Megszületett a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részének megújításáról szóló közbeszerzési eljárást lezáró döntés, a szerződés május 26-ától megköthető – közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfőn az MTI-vel.

Megújul a pesti rakpart, az autósokra cudar világ jön

Tájékoztatásuk szerint a rakpartok gyalogosbarát megújítása a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti részén kezdődik mintegy 500 méteres szakaszon a gyalogos kapcsolat kialakításával.

A munkálatok során szélesítik majd a járdát, növelik a forgalomcsillapított szakaszt, kiveszik a szalagkorlátot az útpálya mellől és fákat ültetnek.

Az út felújításával egy időben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítanak ki, a gépjárművel sebességét pedig óránkénti 30 kilométeresre csökkentik.

A beruházás célja egy egységes, emberközeli, rekreációs helyszínként szolgáló Duna-part kialakítása a pesti oldalon, a Carl Lutz rakparton már kiépült sétány folytatásaként – írták.

A közlemény szerint a gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal és 35 fával. A sétány kialakítása érdekében a Markó utcai lehajtó támfalát a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével átépítik. A sétány a Margit híd környezetében többnyire 5-6 méter széles lesz a lépcsős partfal északi végpontjánál egy kiszélesedő térrésszel és az oda vezető új gyalogos-átkelőhellyel. A Margit hídtól délre fasor lesz a sétány középvonalában.

Az Id. Antall József rakparton a Kossuth Lajos tér és a Jászai Mari tér közötti szakaszon megmarad a közúti funkció 2x1 forgalmi sávon, és gyorsabb, könnyebb gyalogos lejutási lehetőséget biztosítanak a felső rakpartról a Duna-partra.

"Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni"

- mutatott rá a Főpolgármesteri Hivatal, hozzátéve: a Duna-part talán a legjobb példa erre, ám számos európai városhoz hasonlóan itt is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart.

Forrás: MTI

Fotó: MTI/Mónus Márton

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
Super, még nem elég élhetetlen ez a lovaskocsikra tervezett város. Az autókat meg vigyünk be a parkokba.
Itt mindenki hülye?
Emmersson71
Helyes!
Valahol vissza kell nyerni a Városliget projekt miatt eltűnt zöld területet! Kezdetnek jó.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.