Nagy port kavart a hír, amely szerint 35 évre adna az állam koncesszióba csaknem 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt. Azóta folynak a találgatások, hogy ki nyeri majd meg a közbeszerzést. A 24.hu azt pedzegeti, hogy kínai cégekhez kerülhet az autópálya koncesszió
Egyelőre nem ismert minden részlet, de akár az is elképzelhető, hogy egy újabb kínai gigaprojekt áll a háttérben.
A 24.hu információi szerint akár kínai befutója lehet a magyar autópályákra kiírt koncessziónak, mert a 35 év alatt 7-8 milliárd euróval (2500-2800 milliárd forint) számolható nyereséget egy külföldi cég vezető szakembere szerint európai cég nem fogja bevállalni.
Mint ismert, hétfőn jelent meg az uniós kiírás, hogy csaknem 2000 kilométeres gyorsforgalmi útszakaszt adna koncesszióba 35 évre a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda háttérintézménye, a kaszinó- és trafikkoncessziókat is intéző Nemzeti Koncessziós Iroda.
Az M7-es autópálya és a 71-es, valamint a 710-es főút csomópontja Balatonfőkajárnál
Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY-SA 4.0/MrSilesian
A 24.hu cikke szerint 2020-ban a matricaeladásokból 53 milliárd forint, a teherjárművek útdíjából bő 220 milliárd forint jött be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-hez. A lap szerint ugyanakkor útépítő körökben jó fél éve már keringett egy ppp-konstrukcióról szóló pletyka, vagyis egy olyan ötlet, ami szerint a köz- és magánszféra együttműködésével történnek a beruházások, de olyan módosításokkal ,hogy ne ismétlődhessenek meg a korábbi évtizedek ballépései. Konkrétumokig azonban nem jutottak el, ezért is volt szinte mindenkinek nagy meglepetés a hétfőn kiderült koncessziós kiírás.
A lap által megkérdezett szakértők egyelőre csak tippelni tudnak, hogy hová is kerülhet a koncessziós jog.
Az egyik tipp szerint hazai vezető útépítő cégek konzorciuma lehet a befutó (a piacvezető Duna Aszfalt Zrt.-vel és több, a Mészáros Lőrinchez köthető cégbirodalomhoz tartozó építőipari céggel számolnak), a jövőben ezek a cégek építhetnék és működtethetnék a gyorsforgalmi úthálózatot.
A 24.hu szerint ugyanakkor az sem zárható ki az eddig ismeretlen részletek alapján, hogy egy újabb kínai gigaprojekt körvonalazódik. A projekt mérete ugyanis beleillik abba a mintába, amit az utóbbi hónapokban lehet látni, mint például a Fudan egyetem ügye, vagy a közvagyon alapítványokba kiszervezése.
A lap megkereste a Rogán-féle minisztériumot a koncepció részleteiről, ám egyelőre nem kaptak választ onnan.
Forrás: 24.hu
29 hozzászólásarrow_drop_down_circle
35 év? ...mire lejár, addigra mindenki pálcikával fogja enni az édes-savanyú levest is.
Mellesleg lehet hogy jók lesznek az utaink?...szerény díjért..
:-(
Benzináremelés amikor még 35Ft volt és kb a duplájára emelkedett
Nagy felháborodás volt,és nagy hirdetőtáblák:Az önök pénzéből önöknek épülnek az utak...
Kicsit később eltűntek a táblák.
Majd megépítették a fizetőkapukat(M3).
Kicsit később lebontották.
Az új rendszer jobb...E-matrica kamerák.Fizess!!!
Fizettél azért hogy megépülhessen.
Fizetsz azért hogy használhasd(ami a te pézedből épült)
Ja és most fizess azért hogy karbantartsák...érdekes!
Az az útdíj amit beszednek az hová kerül?
Új hozzászólás