Nettó 1,4 milliárdból építenek védművet arra a szakaszra, ahol 2016 decembéreben a partfalból mintegy 15-18 köbméternyi lösz borult rá a 6-os főútra.

Védművet építenek a 6-os út mellett húzódó löszfalhoz Pakson, ahol 2016-ban nagy mennyiségű föld omlott az útra, a hétfőn kezdődő helyreállítás során az út burkolatát is áthelyezik.

2016 végén borult a lösz Paksnál a 6-os főútra, talán év végére elkészülhet a védmű

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az út 107-es kilométerénél 745 méter hosszan végeznek beavatkozást. A burkolatot 0,75 méterrel a közút mellett húzódó vasúti terület felé helyezik át. A főút jobb oldalán a forgalomtól beton terelő fallal elválasztva egy 88 és 200 méter hosszú, szögtámfalakból álló védművet építenek.

A védmű és a rézsű között burkolt árkot alakítanak ki, felújítják a 200 méteres védmű feletti övárkot, amelynek a befogadója egy, a 107-es kilométernél lévő levezető árok.

A munkát a Soltút Kft. 2021. végére nettó 1,4 milliárd forintért végzi el.

A 6-os út paksi szakaszán 2016. decemberben mintegy száz méter hosszan 15-18 köbméternyi agyagos lösz borult az úttestre az omlásveszélyes partfalból.

Forrás: mti.hu

2 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
Lassú munkához idő kell... Az Iparművészeti Múzeum teteje mióta áll befejezetlenül?...
Istenakinincsen
Ha "védmű" kell akkor ott(is)valami nagyon el lett baszva!
A dunának és a tiszának meg kellett volna hagyni a kanyarulatait és az ártereit!
Ha védmű van nem tud kiönteni,de kiönt ugye?Jönnek a homokzsákok meg a katasztrófavédelem.
De ha védmű van akkor vissza sem tud térni a víz a medrébe ha levonul az ár.Így akkor jönnek a tűzoltók szivattyúzni a belvizet.
Irtózatos baromság volt a folyók "megregulázása".
Hol tartunk ma?...sehol,még mindig gátakat akarnak építeni pedig tudják nagyon jól hogy a folyó kiönt ha árad...nincs olyan gát ami ellenáll a természet törvényének.
Viszont a gát akadályozza a vizet hogy visszatérjen a medrébe.
"Gróf sárvárfelsővidéki Széchenyi István politikus, valóságos belső titkos tanácsos, császári és királyi kamarás, író, polihisztor, közgazdász, a Batthyány-kormány közlekedési minisztere, „a legnagyobb magyar”...ilyen barmokra kell büszkének lenni?Ja meg a Vásárhelyi Pálra!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.