Ez közel 376 millió forintba került eddig.
Az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését támogató pályázatnak már a hatodik fordulója nyílik meg május 3. és 7. között, a kormány eddig mintegy 3500 elektromos kerékpár kedvezményes megvásárlásához járult hozzá közel 376 millió forinttal – jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a tárca vasárnapi közleményében.
"A kormány számára a teremtett világ védelme nemcsak egy jelszó, hanem valódi küldetés, ezért is alkottuk meg és hajtjuk végre a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervet, amelynek fontos része a közlekedés zöldítése. Az elektromos kerékpárok vásárlását segítő pályázat célja, hogy csökkentse a munkavállalók autóhasználatát, és egészséges, környezetkímélő kerékpározásra ösztönözze a magyar embereket a hétköznapokban is" – fogalmazott az államtitkár.
Schanda Tamás a pályázat részleteivel kapcsolatban ismertette: május 3-án reggel 8 órakor indul az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését támogató, 1 milliárd forintos keretösszegű pályázat hatodik szakasza. A támogatás maximális mértéke a vételár 50 százaléka, pedálszenzoros kerékpárok esetében legfeljebb 90 ezer forint, nyomatékszenzoros kerékpárok esetében pedig legfeljebb 150 ezer forint.
Idén tavasztól egyszerűsödött a pályázatok elszámolásának folyamata, így már nem szükséges benyújtani és megkötni sem az adásvételi szerződést. Csökkentek az adminisztrációs terhek is, ezzel jelentősen rövidült az ügyintézés ideje, felgyorsítva a támogatások kifizetését. A pályázat részleteiről az IFKA honlapján érhető el bővebb tájékoztatás.
A dokumentumokat ebben a fordulóban 2021. május 7-én éjfélig lehet benyújtani – áll a közleményben.
Forrás: mti.hu
Aki egy bicikliért (vagy autóért--sok gyerek mellett) képes ezekre és ennyit beruházni, az lenne a legkevésbé rászorulva. Arról már ne is beszéljünk, hogy egy családban általában nem is egy bicikli kellene.
A nagycsaládos autósegély helyett annak kellene segíteni, aki egyáltalán már annak is örül, hogy a munkahelyétől 20-30-40 km-re talál munkát (és főleg megélhetést) és kénytelen a 20 éves Ladájával, Daciájával és hasonló ""8-10 milliós autójával"" járni. És nem a munkahelye teszi a se..e alá a luxus Skodát és egyéb hasonló kategóriát, persze a korlátlan kilométer-használattal.