van tobb esze? (Szerintem a felelossegteljesebb "valogato" polgarnak)
kissé felnőttem
az nem érintette dokikám kellemetlenül hogy dokumentáció miegyéb hiányában parancsszóra kellett kinaival meg orosszal oltania? mert orbán basi ugy dönt se a nép se az unió neki nem dirigálhat szegény enyire proli az orbán is elsiratja a saját szegénységét? itthon kinek és miért hazudik önös érdekből pozició féltésből pedig lejáratrta magát 1000 szer is engedélyek néklküliek voltak akkor még: biza a kinait nem is kérték kezdeményezni sem az orosz meg kisérleti stádiumban ballagott ugye bár. Meghozzák se szállitólevél se leirás hivatalos forditások hát kisérleti nyul jelleggel lehet tapsikolni? Persze petike volt a doktor a maszgépnél is 9 milliót havonta? meg a maszkok most rinak ho selejt meg veszélyes világviszonylatban Felelőse senki akkor hoppá a pénz meglett meg lélegeztető gépek is pincébe porosodnak video van ám rula doki
kissé felnőttem
5 hónapig mit csinált a kormány? vádaskodott? fenyegetőzött? oltott volna szervezettebben ne a meccseket buják az a fertőzési gócok 90 % -a. ja csak nem akarják meghallani tudomásul venni?
sokanvagyunk
Az állítólagos háziorvosoknak erről vajon mi a véleményük? A csehül állók jobban válogatnak...

"Az MTI szerint a cseh közszolgálati televíziónak Andrej Babis cseh miniszterelnök így nyilatkozott erről: „felhívtam Orbán Viktor magyar kormányfőt, akit barátomnak tartok, és megkértem a szolidaritásra".
Állítása szerint a magyar miniszterelnök azt ígérte, május első hetében, a Pfizer vagy a Moderna vakcinájából fog 40 ezer darabot átadni Magyarország Csehországnak.
kissé felnőttem
leirták hogy mire melyik jó melyiket nem ajállják pl 59 éves kor felett mert nincsenek elemezett tapasztalatok maga a gyártó alelnőke is megirta nem ajállja 59 felett akkor? a kinairól meg a kronikus betegségeit a magyar ember sem Pénzért vette ugye?Ez a magyar egészségügy állapotáról is sokat elárul csak orbán erről nem kiván hallani mert focibolond, kádár sakkozott oda ész kellett itt nincs.
Ábel
@ómió: De miért affektálsz? NER-társaknál kötelező? A kormányod kommunikálta egyfolytában, hogy majd lehet választani! Komolyan vették.
kissé felnőttem
@sokanvagyunk: bezzeg a hazai pedagógusoknak adtak 2-3 napot regisztrációra aztán meg iskolát nyitana ? hogyne, én az unokáimat nem is engedem el folyik az orrúk lázasak stb hazudjunk mi is a saját érdekünk, mert a viktort nem érdekli csak az aréna máris felzugott az ország és joggal szerintem 5-6 honapig csak tátogattak akkor?
Giovanni Alba
Hát ez nagyon érdekes. A cseheknek mit is akarunk adni? (akar a fene, ez petya biznisze) Egy "valaki" a napokban kijelentette ezen a felületen, hogy azért adunk a cseheknek Pfizert és nem az agyonsztárolt Mao könnyét, mert az náluk nincs engedélyezve. Hoppácska. A magyarországi magyar állampolgár Magyarországon -micsoda dolog!- válogatna a vakcinák között, a csehek meg kijelentik, hogy nekik csak a Pfizer jó? Nekünk Magyarország az első, ugye?
ágimami
@Giovanni Alba: TÖKÉLETESEN igazad van!!!
Aki Én
@ómió: Figyelj beteg. Erre az efftársi agymosásra gondolsz? Amit a gazdád tesz?

propeller.hu/itthon/3653405-nem-adjuk-at-szlovakoknak-szputnyik-vakcina-bevizsgalasanak-eredmenyet#v3034872

Húúúúú, de förtelmesen buta vagy te szellemi totálkár.
Emmersson71
- „Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell” – a háziorvosok szerint úgy viselkednek az emberek, mintha az oltás egy webshop lenne

Az Első Emelet rendszerkritikus dalszövege jut eszembe: "és különben is, választani csak egy közül érdemes."

Elmegy a sunyiba mindenki, aki amiatt nyavalyog, hogy az "emberek válogatnak" az oltások közt! Dönthet az állampolgár, hogy melyik vakcinát kéri? DÖNTHET!
Akkor be lehet fogni és a hisztit a kormány felé tessék hörögni! Ők tették lehetővé, hogy "a'la carte" (az említett nóta címe) az oltakozás.

Talán a regisztrációnál kéne egy legördülő menü a betegségekhez, majd meg kéne kérdezni a polgárt, hogy melyik vakcinát preferálja, esetleg egy 2. alternatívát kérni tőle!
Soha nem a beteg vagy a nép a hülye, ezt ne feledje se háziorvos, se politikus!
vitriol
Ebben az országban nagyon kevés dologban dönthetnek az emberek, lássuk be, itt doktatúra van! Bár a kormány szinte minden dologban hazudozik, mégis arra kell hivatkoznom, amit az oltások kezdetekor kijelentettek, hogy "az emberek megválaszthatják az oltás fajtáját" /Mea culpa/ én ezt elhittem, és engedtessék meg nekem, hogy élni akarok vele, akkor is, ha időközben a kormány megváltoztatta véleményét! Tudom, hogy az orvosok presszionálva vannak, sajnálom ezért őket, de ha számít még saját esküjük, akkor nem erőltetnek rá semmit az emberekre.
ómió
@Aki Én: Most kivételesen nem a hazudozásotokra, hanem a keleti vakcináktól való elrémisztő kampányotokra gondoltam! Érted, bolsiék elmebetege!? Tudod, arra, amit már töröltetek! Tudod: ahogy a "múltat" is! Vagy ebben az agysorvadásodban már nem is emlékszel?
ómió
@Ábel: Neked a valóság már "affekta"? Már ez az "efftársi" neve? Választani meg persze, hogyne lehetne! Aztán majd jövőre, ha megjött a "haladó nyugati", az illető majd meg is kaphatja! Ha addig el nem patkol!
kissé felnőttem
@Emmersson71: tajkártya adatokat bekérették. azon mindent látnak év honap nap koresetek nő vagy férfi? érdekes ugye aztán az embereknek adtak olyat a neten hogy űgyfél kapu na akkor jőttek elő az olyanok hogy a pasi tajszámán volt 4-5 terhességi megszakitás elszámolva??? haha ha meg akinek egy szál foga maradt annak 7-8 x protézis meg hasonlatosságok akkor itt mit akarnak ezek meg drágA INPLANTÁTUMOK SZT K ALAPON???
division
@karma1: Szerinted mi a probléma amúgy a kínai és az orosz oltással? Az, hogy vannak országok, amelyek politikai okok miatt nem engedélyezik? Az rendben van, hogy a kínai oltásból bizonyos korosztálynak három is kellhet, de a Szputnyikból ugyanúgy elég a kettő, és az Astra esetében is kiragadtak elenyésző számú esetet, ahol mindössze egy halálesetet lehet biztosan az oltás nyakába varrni, amikor maga a beteg volt trombofíliás. Nem találom a neten, hányan is haltak eddig bele a Szputnyik vagy a Sinopharm oltásaiba, avagy hányan haltak meg itthon az Astrától, a vírustól viszont annál többen. Miért nem azt cikkezik inkább, hogy hány embert ment meg valami, miért kell mindig azt az egy-két negatívumot kiragadni? Mindennek vannak veszélyei, a gyógyszereknek is, de azt kapkodjuk mint a cukrot kérdezés nélkül. Érdekes, hogy amikor veszünk mondjuk egymillió embert, akikből egy esetben mellékhatások jöttek elő, akkor a cikk kizárólag róla szól, a másik 999.999 emberről nem írnak semmit. Az a legfontosabb, hogy azt az oltást ne kapja meg az ember, amelyiket eleve nem kaphatja meg.
Qqberci
Eörsi Úr! Akinek olyan munkája van, hogy utaznia kell Nyugatra, az csak olyan vakcinát fogad el, amivel a fogadó ország biztosan beengedi
division
@Horizont: Protekcióval a francokat!!! Tesómék az egészségügyben vannak, nejem pedagógus, nekem meg születési szívizom problémám van örökletesen, anyósom meg 82 éves. Eleve nem is kaphattunk volna mást. Ugye érted? Megírtam a végén a legfontosabbat: "Az a legfontosabb, hogy azt az oltást ne kapja meg az ember, amelyiket eleve nem kaphatja meg"
Aki Én
@ómió: Hozd a tényeket, bizonyítékokat.
A múltat te próbálod törölni, de tudod, internet :)
Kisz, Soros, Libsi-alelnök, MSZMP, ügynökök..., még ha a te meszes agyad nem is akar emlékezni, a tények azok tények :)
Emmersson71
@division: Úgy nehéz engedélyezni egy oltást, ha az engedélyeztetési eljárást sem kérik! Nálunk Szíjjártó - nyilván orvos, sőt, virológus - engedélyezte a Sinopharmot :(
Giovanni Alba
@division: ma, 11:28
Nem engem kérdeztél, meg amúgy is tudom, ez szélmalomharc lesz, de egye penész.
Éppen a lényeget hallgatod el vagy tudatlanságból (nem valószínű), vagy pedig szándékosan.
A kínai és az orosz vakcinákkal csakcsupán az az aprócska baj van, hogy nem járták végig azt az engedélyeztetési utat, mint a többi.
Itt van az eb elhantolva. Lehet a szer akármilyen csúcsszuper, ha nincsen meg az engedélye. Nálonk a fővezér kitaposta az OGYÉI-ből, de például a cseheknél ódzkodnak ettől.
Arra adjál választ -a mellébeszélés nem érdekel- miért nem adták be az EU megfelelő egészségügyi szervezetéhez a TELJES dokumentációt az engedélyeztetési eljáráshoz?
Most jöhet a duma a bajorokról, akik oroszt akarnak venni. Igen, vennének, egyből azután, hogy az EMA engedélyezte.
Az ellenérzésekről faggathatnád a cseheket és a bajorokat.
kokopelli
@Horizont: A probléma az,hogy az ilyen és hasonló dolgoknál (nem csak a magyaroknál!) exponenciálisan nő az "univerzális laikusok" száma! Nem szabad őket komolyan venni! (;-))
division
@Emmersson71: Nekem meg két rokonom is Pécsen dolgozik az egyetemen, virológus, immunológus téren, kicsit jobban képben vagyok mint sok ember, akik csak olvasnak egy rossz hírt és abból vonnak le bármit is. Igaly Diána sportlövőnk meghalt koronavírusban 56 évesen, inkább erre kellene mindenkinek felkapnia a fejét.
Emmersson71
@kissé felnőttem: Igen, a TAJ kártya számot kérik a regisztrációnál. Aztán mégis le kell tölteni a "Hozzájáruló nyilatkozatot", ami igazából egy egészségügyi kérdőív. Miért nem lehet ezt a regisztrációval együtt kitölteni?! És miért nem adhatom meg, milyen vakcinát szeretnék - természetesen az alapbetegségeim tekintetében, vagyis magas vérnyomásosként és/vagy cukrosként (stb) felejtős a kínai és a ruszki.
Emmersson71
@division: Fel is kaptam. De nem értem, mire reagáltál :)
division
@Horizont: Na és mi lett a bajod a Szputnyiktól? Új a vírus, az emberek félnek minden újtól. Hozzászoktak az emberek ahhoz, hogy már nincsenek komolyabb vírusok Eurpában, mindenki élheti a világát, a vakcinák jóformán eltűntették a gyerekbetegségeket, és akkor most itt van ez, az ismeretlen. A mai technológia lehetővé teszi már azt, hogy ne 5 év teljen el egy vakcina kifejlesztéséhez mint valamikor, ezt elég sokan nem veszik figyelembe. Az EMA engedélyezni fogja a vakcinát, kérdés, addig hányan halnak majd bele a vírusba?
division
@Giovanni Alba: Fentebb megtalálhatod a választ.
kokopelli
@Giovanni Alba: ...sajnos az Orbán a BionTech-nél dolgozó magyar származású "vicepräsident" hölgyet
körülugrálta,és a nép az istenadta nép most a Mainz-i csodát akarja!
Emmersson71
- "Az állampolgár választhat a vakcinák közül"

Eszembe jut egy filmrészlet, ahol a stewardess kérdi az utastól...
- Vacsorát kér?
- Miből lehet választani?
- IGEN vagy NEM.

***

Mert felhív a háziorvos ma este 20 órakor és közli, hogy holnap délre mehetek oltásra. Már eleve, hogy intézem a napot szabadra...mindegy, megoldom..de kérdésre sértődötten (mit képzelek, örüljek, hogy kapok!) közli, hogy kínait adnak.
Ja..mert VÁLASZTHATOK, vazzee!!!

Talán Hofitól hallottam a viccet...
Román hentesüzletben.
- Jó napot!
- 'napot...
- Érdeklődnék, van-e marhafelsál?
- Nincs.
- Értem..és csirkemell?
- Nincs.
- Ööö..sertéscomb esetleg?
- Nincs.
A hátsó helyiségből kiszól egy érces hang: Ilija! Ki az aki ennyire válogat?!
Emmersson71
@division: Nem az a lényeg, hogy félek-e a kínai vagy orosz vakcinától! Van nekem olyan elektronikai eszközöm, amit a kínai piacon vettem még 20 éve, mégis működik. Igaz, számla nem volt, de fele annyiba került, mint egy márkás cucc. Nyilván nem egyszer jártam úgy, hogy 2 hónap után dobhattam ki a 'csába. De anyagilag hosszú távon még mindig beljebb voltam.

Csakhogy! Itt nem kütyükről van szó, hanem az egészségünkről, az életünkről. Ráadásul a '70-es évek technológiájával készült Sinopharm 2x olyan drága, mint a modern Pfizer-Biontech.
division
@Emmersson71: Szerinted a flu oltás milyen technológiával készül? Vagy mondjuk az MMR oltás? Inkább ezekből adatnám be valamelyiket, mint hogy kínai műszaki cikket vegyek:-)
Giovanni Alba
@division: ma, 12:08
Pontosan erre számítottam.
Összefoglalva tehát, te a családod és az ismeretségi köröd által kialakított, meggyőződésen alapuló határozottsággal azt javaslod mindenkinek, hogy ne ragaszkodjanak a hivatalos felhasználási engedélyhez, mert az időbe telik.
Jól értelek? Ha azt mondja a főni, egyél galócát, azt a piros kalaposat a hercig kis fehér pöttyökkel, akkor is azt mondanád, hogy nem kell ide engedély, különben is csak idő kérdése, hogy használatra javasolják, és nem él olyan ember a földön aki jól belakott belőle, és képes lenne rosszat mondani róla.
Összefoglalva : hivatalos vizsgálat erre szakosodott hivatal által, amennyiben minden rendben, kiadják a felhasználási engedélyt. Vészhelyzetben megteheted, hogy saját magad, saját magadnak, a saját felelősségedre engedélyezel valamit, de én (és még páran) köszönettel visszautasítom.
Mondok neked egy meglepő furcsaságot. Tarthatok otthon disznót, az én dolgom, azt adok neki amit akarok, ellenben ha eladásra nevelem, akkor bizonyítanom kell hogy csak olyasmivel etettem, ami engedélyezve van.
Ha és amennyiben a Mao könnye és a Putin kölni annyira rendben van, és annyira jó, miért nem adták be engedélyeztetésre, mit járják itt a pávatáncot?
Megjegyzés : Az ilyen és hasonló nyegle bejegyzésekkel arra biztatsz, hogy vonjam kétségbe kompetenciádat.
Emmersson71
@division: Azért ma már a kínai műszaki cikkek eléggé rendben vannak :) Igaz, ezekhez már jár korrekt leírás és az EU csak úgy engedi be, ha van engedélye, megfelel a szabványoknak.
A Sinopharmot eddig Szíjjártó engedélyezte...
karma1
@division: Megmondom, miert! Mert SUMAKOLNAK a kinaiak, az oroszok! Tudod, hogy a Te velemenyed mindig fontos a szamomra, - mi nagyon jol elbeszelgetunk egy-egy dologrol.
De most kerlek, vedd elo a jozan paraszti eszedet: Te melyiket valasztod, hogyha valaszthatsz: egy nemzetkozi szervek altal alaposan bevizsgalt es engedelyezett termeket, vagy egy olyat, amirol nincsen semmilyen engedelye az orszagnak, de az oroszok peldaul nem is hajlandoak adni semmifele muleirast a vakcinajukrol? Az oroszok peldaul kifejezetten figyelmeztettek orbant, hogy ok csak 12 ev felett es 59 ev alatt ajanlja beadni, mire orban kozolte, hogy a Szputnyikkal kezdi oltani a 60 ev felettieket! Ha Te ennek a tudataban vagy, akkor megis melyiket valasztanad? Mondjuk, nekem ezzel nem kell kuzdeni, mert mi csak 10 millio adag Pfizert vettunk, rengeteg ujzelandi bevizsgalas utan ezt talaltak csak megfelelonek - ennyi. Majd kivarom a soromat, kb. majusban kerulok sorra, 3. csoportbeli, 65+ , egeszsegesek csoportjaba tartozokent - a 4. legutolsoban pedig a 65 ev alatti egeszsegesek es gyermekek jonnek, - ha a szulo a gyereknek is akar vedettseget. 5.2 millioan vagyunk, pont eleg a 2 leoltasra. De semmikeppen sem vallalnek be se oroszt, se kinait. Mondom, NEM az eloitelet, hanem az ATLATHATATLANSAG, amit mar az ember is tud es lat, hogy politikai kerdeskent kezelnek egy egeszsegugyi problemat. Most nagyon nem ertunk egyet, es sajnos meggyozni sem tudsz ezugyben!
division
@Giovanni Alba: A te dolgod mit csinálsz, mit vonsz kétségbe és mit nem. Nálunk nem kis számban oltottak már a Szputnyikkal, senkinek semmi baja nem lett tőle, ahogy a kínaitól sem vagy az Astrától. Jogod van eldönteni, hogy a vírust akarod e elkapni, vagy esélyt adsz magadnak hogy elkerüld. Szóval jól írtad, te dönthetsz, senki nem kényszerít semmire.
division
@karma1: Éppen erről beszélek, már kétszer leírtam:"Az a legfontosabb, hogy azt az oltást ne kapja meg az ember, amelyiket eleve nem kaphatja meg" Itt hibázik nagyot Orbán.
division
@Emmersson71: Más a kínai termék, és más akit kínában raknak össze eredeti japán alkatrészekkel:-)
karma1
@division: Ezzel egyetertek, de a legfontosabb az ATLATHATOSAG, es az, hogy az ember megismerhesse azt, amit beleszurnak. Tudod, az is benne van a pakliban, hogy lehet, hogy az oroszok is, meg a kinaiak is ADTAK leirast a vakcinajukkal - igaz viszont, hogy az oroszok kepesek voltak mas minosegut kuldeni bevizsgalasra (jobbat), mint a tomeges szallitmanyba - csak eppen orban hasznalja fel a titkolozast es ezt a vegletekig felkorbacsolt egyszemelyi vezetest arra, hogy egy 100 %-ig egeszsegugyi kerdesbol hogyan csinaljon politikai kampany hasznot. Es ez tobb, mint aljassag!
Emmersson71
@division: "Jogod van eldönteni, hogy a vírust akarod e elkapni, vagy esélyt adsz magadnak hogy elkerüld"

Csakhogy a döntésedet befolyásolja a kormány azzal, hogy a "kereslet-kínálat" folyamatba beleszól olyanokkal, hogy bevásárol az engedélyezetlen keleti vakcinákból és visszautasítja pl a Moderna lehívható milliós tételét, mondván, hogy drágább, mint a Pfizer! Igaz, a kínai jóval drágább, mint a Moderna, de abból lehet nyúlni a közbeiktatott cégen keresztül.
Giovanni Alba
@division: ma, 12:32
Ennyire nem lehet értetlen valaki. Sok mindent kétségbe vonok, de az ételeknél, italoknál, ruházati és műszaki cikkeknél megvan a forgalomba hozatali engedély száma. Egy takarékos izzónál kell, a vakcinánál meg nem?
Higgyem el hogy jó, mert te akár meg is esküszöl rá a futsalos nagyfejű mellett térdelve?
Sziklamászáshoz (ha másznál) milyen kötelet vinnél? Minőségi tanúsítvánnyal ellátott, hivatalosan engedélyezettet, vagy olyat, ami ugyan ezekkel nem rendelkezik, de hidd el, jó lesz az, az engedélyek is meglesznek ... majd.
Mint említettem már, érdektelen, semmitmondó mellébeszélés nem érdekel.
Málna
@karma1: Lehet adni a Szputnyikot 60 év felett. Miért mondod, hogy nem?
karma1
@Málna: Mert amikor eloszor bekerult az orszagba, arra hivtak fel az oroszok a magyarok figyelmet, hogy az oltoanyag nem lett kiprobalva 59 ev folott, efolott az eletkor folott tehat nincs is adatuk!
persze hogy lehet adni mindenkinek, 60 ev folott is, hiszen a fonokod ugy szorja az orosz meg a kinai vakcinat az idosebbeknek, mint mengele a ciant annakidejen a raboknak!
Azert, mert a gunarnyaku kulugyer a marha nagy szakertelmevel ezt szerezte be, es a kedves vezeto testver azt mondja, hogy lehet vele oltani, akkor senki se emlekezteti oket az orosz gyarto figyelmeztetesere.
karma1
@Horizont: Koszi, de en nem hiszek mar ebben sem, hiszen szegeny Hadhazyt az orranal fogva vezetik, mint csacsit a repaval...
Erdekes modon az osszes olyan ismerosomet, aki raktulelo, vagy mas sulyosabb alapbaja van, az elsok kozott oltottak be es Pfizerrel! Vagyis ott nagyon kilogott volna a lolab, ha a nagyon ketes szart adjak be nekik
Emmersson71
"
Négy eltitkolt haláleset derült ki a Szputnyik V. vakcina kapcsán

Oroszországban nemrégiben négy ember halt meg röviddel a Szputnyik V korona elleni oltás beadása után, eddig nem jelentett esetekben, amelyeket az uniós szabályozó hatóság, az amszterdami Európai Gyógyszerügynökség (EMA) "komolyan vesz". A szervezet jelenleg is vizsgálja, hogy uniós engedélyt adjon a készítmény használatára, amelyet Magyarországon már használnak. Szlovákia ugyan rendelt belőle, de az ottani hatóságok hiányosnak tartják az orosz dokumentációt, amire a gyártó vissza is követelt magának 200 ezer adag vakcinát."

Bővebben: www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/szputnyik-ema-halaleset-vizsgalat-gamaleja-mellekhatas-oltas-roszpotrebnadzor.726783.html
Málna
@karma1: Decemberben már lehetett adni időseknek, mi pedig februárban kezdtünk vele oltani. Miért kell kamuzni?
karma1
@Horizont: Tudod, mi a vicc a kinaival? Eddig 8 ismerosom kapta meg, eleg sokfele egeszsegi allapotuak es korban, nemben is nagy a szoras...
EGYIKUKNEL SEM LEPETT FEL SEMMILYEN MELLEKHATAS SEM, egy pillanatra sem!!!
Tudod, hogy mit jelenthet ez? Az evezred legnagyobb csalasat: adtak egy kis mintaanyagot bevizsgalasra, es a tobbi nem mas, mint "placebo", egy kis fiziologias sooldat, oszt jonapot! Az meg allergias rohamot sem valt ki! Viszont akkor a kinaiak egy oriasi tetel csapvizet adtak el meregdragan a gunarnyakunak, aki max. bologatni tud csak, mint a pohar vizbe bologato liba! Ez MINDKET felnek elete nagy uzlete: a kinaiaknak csak egy fiola, egy cimke, egy altalanos gyogyszer-ampullazo gepsor, meg 100 000 bologato kis kinai kell a futoszalag mellett, akik palackozzak a "vakcinat". Kicsi befektetes, es ha magyarnak adjak el, akkor oriasi korrupcio, mert minden hszi csi ping szamlajan landol, na meg a magyarok is leszedik az "alkotmanyos dijat" rola! Ezek siman megcsinaljak ezt is - orban elale'l a gyonyortol, hogy a kinai fo"komcsi markolassza a tokeit es azzal zsarolja, hogy csak akkor ad nekik hitelt, ha segitenek nekik a vilagban eladni a szart. Majd akkor fognak lebukni, ha egy dokinak valami gyanus lesz, es elcsor egy uveget, es mondjuk valami jo cimboraval bemereti a vakcinat.
ómió
@Aki Én: Attól, hogy már töröltétek a "petíciótokat" meg a "tiltakozásaitokat" meg az összes mocskotokat az orosz meg a kínai vakcinák ellen, meg a polgármestereitek "közös felhívását" ugyanezek ellen és talán már Krekó efftársad "doktrinája" se található, attól akkor ezek már nem is léteztek, fajgörény!? Vagy csak ott az elmeosztályon nem, ahol vagy!? Innét látszik, ki törölte el a múltat, bolsi fajkretén! Ne történelemórát tarts, idiótája, pláne a mindenkit a mocskotokba kényszerítő múltatokról, elég, ha az elmúlt hónapokban virító "relikviáitok mesélnek"! Még, ha lehazudnád őket, akkor is!
division
@Horizont: Nejem múlt héten csütörtökön kapta meg a pedagógus oltás keretében az elsőt, amit megkapott tavaly az maga volt a vírus:-)
division
@Giovanni Alba: Akkor ne beszélj annyit mellé. Virológus vagy esetleg, vagy a családban vannak?
Aki Én
@ómió: ...te, isten barma, te...
A családodnak hazudozzál, te ártalmas elmebeteg!!!
Giovanni Alba
@division: ma, 13:35
Adj uram türelmet. Nem beszélek mellé. Én vagyok a végfelhasználó, és igenis követelem, hogy amit rám akarnak tukmálni, az menjen át a hivatalos engedélyeztetési eljáráson. Ehhez nem kell se járványszakértőnek, se virológusnak lennem.
Mi köze van egy gyógyszerengedélyeztetési eljárásnak a családi kapcsolataimhoz?
Miért kellene virológusnak lennem ahhoz, hogy el tudjam dönteni, olyan oltást kérek-e, ami rendelkezik minden engedéllyel, vagy olyat, aminek majd valamikor meglesz az engedélye?
Mondok egy példát, csak hogy bele tudjál kötni valamibe. A közlekedési rendőr megállít, kéri a papírokat. Minden rendben van,kivéve a forgalmi engedélyt, mert lejárt a műszaki. Ilyenkor mit tesz a rendőr? Megkér, hogy majd alkalomadtán mutasd be a rendőrségen, vagy pedig megkér, hogy állj félre, és szállj ki a kocsiból, a közúti forgalomban majd akkor vehetsz részt, amikor levizsgáztattad a kocsit?
namihami
Az emberek az orosz helyett inkább a Pfizert akarják?
Ki a fene érti ezt?
Toller Béla
Mintha nem lehetett volna előre látni ezt a helyzetet ! Még tenni is lehetett volna valamit ...De mostanra annyi a kormány becsülete, mint egy lukas pléhbögréé, odébb rúgják, ha útban van ! Bohóckodjunk még a regisztrációval ? Az iskolákkal ? Hol vannak a jobb maszkok ? Hová rohan az infláció ? Miért szednek vámot a bankok az állam mély hallgatása mellett ? Mi ez a baromkodás azzal a hóttprimitív petrivel ? Mit csinál a kormány a vagyonnak, a pénzzel, az egyetemekkel ? Hogy működhet egy gulyás nevezetű lektor a magyar felsőoktatásban ? Állami fizetéssel ? Igen, a népnek többnyire a Pfizer kell, az a legjobb, elérhető, megvehető a nép pénzén ! Tessenek kiszolgálni, ha kell webshopban is !
division
@Giovanni Alba: Először is megbírságol:-)
gina
Mindenkinek a saját élete a fontos, amit erről a kormányről nem lehet elmondani, nekik nem az emberek élete ami fontos , hanem a hatalmuk, nyereségük, és minden ember maga döntse el mit is akar, tehetnek egy nagy szivességet ezek a fidesz patkányok, nekik nem kell válogatni ,én patkány mérget adnék nekik...
Gyurka80
@karma1: És ha a " "valogato" polgarnak" lélegeztetőgépre kerül, rájön az is kínai!
Nyírfa
Tanulságos volt végig olvasni a véleményeket. Van, aki érvel, van aki minden kérdésre, minden felvetett problémára ugyanazt hajtogatja. Furcsa hozzáállás, hiszen nem kevesebbről van szó, mint az életünkről.
Többeteknek gratula, nekem ehhez nem lenne türelmem.
tothjani
A regisztrációs hajlandóságot nagyban növelné ha ezek a rohadék tolvajok a Kormánynál, lehetővé tennék hogy az aktív dolgozó valahogy el tudjon szabadulni a munkahelyéről és részt tudjon venni az oltáson !!
Célszerű volna ha nem csak a LOPÁSON járna az eszük hanem esetleg az oltás napjára és a következőre a "Melóst" tápénzre vennék azzal a nyomorult 60%-al amit az Állam fizetne.
Igy a gazda is elengedné a bérest, aki ha keveset is de mégis kapna valami fizetést !!
Yoda69
@Gyurka80: 16:22
Ami gyakran leáll lélegeztetés közben.
Csizmás Kond
...akinek nem kell az álljon hátul...mit kell ezen vacilálni.
Emmersson71
Azt nem értem, ha a kínai és orosz vakcinát ilyen sokan elutasítják, akkor miért nem ilyennel oltották be soron kívül az élsportolókat?! Talán azért, mert mégis van különbség vakcina és vakcina közt?
A tanárokat miért Pfizerrel oltják? Nincs köztük rendes, keresztyén szittya-pedagógus, aki van olyan bátor (reszkír-virtus, másképpen: orosz rulett), hogy azt mondja, ide dőfd azt a qrva Sinopharmot, wazzee! A soronkívüliséget értem, de a kizárólagosságot nem! Miért csak Pfizerrel?!
Gyurka80
@Yoda69: Tudsz konkrétat, vagy csak blöffölsz?
kissé felnőttem
@division: ami szomorú felturbósítva harsogják orba szájba.angliában kb 20 millát oltottal 1 halt. ok 99 dolog is lehetett. vérrög képződésre asa protekt avagy vérhigitó szuper jó az orosz pld. nézz utána valóság amúgy a világ meg
átment gyógyszert zabálókká.ok a butaság meg a 24 órás reklámjaik 68 évemig nem zabáltam most viszont nem kivánság műsor . de élek akár a rigó csak nem röpködök..
division
@Emmersson71: A Pfizer adja leghamarabb a védelmet, annál már két hét után elkezd kialakulni. Így már érted? 19. - én van a tervezett iskolanyitás, ami nagyon remélem elmarad.
rebelbull
@Giovanni Alba: Nemcsak a cseheknek adnak Pfizert, a bolgároknak is, a lekötött Moderna felét meg visszamondta a nagyvezír. Mióta több ország is felfüggesztette az Astrát a halálesetek miatt, azóta nálunk a 60 év felettieket akarja Orbán beoltatni vele. És ezerrel nyomatja a kínait meg az oroszt, ebben van a biznisz.
tudode
Olvasható, hogy a Sputnyikkal baj van, az oroszok vizsgálódnak
.
---- Ijesztő: több haláleset miatt is vizsgálják a Szputnyik V-t
nuus.hu/eletmod/koronavirus/0409/ijeszto-tobb-halaleset-miatt-is-vizsgalja
--------------------------------
.
Azzal együtt, hogy a csodával határos az, hogy a járvány jelentkezése után nem egészen egy év múlva számháborót folytathat a felcsúti nemzetvezető, de azért az óvatosság nem árt senkinek, mert az emberi szervezetnél nincs csodálatosabb labor, mert egyéb más, 1-2 mg-os péirula is olyan zűrzavart képes okozni, hogy a szedőjének a fal adja a másikaat!.
karma1
@Horizont: 13.22-re: Ha sima vizet ampullaznak oltoanyagkent, hat az valoban nem fog akkora immunreakciot kivaltani, amekkora a vedettseghez kell, nem gondolod??...:o)))))
division
@karma1: Ugye te sem gondolod komolyan, hogy a kínai vakcinában víz van? :-)
karma1
@Horizont: 13.22-re: Emlekszel, amikor gyermekkorunkban a suliban megkaptuk a BCG-re (asszem) a "karc"-ot a vallunkra? Akinek nem pirosodott be - vagyis nem indult a karc hatasara ellenanyag-termeles - annak megegyszer kellett karcra menni! Csak a bepirosodott kereszt utan kaptuk meg a vegso oltast!
Ha most valamilyen minimalis reakcio nem lep fel, akkor az az oltas bizony szart sem er! Meg a Pfizer utan is volt olyan (teljesen egeszseges) 76 eves baratom, aki egypar oran keresztul elegge levert volt, etvagytalan es csokkent a szaglasa is. Aztan teljesen visszaallt normalisra. Ha nincs VALAMILYEN reakcio, az annyit jelent, hogy nem indult meg semmilyen immunreakcio a szervezetedben! Na, akkor meg minek is? Es ha ez a reakciotlansag a legtobbszor a kinai vakcinanal lep fel - vagyis most mar 10 ilyen ismerosom van, raadasul volt koztuk 2 olyan is, akiknek volt enyhe alapbetegseguk! - akkor az azt jelenti, hogy kaptak egy adag vizet, szuriban!
Nyírfa
@tudode: 22.11

Néhány éve balesetem volt, nagyon csúnyán összetörtem a kirakatomat. Kérdezték, van-e gyógszerallergiám, mondtam, hogy igen, azt is, hogy mire. Ennek megfelelően kaptam egy gyógyszert, amely a gyógyulásomat lett volna hivatott elősegíteni. Már az első tabletta után tele lettem kiütéssel.
No, ezek után abszolút a természetre bíztam magam, a gyógynövényeimre, a saját erőmre.
Hónapokba telt, de rendbe jöttem. A gyógyszer semmilyen formában nem játék.
karma1
@division: Miert ne gondolhatnam? Valaki ma Magyarorszagon LATTA A LEIRASAT? Meg a MOK sem lathatta, felelos szakemberek sem vizsgalhattak be. Egyebkent meg mar pl. a Szputnyiknal is kiderult, hogy mas osszeallitasu oltoanyagot kuldtek az oroszok bevizsgalasra, mint amit nagy tetelben szallitottak le hasznalatra! Amig nem kap tobb fuggetlen (kormanyoktol es egymastol IS fuggetlen) orvoskutato csoport bevizsgalasra, hitelesitesre es engedelyeztetesre (ahogy az oltoanyag engedelyeztetesehez szukseges protokollban is kell) vakcinat, addig MINDENT el lehet rola kepzelni, es allitani is ! Tessek megdonthetetlenul bebizonyitani az ellenkezojet! Te sohasem hallottal arrol, hogy olom volt a pirospaprikaban, es metilalkohol az eladott szeszben? Vagy arrol sem hallottal meg, hogy Hegyeshalmon tul 2 kilometerrel a Persilnek is teljesen mas az osszetetele, mint a Magyarorszagra szallitott mosoporoknak?
Sajnos, a magyar orvosoknak, akik a frontvonalon dolgoznak, nincsen modjuk arra, hogy sajatmaguk bevizsgaltathassak azt a gyogyszert, amivel eppen oltanak - nekik el kell hinni "Isten bizonyra", hogy az orosz es a kinai vakcina jo!
Egyebkent hallottal vagy olvastal olyan esetet, ahol kinai oltoanyag mellekhatasarol es/vagy halalt okozo hatasarol irtak volna? En meg nem hallottam ilyet! Mar a Szputnyikrol is kiderult - mar az elejen is ! - hogy bizony haltak bele emberek! A kinaival kapcsolatban hallottal ilyenrol?
Giovanni Alba
Viszonylag friss hír, kisegítjük a szlovákokat.
propeller.hu/itthon/3653861-orban-sok-sikert-kivanok-szlovakia-minden-polgaranak
"A szlovák Állami Gyógyszerellenőrzési Hivatal (ŠÚKL) megerősítette, hogy nem állnak rendelkezésükre az Európai Gyógyszerügynökség által nem regisztrált Szputnyik V vakcina értékeléséhez szükséges adatok, miután az orosz vakcina gyártója nem bocsátotta a ŠÚKL rendelkezésére ezek 80 százalékát – írja a Paraméter.

Zuzana Baťová, az ügynökség igazgatója elmondta, hogy az adatok hiánya, illetve inkonzisztenciája miatt nem lehet állást foglalni a kockázat-előny arányt illetően. A ŠÚKL megszólította a magyarországi Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI), miután az Európai Unión belül Magyarország az egyetlen, ahol alkalmazzák a Szputnyikot.
Az OGYÉI viszont a gyártóval kötött titoktartási szerződésre hivatkozva nem szolgált információkkal a szlovákiai hivatalnak.
A ŠÚKL viszont közben megszerezte azokat a dokumentumok is, amelyeket a Szputnyik V gyártója eljuttatott az Európai Gyógyszerellenőrzési Hivatalhoz (EMA). Ebből kiderül, hogy a Szlovákiába érkezett Szputnyik V vakcinák nem azonosak azokkal, amelyeket az EMA-nak küldtek ellenőrzésre – áll az ŠÚKL sajtóközleményében, melyben arról is írnak, hogy a Szputnyikot megközelítőleg 40 országban alkalmazzák, de ezeket a vakcinákat csak a nevük köti össze, ugyanis mindegyik államban más-más vakcinát használnak ezen a néven. Hozzáteszik, a laboratóriumi vizsgálatok alapján nem lehet értékelni a vakcina hatékonyságát és biztonságosságát."
24.hu/belfold/2021/04/08/szlovakia-szputnyik-v-magyarorszag/
karma1
@division: Egyebkent pedig nem eleg, hogy valaki hiteles, de annak is kell latszani! Vagyis miert nem oszlatjak el a felelmeket egy egyszeru "shortcut"-tal a gunarnyakuek? Mindjart eloszlananak a ketsegek, hogyha a kormany nyilvanossa tenne - LEGALABB A SZAKEMBEREK RESZERE! - mindket vakcina leirasat, tartalmat, es a szakemberek - pl. szlavik, Zacher, Kunetz, vagy a Novak Hunor azt nem mondja a nepeknek, hogy "emberek, bizzanak meg 100 %-ig ezekben a szerekben, mert megnyugtato leirast kaptunk roluk"? Szoval en EZERT allithatok BARMIT is ADDIG, aig tetelesen meg nem cafoljak az allitasaimat. Ha elokerulnenek a megdonthetetlen bizonyitekok arra, hogy ez a kinai vakcina 100 %-ig megbizhato - masnaptol en lennek a legnagyobb propagandistaja a szernek, minel tobb embert biztatva arra, hogy oltassak be magukat vele! DE ADDIG???!!!
division
@karma1: Szerinted Jakab professzorék nem vizsgálják meg a vakcinákat? Bátyámék is ott dolgoznak, így nem hinném, hogy ők azt hazudnák nekem, hogy nincs baj velük. Ez az egész színtiszta politika és üzlet lett sajnos. Azt meg nem kellene készpénznek venned, amikor valahonnan azt hallod, hogy a Szputnyiktól bárki is meghalt. A gyerek védőoltásokra is fogtak már rá ezt-azt az ellenzői, miközben felszámolták a halálos betegségeket.
division
@Nyírfa: A gyógynövény sem játék, engem kettő nagy eséllyel padlóra küldene azonnal (tesztek alapján), pedig a legjobb házi gyógymodoknak tartják őket megfázáskor. Ez sem fehér és fekete. Aztán ott vannak a "mindenre jó" csodakapszulák, amitől szintén kórházba kerülhet az ember, ugyanis ott még inkább nem tudod mi van bennük, jobb esetben semmi. Azokat senki nem vizsgálja be (OÉTI, ami egyenló a nullával), és ha valami a haszonra hajt, akkor ezek azok, főleg hálózaton belül.
karma1
@division: Eppen azt irtam le, hogy pl. pont a Szputnyik egeszen mas vakcina mintat kuldott bevizsgalasra Magyarorszagra, mint amit nagytomegben kesobb leszallitott! A johiszemu, tisztesseges orvosok valoban bevizsgalnak egy valamilyen hatoanyagu vakcinat, de ha a gyarto fel aztan megis egeszen mast szallit le, akkor ehhez mit szoljunk? Eddig sem a tisztesseges orvosok szaktudasat vontam ketsegbe, hanem a gyartok es foleg a gunarnyaku mutyis osszejatszasat! Nem mondunk kulonbozot!
Egyebkent pedig ilyen cikkek is napvilagot latnak:
nlc.hu/ezvan/20210409/szputnyik-v-vakcina-koronavirus-halal-ema/
karma1
@division: Ha most elkuldok Neked egy 5 puttonyos Tokaji Aszut, amit Te jo egeszseggel megkostolsz es elfogyasztasz, es rendelsz belole 2 vagonnal, mert jonak talalod, de en kuldok Neked 5 puttonyos Tokaji Aszus uvegbe toltott ugyanolyan szinu teat, es Te ezert nekem az igazi aszu arat kifizeted, akkor ki a tisztessegtelen? Nem en, aki hulyere vettelek? De bizony! Es akkor en el sem mondom, hogy hol szedtek ezt a rengeteg aszunak valo szolot, nem mondom meg, hogy hol palackoztak, sot, semmit sem mondok el rola! Na, akkor ki a bunozo? EN!
division
@karma1: " Egyelőre még nem vehető biztosra, hogy a szív-, tüdő-, vagy vércukorbetegséggel összefüggő haláleseteket a Szputnyik V okozta volna, de kizárni sem lehet azt"
Ez ugye nesze semmi fogd meg jól, hiszen meghalhattak a betegségeik következtében is, és gondolom végig olvastad a cikket, főleg ami a statisztikát mutatja, ugye mennyi beoltott van már, és hány halál eset van, amit kötelesek megvizsgálni. A szlovákok fejébe sem látunk bele, ugye ott is megy a politikai csatározás, ki tudja ki mond igazat és ki nem. Szerintem mindenki tegyen belátása szerint, elviekben ezek a vakcinák pont annyira okozhatnak komolyabb mellékhatásokat mint bármelyik forgalomban lévő gyógyszer, gyógynövény, amiket naponta szedünk, iszunk. Az oltás nem kötelező, de azért a vírust elkapni nem éppen életbiztosítás úgy, hogy nincs védelem.
karma1
@division: Ezzel valoban egyet tudok erteni!...:) En soha nem adatnam be magamnak a "rendes" (evenkenti) influenzaoltast, mert latom, hogy mit csinal azokkal, akik mar evek ota rendszeresen beadatjak maguknak - jelesul: az elso evben csak-csak vedett valamennyit, de mar a masodik evtol szinte semmi hatasa nem volt, sokan ugyanugy megkaptak az influenzat,. mintha nem is lettek volna beoltva, es ugy altalaban nem volt meg az az egyertelmu jo hatasa, amitol en hanyatt-homlok rohantam volna az oltasert, de most ha ram kerul a sor majd kb,. majusban, akkor igenis beoltatom magam, - bar eleg kicsi a lehetosege, hogy itt delen megkapom a covidot.
emerencia
@karma1: Minden évben beadatom a sima influenza oltást és semmi bajom tőle. Némi nátha, torokfájás stb. előfordul de lázas állapot soha. Magyar gyártmányú, hagyományos oltás, nincs okom kételkedni benne. Az orbán féle járványkezelés miatt viszont az orosz és kínai oltóanyagban nem bízom meg.
kereső
@division: Ó a qrva életbe már. Mint egy felhúzott gramofon, csak mondod a kormány általános szövegét- "jó a vakcina , mert mát több millió embert beoltottak vele". Meg halálesetről nem nagyon vannak hirek. Ezek az érveid-meg a rokonaidé. Nekem meg az a különbejáratú véllemén
yem, hogy egy "védőoltás" feladata nem ez, hanem az, hogy védjen!!! Érted Te ezt a szót? Mert azon túl, hogy nem tudjuk biztosan, hogy milyen orosz vakcinát is adtak-és adnak be az ország lakosainak, egyáltalán nem tudjuk, hogy -főleg a kinairól, hogy ténylegesen mennyire véd a beoltott korosztályban. Néz meg a @Horizont által berakott táblázatot. Az azt igazolja, hogy mindkét vakcinát a 60+ korosztály kapja.(igy jelen időben), holott azt a kinaiak is tudatták, hogy a tesztelés csak a 18-59 éves korosztályban történt. 600 fölött nem. A tesztelt koroaztályban a hatékonysága a vakcinának- azaz az antitest termelő képessége 79%-os. Azt azért elmondta minden gerinces orvos, tudós, hogy a 60 fölöttieknél- éppen a gyengülő immunrendszer miatt (ami a korból is adódik), ez a hatékonyság gyengülő formában jelentkezik. Hogy mennyire??? Tudják valakik? Az NNK, a rokonaid??? Nem. Mert ilyen vizsgálat nincs. És akkor még az is előfordulhat, hogy a nagy erőlködésben nem a kútba xartunk, csak a kávájára- azaz, épp azt a korosztályt nem védte meg az oltással a kormány, amelyet "olyan nagyon meg akart védeni". Válogatnak az idősek? Már hogyne, ott sem mindenki hülye!!! És nagyon sokan neteznek, ahol fellelhető az i.nformáció.Az oroszról meg csak annyit- főleg a szlovák botrány fényében: tényleg milyen orosz vakcinával oltják az embereket- ha a tömeggyártott nem azonos azzal, amit bevizsgálásra küldtek az EMA-hoz, és nem stimmel a dokumnnetáció- ami egyébként nem más mint a vakcina tudományos!!! leirása.
Ja, a kinainak azt sincs.
A feljelemények fényében arra gyanakszom, minden összeesküvési elmélet nélkül- hogy orbánnak egyetlen céllja volt/van, hogy azt a qrva foci eb-ét ő rendezhesse meg...
kereső
...ő rendezhesse meg teltházas stadionban. És az, hogy bevásároltak az emlitett kétes eredetű vakcinákból, hogy meglegyen az oltások száma!!! ,nem igazán érdekelte és érdekli, hogy a beoltottak majd mennyiben lesznek védettek.
Miért nem arról beszélsz Te is, meg a kormány, meg a "vicces" tisztifőorvos, hogy a beoltottak milyen hatásfokban védettek??? Mert nem tudják, nem is foglakoztatja őket, csak az, hogy létszámban meglegyen az eloltott vakcina, hogy lehessen nyitni- és teltházas meccset biztositani az eb-re.
Hogy milyen áron?? Nem számit.
És már csak egy kérdésem van, hogy miért is irt alá a magyar kormány/állam nevében az NNK egy olyan szállitási szerződést, amely kizárja a gyártóü felelősségét- mind hatékonyság, mind a későbbi megbetegedések tekintetében?? ( nem ird le, hogy ez az európai protokoll ilyen esetben, mert agybajt kapok).
És a következő: A kinai vakcinát importáló cég milyen minőségbiztositással rendelkezik a vakcina behozatalre??? Válaszlok én: semmilyennel. És ezzel a céggel köt üzletet az állam nevében az NNK- nemzeti népegészségügyi központ!!!

Na csak ennyit akartam mondani. Arról már ne is beszéljünk, hogy akik kapták a két emlitettet, milyen "karbantarott" krónikus betegségekkel rendelkeztek- mert mjjd 1-2 év mulva, lehet, hogy az addig karbantartott magas vérnyomás esetleg kezelhetetlenné válik.
És Te/Ti ezt véditek, magyarázzátok.
kereső
Irtam mindezt úgy, hogy tegnap vettem fel a második oltás- Pfizer-t.
És azért azt kaptam, mert visszautasitottam mao könnyét- és, hát nálam volt a sor vége!!!
Béla333
@Horizont: 07.08
Egy hős asszony vagy. Bátran beleállsz a kísérletbe...
ómió
@Szeparepa2: Na, megdugtad már a kurva anyádat, bolsi szarkupac, vagy az újabb trippel-adagtól félsz? Merülj alá az efftársi latrinában, talán kevésbé fogsz bűzleni meg a tetübolsi mocskot se szaporítod!
ómió
@Aki Én: Már az elmebeteg hazudozásodat is másra hazudnád, bolsiék fajbarma!? Nem elég, ha "csak" a tetves bolsiságod másrahazudásával próbálkozol onnét az elmeosztály munkásőr tagozatáról, ahol vagy!? Kérdezd meg Penz efftársad özvegyét, mit "vívott ki" neki az "eszmétek"! "Szabadságot", mi!? Kretén bolsi állat vagy, még, ha másra hazudnád is!
kereső
@Horizont: Nem kell mindenkit Venni kell egy 10-15 ezres mintát, és azt kellene megvizsgálni.A válogatás lehetne kor-és nem összetétel szerint az oltottakból.
kereső
@Horizont: Na de ilyet ne várjunk. Mert az a kormány amely nem költ a tesztelésre- mert nem pocsékoljuk a közpénzt jelszóval- az erre még úgysem fog költeni. Bár szerintem tisztában vannak vele, hogy a több száz ezer kinaival oltott idősnél fennállnak a kockázatok, hogy nem szereztek megfelelő védettséget.
karma1
@Horizont: Nem lesz semmi bajod - ha az elsot ilyen jol tulelted - de Te kulonben is kulonleges eset vagy...:) Hat nem kivanom, hogy olyan partiba menj, ahol mindenki all csak Te fekszel...:) Mar innen is olyan sokan mentek el vegleg...Papa49. , pbalage, Eugen0043, Eriksson, bakegya, :o(((((
Ugyhogy Neked maradnod kell, mar csak az egyensuly miatt is, hihi...:)
Nyírfa
@division: Már említettem, hogy évtizedek óta vega vagyok. De ez nemcsak a húsáru elkerülése, hanem életmód is, amelyben a természet minden vonatkozásban megkapja a méltó helyét. Gyógynövényekkel már a rendszerváltás előtti években elkezdtem behatóbban ismerkedni, úgyhogy nekem nem kell mondani, mire figyeljen az ember. Nem akarom elkiabálni, de engem nem ismer a körzeti orvos, és ez maradjon is így.
Édesapám igazi természetbolond volt, hosszú életet élt, és az utolsó évekig jó egészségnek örvendett.
Minden fát, bokrot ismert, tudta, útközben mit lehet csipegetni, mire kell vigyázni. Volt alap, amire építkezhettem. Tőle tanultam azt is, hogy a kérdezés és a megfigyelés fontossága mindent megelőz, mert ezáltal csökkenthetjük a tévedéseink előfordulását. Ami, különösen az egészségügyben, alapvető.
Nyírfa
@karma1: 00.17

Reménytelen. Mint a pacik, két oldalt a szemellenzőkkel, hogy semmi ne kerüljön a látóterükbe, ami megzavarhatná őket.
karma1
@emerencia: Az influenza sokszor teljesen laztalanul sopor vegig rajtunk,... Nem ez a fontos. Azt jo tudni, hogy minden egyes vakcina, ami egy legyengitett betegseg-valtozat, az immunrendszerunknek minden alkalommal kihivas, es sohasem tudhatjuk, hogy a szervezetunk mikor ele'geli meg ezeket a mestersegesen krealt betegsegeket, mikor fordul at autoimmun betegsegbe, amikor a sajat immunrendszerunk zabalja fel a testunket?A regi orvosok azt javasoltak, hogyha tamad a flu, akkor hagyjuk 1-2 napig a lazat, ha tul magas, akkor prizniceljunk, es a szervezet biztosan elinditja a megfelelo valaszreakciot. Minelo kevesebb gyogyszerrel terheljuk a vesenket, majunkat, annal jobb! Persze, vannak, akik jobban kitettek a fertozesnek - bar en 6 evet dolgoztam ugy, hogy barki lekohogott, tusszentett, de megsem kaptam el a betegseget akkor. Azt viszont mar en is mondom, hogy a covid ellen (talan) jo az oltas,tehat probaljuk meg! De nem mindegy, hogy mit kapunk!
Nessy
Azért az Astra sem ördögtől való. Legalább is 50 feletti gyermekemnek semmi baja nem lett. Egy hónapja kapta a másodikat, és ő is dolgozott másnap.Ezzel szemben nekem a második Moderna után két napig minden bajom volt.
Igaz, nagyon gyógyszer allergiás vagyok. Ha egy mellék hatás százezer emberből egynél jelentkezik, az az egy én vagyok. A háziorvosom már ismer. A mellékhatás kialakulás teljesen az egyéntől függ.
karma1
@division: Az oroszok egy rohadt szot nem szoltak arrol, hogy mi a hatasa a Szputnyiknak alapveto betegsegekben szenvedo pacienrekre! Es akkor megint menjunk vissza az en velemenyemhez: a magyar ember IGENIS ketkedjen es utasitsa el az olyan NEM ENGEDELYEZETT, muleirassal nem rendelkezo vakcinakat, amiknek semmifele szeleskoru, hivatalos kiprobalasa, velemenyezese nem tortent meg!
Amikor a Pfizer megjelent a piacon elsokent, a gyartok elmondtak aprolekosan a varhato hatasat, hogy kiknek javasoljak, milyen utemben oltsak vele az embereket. Akkor most miert ne inkabb nekik higgyek? A masik dolog pedig az, hogy mindenki azt mondja meg Magyarorszagon is, hogy az igazan komoly alapbetegsegekkel kuzdoknek MINDENKEPPEN a Pfizert kell beadni! Nekem egy csomo raktulelo baratom van - kivetel nelkul Pfizert kaptak!
Szoval a kormany ugy jatszik az emberek eletevel, ahogy akar! Egyszeruen szornyu ezt innen vegignezni, ahol nincs jarvany. (Tegnapelott 17 indiai erkezett az orszagba, mindannyian covidosak voltak, es azonnal 2 hetes karantenba tettek oket, egyszemelyes szallodai szobakba, teljes ellatassal, a kormany koltsegere. ) Hat itt nem lesz masodik hullam, az elso is jelentektelen volt, egy evvel ezelott lezajlott. Viszont nem rendeztunk telthazas sportesemenyeket a lockdown utan azonnal, es a gyerekek kizarolag tavoktatast kaptak. A jozan esz mar mutatoban sincs ennek a szemet kormanynak a repertoarjaban.
kereső
@karma1:" Az oroszok egy rohadt szot nem szoltak arrol, hogy mi a hatasa a Szputnyiknak alapveto betegsegekben szenvedo paciensekre! "- akkor gondolom ebbbe még az is belefér, hogy az OGYEI módositja a krónikus betegségek meghatározását, és oltás közben módositja az oltási előirásokat szputnyik esetében. Gazember egy banda! Szakmai tisztesség, eskü? Ugyan már! Orbán schegge- és minden jól van.A haza meg fényre derül- vagy nem!
karma1
@kereső: Hat igen, annak van alapbetegsege, akire ramondjak.
division
@karma1: Az influenza oltással nincs baj, sokan ráfogják az oltás hatástalanságára amikor megfertőződnek a váróban, vagy a beadás követő első héten. A másik dolog, hogy minden évben próbálják meghatározni, melyik variáns fog fertőzni, és előfordul, hogy ez nem sikerül, olyankor is nagyobb az esélye az influenza elkapásának, de ezek nem jelentik azt, hogy ne védenének. A covid meg amúgy is csak a kezdet, a Föld túlnépesedett, az állatról emberre terjedő vírusok egyre erősebben fognak jelentkezni, és amikor a covidon nagyjából túl leszünk, jön egy másik, ami sokkal erősebb lesz, és így tovább. Az emberiség ideje lassan lejár, az orvostudomány tehetetlen lesz (csak az ideje kérdéses).
division
@Szeparepa2: Mivel jobb, ha a vírus öl meg, esélyt sem adva a szervezetednek a védekezésre? A gyerekekről meg csak annyit, hogy a szülők oltásellenessége hozott már vissza olyan betegségeket, amelyeket lényegében már elfelejtettünk. Szóval ne lehessen már megtagadni egy MMR oltást például, csak mert a tisztelt szülő mondjuk a kuruzslázsban hisz, teszem fel a homeopátiában.
emerencia
@Nessy: tegnap 10:53 Az Astra első oltása után két harminc körüli kollégám táppénzre ment de már jól vannak. Miután visszautasítottam az oroszt és a kínait 04.01-én sikerült nekem is végre kapnom egy Astrát. Utána egész délután mélyen aludtam, este és másnap délelőtt jól éreztem magam. Délután a szokásosnál jóval erősebb fülzúgás kapott el, másnapra az is visszacsendesedett. Ami zavar, hogy jún.24-én kapom a következőt. (Akkorra, ha minden jól megy már nyugdíjas leszek.) Most éppen 3 napot dolgozom egymás után hosszú műszakban (+vasárnap csak 8 órát) s a vevők jönnek és jönnek, gyerekestől, mamával, papával mert kuponkódos akció van. Az istennek sem akarják tartani a távolságot, belemásznak az ember képébe. Senki nem kéri tőlük, hogy az eladótérben ne közelítsenek az eladókhoz. Ha idejében kaptam volna egy Pfizert vagy Modernát, most már immunis lennék, nem kellene attól rettegnem több mint 64 évesen, krónikus betegségemre szedett gyógyszerek mellett kivizsgálatlanul, hogy a képembe fröcskölő kedves vásárlótól megfertőződhetek. Ja és egy kolléganőm szintén táppénzen van a Sputnyik után de állítólag valami gyulladás lehet a fogában, emiatt lett beteg az oltástól...
Nessy
Mellékhatása még a legegyszerűbb gyógyszernek is van. Pár éve kipróbált a kardiológus egy új coleszterin csökkentőt,azóta nem érzem az ízeket.Amikor én úgy érzem, hogy sós, akkor már ehetetlenül sós. A sok évtizedes rutinból fűszerezek. Ha meg valami újat próbálok ki, gyermekem átjön, és ő a főkóstoló. Ez az egész vakcina háború inkább szól a gyártók közti harcról a profitért, mint a tényekről.
division
@Horizont: Biztos voltam benne hogy túléled:-)) Kicsit pihenj azért rá, lehetőleg jó két hétig ne nagyon menj emberek közé még.
kereső
@Horizont: Mert ilyen bátor vagy!, ezt Neked küldöm. Elvégre a Költészet napja vagyon- és, ha az, akkor ki lehet más, mint József Attila ( lehetne Márai is, mert Ő is ekkor született).
József Attila:
"ARS POETICA
Németh Andornak
Költő vagyok - mit érdekelne
engem a költészet maga?
Nem volna szép, ha égre kelne
az éji folyó csillaga.
Az idő lassan elszivárog,
nem lógok a mesék tején,
hörpintek valódi világot,
habzó éggel a tetején.
Szép a forrás - fürödni abban!
A nyugalom, a remegés
egymást öleli s kél a habban
kecsesen okos csevegés.
Más költők - mi gondom ezekkel?
Mocskolván magukat szegyig,
koholt képekkel és szeszekkel
mímeljen mámort mindegyik.
Én túllépek e mai kocsmán,
az értelemig és tovább!
Szabad ésszel nem adom ocsmány
módon a szolga ostobát.
Ehess, ihass, ölelhess, alhass!
A mindenséggel mérd magad!
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat.
Nincs alku - én hadd legyek boldog!
Másként akárki meggyaláz
s megjelölnek pirosló foltok,
elissza nedveim a láz.
Én nem fogom be pörös számat.
A tudásnak teszek panaszt.
Rám tekint, pártfogón, e század:
rám gondol, szántván, a paraszt;
engem sejdít a munkás teste
két merev mozdulat között;
rám vár a mozi előtt este
suhanc, a rosszul öltözött.
S hol táborokba gyűlt bitangok
verseim rendjét üldözik,
fölindulnak testvéri tankok
szertedübögni rímeit.
Én mondom: Még nem nagy az ember.
De képzeli, hát szertelen.
Kisérje két szülője szemmel:
a szellem és a szerelem!"
1937. február-március
division
@Horizont: Oké, de szigorúan maszkban:-)
division
@kereső: Bátor?? Szerintem csak képes józanul gondolkozni.
ómió
@Szeparepa2: Még mindig nem sikerült megdugnod a kurva anyádat, tetübolsi szarkupac!? Neked már a trippelét se adja szívesen? Ne bűzölögj itt, merülj alá az efftársi latrinába, latrinabúvár! Javítsd a klímát, legalább magaddal!
cikicakk55
@division: Az ID tv-n tavaly volt egy olyan dokumentumfilm sorozat,aminek az volt a címe,hogy " DR. G" ( doktor dzsí)
Ő egy boncoló orvos volt és valós boncolásokról számolt be.Természetesen a kényesebb részek ki voltak takarva. ott volt egy olyan történet,hogy egy 49 éves nő úgy döntött,hogy nem szeretne megöregedni,ezért utána nézett a táplálék kiegészítőknek. Talált is különböző növényi eredetű,teljesen ártalmatlan,de hatásos szereket. Egyik a bőrre,másik a vesékre,harmadik a szívre,negyedik az agyra,ötödik a körmökre,stb. Mindegyikből rendelt,de,hogy biztos legyen a hatása,nem annyit vett be,mint amennyit javasoltak,hanem kétszer annyit. Eleinte csak idegesség,hajhullás,dühkitörések jelentkeztek nála. Majd egy éjszaka a férje azt hallotta,hogy mellette köhög a felesége. Fel ült,hogy megnézze mi a gond,de addigra abba hagyta. Másnap reggelre meghalt. Kiderült,hogy az ártalmatlan gyógynövények,úgy magukban tényleg ártalmatlanok voltak,de a többi gyógynövénnyel szemben viszont már ártalmasak lettek. Végül a sok táplálék kiegészítő ölte meg. Ma meg ha végig nézel egy reklámot,tele van minden féle fiatalító cuccal,kapszulákkal,porokkal,kencékkel. A gyógyszertárakban több a táplálék kiegészítő,mint a gyógyszer. Szóval a gyógynövények is tudnak károsak lenni,ha nem megfelelően használják.
division
@cikicakk55: Pontosan, de akár egy is lehet végzetes, amennyiben allergiás vagy rá.
karma1
@division: Kozben megjott magatol a Sinopharmtol a SAJAT oltoanyaguk kritikaja: 50.66 %-os vedelmet ad - vagyis semmit! Ez pont egyenlo azzal, hogyha nem oltatom be magam, akkor vagy beteg leszek, vagy nem! De ha ezt a szurit kapom, a vedettsegem akkor is vagy meglesz, - vagy nem ! Most mar 12 olyan ismerosom van, akibol 8 mar a masodikat is megkapta, es az eg egy adta vilagon semmifele hatasa nem volt, meg az oltas helye sem pirosodott be, szoval sima vizet ampullaztak !
Egyebkent a ferjem mas forrasokat is hallgat-olvas, es epp o mondta, hogy az egyik orszagba, (asszem Braziliaba) egy 500 000 tetelrol kiderult, hogy valoban viz volt csak az ampullakban (!!!), erre a Sinopharm azt valaszolta, hogy technologiai hiba folytan nem kerult bele a fo alkotoelem az ampullakba. (Hat valamit mondania kellett, mert azert 500 000 oltoanyag az nem semmi, 250 000 ember vedettsege!)
pestibulvar.hu/2021/04/11/boritott-kina-vezeto-jarvanyugyi-szakertoje-dobbenetes-beismerest-tett-az-oltasokrol/
division
@karma1: Már Pali barátunknak is mondtam, ez nem a Sinopharm, hanem a Sinovax, a kettő nem ugyanaz. A Sinopharm, amivel nálunk is oltanak 80% körüli hatékonyságú.
karma1
@division: Most nem talalom a cikket, de megkeresem majd Neked, - az kifejezetten a Sinopharmra vonatkozik!Joejszakat! En csinalom a kerteszkedest, bar esore hajlik az ido...:(
kereső
@division: Még mindig véded a mundért? Honnan állitjátok ilyen biztosan? Mert a kinaiak azt mondták??Akkor miért nem hozzák nyilvánosságra a III. fázis eredményeit? Egyébként meg nem állithat senki ilyet, mert nem egy az oltott korosztály. A kinaiak a 79%-os hatékonyságot a 18-59 korosztályra állitják. Magyarországon meg pontosan a 60 + korosztályt oltották/oltják vele.Mi végezzük a kinaiaknak ebben a korosztályban a III. fázis tesztelését- tömegoltással???(már nem is kéne a kérdőjel- mert ez már mára bizonyossággal kijelentő mondat). És hamis biztonságérzetben ringatva a legveszélyeztetettebb korosztályt! Mond, mi a lófüttynek kell még ahhoz történnie, hogy ezt a gazemberséget ne védd? Nektek, a rokonaidnak kéne leghangosabban követelni, hogy a kormány ingyenesen végezzen ebben az oltott körben anitetst tesztelést- , hogy tudjuk már, mennyi is az annyi! Persze orbánnak ez igen "kinos" lenne- a szlogen után, hogy "nekünk minden ember élet számit"- mert kiderülne ország-világ előtt, hogy a "lónak a faxát". Nem az számit, csak a politikai remélt haszon, a köpködés Brüsszelre, meg a lenyulható alkotmányos kőccség.
Tényleg , mikor húzod már ki a nyelved a hátsó feléből- Ja, ez csak akkor működik, amikor személyesen érintett vagy a családoddal- (iskola nyitás), a többi meg nem te dolgod.
RonaGyuri
@RonaGyuri: Nincsenek véletlenek

pedig a lényeget nem is tudják, csak érzik, hogy valami nem kóser

Egy véletlen folyamán már megint kéz cikket együtt olvastam el

Egyfelől; a 24.hu ’ „Sokan úgy gondolják, ez egy webshop, ahol szabadon lehet válogatni az oltóanyagok közül”’ című írása, ami arról számol be, hogy sokan mondják vissza a felajánlott vakcinákat, „Hiába ajánljuk fel a Szputnyikot, neki a Pfizer kell” – szól a mondás.
Ennek persze sok oka van, még akkor is, ha a legfontosabbról sokan nem tudnak, pontosabban tudnának, ha képesek lennének és lenne hozzá bátorságuk végiggondolni. A nagy sumákolás legfontosabb mozgatója a pénz, az alkotmányos költségek milliárdjai.
Mindeközben a portfolio.hu „Megmutatjuk, mikor véd meg minket a koronavírus elleni vakcina!” cikkében egy igencsak releváns kérdést tesz tisztába: „A Pfizer oltásáról például nagyon részletesen ismerjük az eredményeket az első oltás beadásától fogva, a Sinopharmról azonban szinte semmit nem tudunk, csak a végeredményt, hiszen arról a vakcináról egyébként is csak minimális információt közöltek nyilvánosan.”! =))
ómió
@Szeparepa2: Újabb trippelt kaptál a kurva anyádtól, bolsi szarkupac!? Az gyötri véresmancsú tetvességedet? Nem lenne egyszerűbb alámerülnöd a bolsi latrinában "egy bűzzel kevesebb" címszó alatt?
Eladott Ország
Izrael hogy tudta megoldani, hogy csak kizárólag Pfizerrel oltottak. Ja, hogy ott elsősorban nem az nézték az állami vezetők, hogy mennyit lehet lopni belőle?!
zsupumi
Ha az emberek a Pfizert kérik, akkor azt kell vásárolni ! Ennyi.
ómió
@Shikari: Az ilyen tetvektől csak Horthy volt képes megszabadulni. Anarcholiburnyák uniós gyámság alatt ez lehetetlen. Itt bűzölög - csak most éppen más címszó alatt - továbbra is.
ómió
@Szeparepa2: Merülj alá az efftársi latrinába, bolsi latrinabúvár szarkupac! Nem fogsz itt külön bűzleni!
ómió
@Shikari: De ahhoz előbb ezt az anarcholiburnyák Uniót kéne magunkról levakarni.
csak úgy....
@Shikari: @ómió: nektek csak az a buta pofátok jár! a segg ,hozzátok képest egy érzékszerv!
ómió
@csak úgy...: Buta pofát láttál a tükörben, olyan segg-formájút, bolsevik idiótája!? És már magadra se ismersz ott az elmeosztály munkásőr tagozatán?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.