A Transparency International közölte a Népszavával, hogy a Nemzeti Koncessziós Iroda elutasította az adatigénylésüket – írja a 24.hu.
Fotó: MTI/Lakatos Péter
A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához: arra kérte, mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy 35 évre írnák ki az ország gyorsforgalmi úthálózatának fenntartására és részben építésére vonatkozó koncessziós szerződést, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek – írja a 24.hu.
A hivataltól érkező válasz meglepő lehet – persze nem azoknak, akik már ismerik a magyar módit –, ugyanis elutasították az adatigénylést. A TI a Népszavának jelezte, hogy a hivatal arra hivatkozva utasította el a kérelmet, hogy az döntés-előkészítő anyag, emiatt pedig szerintük 10 évig nem nyilvános. Nagy Gabriella a TI programvezetője elmondta: fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.
Az ügy egyébként azzal indult, hogy a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek. Rogán Antal már azt is megjegyezte, hogy vannak már regisztrált cégek a versenyben.
Fekete-Győr András úgy értesült, hogy a kormány még az idén átadná a díjbeszedés jogát.
Ami még nem jelent meg a magyar sajtóban, hogy nemcsak a közút kezelését, de októbertől a teljes országos útdíjbeszedést is kiszervezik. Egy jelenleg 350 milliárd forint értékű piacról van szó, amit értesüléseink szerint egy Rogán-közeli cégnek szántak
– fogalmazott a Momentum elnöke.
Forrás: 24.hu, nepszava.hu
Fotó: MTI/Lakatos Péter
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A kommentjeinek zöme a siralmasnál is tragikusabb.
Az más kérdés, hogy fogyatékos embereket, elmebetegeket nem nevetünk ki.
De mégis...
Új hozzászólás