A hazai Bonafarm-csoportnál dolgozók egy nap igazolt, fizetett távollétet vehetnek igénybe, ha kijönnek az oltások kellemetlen mellékhatásai.
A G7.hu számolt be arról, hogy az egyik legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Penny Market németországi anyacége a múlt héten jelentette be, jutalmazni fogja a koronavírus-oltást felvevő alkalmazottait.
A Rewe-csoport nem az első kiskereskedelmi lánc Németországban, amely jutalommal motiválná dolgozóit az oltásra. Az Edeka-Nord 50 eurós kupont ad a beoltott munkavállalóinak.
Fotó: Pixabay CCO
Bár Magyarországon eddig nem hallottak hasonló ösztönzésről, mintegy negyven magyarországi céget kerestek meg körkérdésekkel, köztük a legnagyobb foglalkoztatókat, illetve a legnagyobb kiskereskedelmi láncokat és iparvállalatokat, amelyeknek a zárt térben, közösségben dolgozó alkalmazottai különösen ki vannak téve a járványnak.
A beérkező válaszok alapján az érintett cégek mindegyike támogatja alkalmazottainak beoltását, és többen indítottak vagy terveznek kampányt az oltások népszerűsítésére.
A több mint 14 ezret foglalkoztató kiskereskedelmi lánc, a Spar minden dolgozójának készített egy edukációs kiadványt a járvánnyal kapcsolatban, amelyben az elérhető oltásokról is szó van.
Audi Hungária szintén és a Mol számolt szintén plakátkampányt indított, szórólapon mutatták be az elérhető oltóanyagokat, rendszeresen jelentetnek meg cikkeket a témában.
Nagyon ügyelünk a kiegyensúlyozott tájékoztatásra
– írta a MOL, hozzátéve, hogy minden tartalmat külsős egészségügyi szakértőkkel is egyeztetnek, illetve interjúkat készítenek virológusokkal és infektológusokkal.
Az Aldi azt írta, hogy
a munkavállalóktól érkező megnyugtató visszajelzések alapján az országos átlag felettinek minősíthető munkatársaink hajlandósága az oltás beadatására.
A köztulajdonban álló cégek közül egyedül válaszoló BKV szintén azt írta, hogy elindították az oltási igény felmérését, ennek az eredményéről ennyit írtak:
Az oltásra eddig is volt igény munkatársaink körében, bízunk benne, hogy a regisztrált munkatársaink mielőbb hozzájutnak a vakcinához.
A személyiségi jogok védelmére vonatkozó szabályokat betartva természetesen nem vezetnek nyilvántartást az eddig beoltott munkatársakról.
Eddig egyik cég sem számolt be arról, hogy anyagilag motiválná munkatársait az oltásban.
Ösztönzőként több cég – mint az Auchan, a BKV, az Ikea, a Mol, a Spar, a Tesco és az Unilever – is azt említette meg, hogy biztosítják, támogatják az oltáson való megjelenést.
Egyedül a több nagy magyar mezőgazdasági céget magába foglaló, Csányi Sándor érdekeltségébe tartozó Bonafarm-csoport írta azt, hogy:
egy nap igazolt, fizetett távollétet vehet igénybe, akinél kijönnek az oltások kellemetlen mellékhatásai.
Az Audi, a Mercedes és a Suzuki egyaránt arról számolt be, hogy dolgoznak egy oltópont létesítésén a gyáruk területén.
A Suzuki azt írta, hogy saját költségen oltanák be munkatársaikat, ha erre lehetőségük nyílna a jövőben. Az Audi pedig azt, hogy ha a hatóságok hozzájárulnának az oltópont létrehozásához, akkor nemcsak a saját dolgozóikat olthatnák be, hanem a beszállítóik dolgozóit is. Sőt, szívesen szerepet vállalnának munkatársaik családtagjainak és a régióban oltásra regisztráltak beoltásában is egy városi oltóponton.
Négy cég – Auchan, BKV, Mol, Nestlé – is a jelenlegi jogszabályokat is említve írta, hogy miért nem jöhet szóba az oltás kötelezővé tétele.
Szintén négy cég – a Continental, Ikea, Mercedes, Suzuki – írt arról:
hogy náluk a dolgozók szabadon választhatnak az oltás beadatásáról.
A Spar pedig azt írta, hogy a kötelezővé tételről szóló kérdés “jelen pillanatban még nem időszerű”, a többiek nem reagáltak érdemben erre a kérdésre.
Forrás: G7.hu
Címlapkép (illusztráció): Pixabay
Új hozzászólás