Támogatási szerződést kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumával a gödöllői és a csömöri (H8-as és H9-es) HÉV-vonal teljes felújításának, illetve a 2-es metróval való összekötésének tervezésére, előkészítésére, amelyre a kormány 4,6 milliárd forint uniós forrást biztosít.

A kormány mégis össze akarja kötni a 2-es metrót a HÉV-vonallal, milliárdokat szánnak az előkészítésre

Fotó: Pixabay

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, aki egyben Pest megye 5-ös számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője, a csütörtöki, budapesti aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón a közlekedésfejlesztést az agglomerációs térség egyik legfontosabb kérdésének nevezte.

Emlékeztetett arra, a főváros több mint egy éve döntött arról, hogy nem lesz HÉV-fejlesztés és nem lesz közvetlen összeköttetés sem a 2-es metróval. A kormány azonban "Karácsony Gergelyékkel szemben" úgy döntött, a programot akkor is meg kell valósítani, ha azt a főváros nem akarja. A kormány átvállalta a programot, és a mostani aláírással megteszi az első komolyabb lépést a vasútvonal fejlesztéséhez – mondta Tuzson Bence.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója kiemelte, hogy a gödöllői HÉV-vonalon 1941 óta nem volt "érdemben egy komplett, átfogó infrastruktúrafelújítás", és a biztosítóberendezés is azt a kort idézi, amikor nem a jobb oldali közlekedés volt honos a vasúton, illetve Magyarországon.

Forrás: MTI
Címlapkép: Pixabay

8 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"A kormány azonban "Karácsony Gergelyékkel szemben" úgy döntött, a programot akkor is meg kell valósítani, ha azt a főváros nem akarja."

Mintha a kolostor m,alaca azt mondta volna, hogy semmi olyat nem fognak csinálni, amit a főváros nem akar...

"Elvi kérdésként jelentette be többször is Miniszterelnök úr, hogy nem lesz Budapesten olyan beruházás vagy projekt, amit a főváros, illetve a főváros vezetése nem támogat."

kormany.hu/beszedek-interjuk/miniszterelnok/orban-viktor-valaszai-a-felmerult-ujsagiroi-kerdesekre

Hazug az agresszív malac!...
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
verőce21
Kéregvasútként, mint a Kisföldalatti, szépen bele tud simulni a HÉV a 2 Metró végállomásába.
Qqberci
"A kormány azonban "Karácsony Gergelyékkel szemben" úgy döntött, a programot akkor is meg kell valósítani, ha azt a főváros nem akarja."

Mintha a kolostor m,alaca azt mondta volna, hogy semmi olyat nem fognak csinálni, amit a főváros nem akar...

"Elvi kérdésként jelentette be többször is Miniszterelnök úr, hogy nem lesz Budapesten olyan beruházás vagy projekt, amit a főváros, illetve a főváros vezetése nem támogat."

kormany.hu/beszedek-interjuk/miniszterelnok/orban-viktor-valaszai-a-felmerult-ujsagiroi-kerdesekre

Hazug az agresszív malac!...
Giovanni Alba
@Emmersson71: ma, 11:43
Majd meglátjuk a terveket (ha közzéteszik), volt már szó emelt szintű kereszteződésről, az Örs és a Fehér út között. Az igazi csemege az indoklás, Karácsonyék elálltak a tervtől, a kormány dafke megcsinálja. Világos, felívelőben a gazdaság, valahova el kell helyezni pár ezer köbméter betont. (laikus becslés, biztos, hogy sokkal több lesz) Most lesznek még az építőanyag kereskedések is megrendszabályozva, mert észrevették illetékesek, hogy a mindenféle támogatások miatt beindult felújítások és építkezések felhajtották az árakat. Ez nem volt benne a hatástanulmányban? Volt egyáltalán hatástanulmány? Erősen sanszos, hogy "Ugorgyunk neki, valahogy majd lesz" alapon ötletelnek.
Giovanni Alba
Régi terv www.fomterv.hu/hu/node/215
Az újabbik terv . pestbuda.hu/cikk/20210323_indulhat_a_2_es_metro_es_a_godolloi_hev_osszekotesenek_tervezese
Egy részlet kiemelve, mert a marhapásztor (gulyás) nem tagadhatja meg önmagát : "Gulyás Gergely elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett „együttműködési kényszer” van a fővárossal. A viták oka, hogy a kormány szerint a főváros fejlődése megtorpant, és sok olyan területen, ahol a fővárosi önkormányzatnak fontos hatáskörei vannak, a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban. „Lényegesen több a szemét, több a dugó és több Budapest utcáin a hajléktalan” – fejtette ki.
A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék. Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése – mondta."
Együttműködési kényszer, érted, a kormánynak együtt kell működnie a főváros vezetésével, és ez nagyon fáj nekik, mint egy tövis a körmük alatt. (mit tövis, egy egész töviskoszorú) Igaz, hogy forrásokat vonnak/vontak el Budapesttől (is), igaz, hogy a Gazdaságvédelmi alap pénzeit "átcsoportosították templomfelújításra, meg focira, M&M és TBRCZ zsebébe, de Karácsony alkalmatlan, mert nem tud gúzsba kötve táncolni.
Emmersson71
@verőce21: De nem úgy akarják. Felszínen építenék meg (bár magasvasút is olvasható a cikkben), ezért (is) mondta le Karácsony.

"A BKK azt is jelezte Karácsonynak, hogy ha a Pillangó utcától a Körvasútig végig kéregvasutat építenének, akkor csak a műtárgyak kivitelezése és a közművek kiváltása százmilliárdos pluszköltséget jelentene. Arról is tájékoztatták a Párbeszéd polgármesterét, hogy a felszín alá süllyesztett vonalvezetést már 2015-ben elvettették."
/nevében Magyar Nemzet/
istván irén
Talán elsőnek ezeket a szar szerelvényeket kellene lecserélni amire 1 idős ember is fel tud mászni a fellépő fél méter magas.Ha végre valóban fejlesztenék a tömeg közlekedést kevesebb autó lenne a városban

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.