Ha a magyarok jövőre úgy döntenek, hogy a jelenlegi kormány folytassa a munkát, 2025-re Magyarország mind a 23 megyei jogú városa elérhetővé válik négysávos úton – közölte az innovációs és technológiai miniszter az M35 autópálya Debrecen-Józsa és a 354. számú főút csomópontjának építése kapcsán tartott sajtótájékoztatón pénteken a helyszínen.

Palkovics: ha újra ránk szavaznak, épülnek a négysávos utak
Fotó: MTI/Balázs Attila

Palkovics László azt mondta, az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza mára megközelíti az 1700 kilométert, a jelenleg zajló vagy előkészületben lévő további beruházásokkal pedig jócskán meghaladja majd a 2000 kilométert.

A tárcavezető emlékeztetett rá, hogy a közúti közlekedésfejlesztési terveket összegző Útprogramot öt évvel ezelőtt indították el, amihez mára 3600 milliárd forintos keretösszeget biztosítottak, a nagyobbik részét hazai költségvetési forrásból.

Palkovics László kiemelte: folyamatosan dolgoznak azon, hogy a gyorsforgalmi utakat mielőbb bekapcsolják a nemzetközi hálózatba, az autópályákat és autóutakat elvezessék az országhatárokig. Fontos célnak nevezte továbbá azt is, hogy mielőbb bármely településről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos út Magyarországon.

Míg 2010-ben három országhatárig juthattunk el négysávos úton, az évtized közepére majdnem négyszer annyi, összesen tizenegy határállomásig utazhatunk gyorsforgalmi utakon – mondta a miniszter, majd felsorolta a most folyó és tervezett fejlesztéseket.

Palkovics László szerint "a magyar közúthálózat fejlesztésében (...) közép-európai összevetésben is kiemelkedően teljesítünk: az M30 befejező szakaszának idei átadásával Magyarország öt évvel a 2026-os határidő előtt hiánytalanul kiépíti a Via Carpatia folyosó ráeső szakaszait". A Baltikumtól a Fekete-tengerig nyúló korridor az érintett országok keleti régióit összekötve bővíti majd Kelet-Közép-Európa belső gyorsforgalmi kapcsolatait – fűzte hozzá.

Rámutatott: a gyorsabb és tervezhetőbb közúti szállítás javítani fogja a térségbe települt feldolgozóipari cégek és a tengeri kikötők közötti áruforgalmat is.

Palkovics László kitért arra is, hogy Magyarország több más európai országhoz hasonlóan koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya-fejlesztéseket, "tekintettel arra, hogy az Európai Unió gyorsforgalmi beruházásokat többé már nem finanszíroz". "Ennek eredményeképpen a gyorsforgalmi hálózat fejlesztése még gyorsabb ütemben folytatódhat, ráadásul az államadósságot érdemben nem növeli, ugyanis a felmerülő fejlesztési és fenntartási díjakat az útdíj-bevételek fedezik majd" – mutatott rá a tárcavezető.

Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője emlékeztetett rá, hogy a korábbi kormányok elhibázott döntéseit kell most helyrehozni, amikor megépítik a csomópontokat, egyebek között biztosítva a Debrecen és Nyíregyháza közötti autópálya összeköttetést. Ugyanakkor már most el kell kezdeni tervezni az M3-as autópálya "háromsávosítását" annak érdekében, ha elkészülnek az erdélyi gyorsforgalmi utak, az összeköttetés után is közlekedhető maradjon az M3-as – magyarázta a politikus.

Papp László, Debrecen fideszes polgármestere azt mondta, a magyar kormány gazdaságfejlesztési programjának köszönhetően napjainkban hazánk a térség egyik legnagyobb tőkemozgató államává nőtte ki magát. Az elmúlt három évben két nagy ipari terület létesült Debrecenben, s ha a mostani két csomópont elkészül, a város mind a négy ipari övezete gyorsforgalmi kapcsolattal fog rendelkezni.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese jelezte: jövő nyárra két, vadonatúj, teljes értékű, minőségi, biztonságos közlekedésre alkalmas csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége, valamint a környező ipartelepek. A két csomópont kialakítása 8,7 milliárd forintba kerül – tette hozzá.

Forrás: MTI

44 hozzászólásarrow_drop_down_circle

TASzSz
Így igaz! M44 használható! Csak így tovább!!!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Horizont
Hahahahahaha ígérni tudni kell. Mézesmadzag. 12 év nem volt elég rá?
tudode
@Horizont: .
Ja kérem!
.
Petonszarkofágok helyett utakat is lehett volna építeni, amit a kedves vezető itthagy maga után, és ugyanolyan ebekharmadjára fognak jutni, mint ahhoz képes, amit elcsóriKÁZTAK a bűnsegédek támogatásával akár egy megyét fel lehetett "volna" építeni, ahhoz az ócsai kényszer lakótele túlárazott házához, amely ha jólemlékszem 2,7 milliárdjába került a nehezen dolgozó kisembereknek, természetesen busás "alkotmányköltésg" felszámításával.
.
Ideje lenne ha már elhordanák az írHÁJUKAT a hadováló kedves vezető cinKOS társaival együtt!
bakcsubakka
Szavazzon rád a bíróság (az a bíróság ,ami 2022 től vélhetően független lesz ) Na az szavazzon meg neked legalább öt év letöltendőt !
rokker33
A többi úttal mi lesz? Lassan már nem kátyúk lesznek az utakon, hanem szakadékok,olyan rossz az utak minősége hogy az borzasztó! Az M0 az M3 az M1 szinte járhatatlan a főutak inkább földutaknak felelnek meg. A másik hogy épülnek utak pl nem régen olvastam itt hogy 2 km es szakaszt vízelvezetővel 1.800.000.000 forint majdnem 2 milliárd forintba kerül!Ilyen utakból nem kérünk!
134.bátor
Naná!!! Hiszen az útèpîtèseken is a NER lovagok gazdagodnak!!
bakcsubakka
@rokker33: Ezek számára nem léteznek egyéb utak,csak az autópályák. Persze,mert ők csak azokon járnak.csórók meg minden műszaki vizsga előtt súlyos tíz és százezreket fizetünk futómű,megy lengéscsillapítók cseréjére,javítására.
Qqberci
Palkocsicska! Ezt a játékot már buktátok! Volt 11 évetek!...
rokker33
@bakcsubakka: Tudom de még az autópályák is szarok! Hegyeshalomtól Miskolcig autópályán jövök,de valami hányinger!Ausztriában ahol élek nem nagyon van még kátyúfoltos út sem, inkább felmarják,majd telibe nyomják friss bituminnel az egész szakaszt! Pár évig nem kell hozzányúlni!
kissé felnőttem
tokás már megint hazudozól? egy normál településeket összekötő út is olyan mint a szántófőld akkor mire kell neked a négysávos a mentő, tűzóltó, körzetorvos, ilyen utakon vergődik, mennél már 2 hónapos országjárásra de ne helikopterrel, saját autóddal, szarrá verődne 5-7 ezer km után akkor mit hadoválsz? ezt várja a vezéred? szar mi? ja jó fizetéssel benzinkártyával közpénzes szervizteléssel más ám! egy kátyú is nincs ám mindenhová autópálya .
Emmersson71
@rokker33: Arra nem járnak a nagyurak. Ha mégis, a szolgálati terepjáróval indulnak útnak.
csak úgy....
mint paks II, belgrád-budapest sihuhu és a fudan ? titksított dolgokra csak a hülye vevö...
Pipás
Mindenkinek ingyen sőr is jár majd.
Nessy
Ha nem, felszedik társadalmi munkába a leálló sávokat?
kereső
Soká éritek el az "emmuttnyocév" 700 km-ét.Arra sem adott pénzt az eu, és csak egy kis szakasza épült meg koncesszióban. Hogy fel voltatok rajta háborodva.
csak úgy....
@Nessy: mint fidelitaszos a méhlegelöt! :)
Gauntlet
Az biztos! A tőkét átmozgattátok magatoknak!
justhpeter
Nem kell már Palkoviccsl törődni, ő csak simán hülyének néz bennünket.
Pipás
@justhpeter: Ő egy tipikus végrehajtó, amit rábíz orbán azt lelkiismeretfurdalás nélkül megcsinálja.
magyar1
A népnek már az is elég lenne ha a sok benzinadóból a meglévő utakat tennétek járhatóvá! Mert amíg ilyen szarok az utak addig hiteltelenek az ígérgetések. A drága benzinből nem telik rá?
Gazella
Na meg milyen hitelből?? Orosz? Kinya??
Gazella
@magyar1: Azaz benzin adó az egyik seggnyaló zsebét támogatja
Mobil123
Azt mi lesz a stadionokkal ?? Tatabánya leszarja .:))
Miből akarsz 4 sávos utakat építeni, és ráadásul hol ??? Az erdélyi gyorsforgalmi utakat is mi fizetjük? Zavaros már megint ez az egész.
Béla333
"Palkovics: ha újra ránk szavaznak, épülnek a négysávos utak"

Felcsútra, kisvonati csatlakozással.
Klubtag
"Palkovics: ha újra ránk szavaznak, épülnek a négysávos utak"...az adóforintjainkból...
...amit aztán ismételten koncesszióba adtok 35 évre valamelyik Orbán-szekértoló csoportnak...az útdíjat meg fizesse a lakosság...ez a palkovicsi megfogalmazás kicsit bővebben azt jelenti, hogy az Orbán-kormány választási programja: a "FOLYTATJUK"
Toller Béla
Ha meg az ellenzék nyerne, akkor is, de kevesebbet lopnának el belőle ...jóval kevesebbet !
Pipás
Ja épülne. Építené Mészáros Lőrinc és csapata 10-szeres áron.
ómió
Ha meg nem, jön az új bolsi népzsebi!
m73
Te nagyon hülye fideszes barom! 2018-ra ígérte ezt a tolvaj főnököd. Azóta el telt 3 év és nem sikerült minden megyszékhelyt és jogú várost becsatlakozni. Lásd;Salgótarján,Hódmezővásárhely,Békéscsaba, Veszprém, Szolnok, Zalaegerszeg és Kaposvár félig.
Pipás
@ómió: Népzsebi? Az sokkal jobb, ha egy idióta gazdagodik az országon élősködve, nepotista, bolsi módszerrel.
ómió
@Pipás: Látom, itt is a magatok bolsi módszereit hazudnád másokra! De, hogy még az élősködés fogalmával is hadilábon álló, saját idiótaságodat is!!! Vagy Cseh Katalin efftársnődre gondoltál? Amúgy, azért, egy kiadós efftársi népzsebiért, ugye, mára már a fél karodat is adnád? Súlyos elvonási tüneteid lehetnek!
Pipás
@ómió: Te aztán végkép idióta vagy. Gőzöd sincs arról, hogy kik osztják az EU pénzeket Magyarországon, ha már így szóba hozatad Cseh Katalint. Körme alatt a piszokban több értelem van, mint benned. Agyhalott vadbarom vagy, akinek az agyára ment az efftárs szó.
ómió
@Pipás: Agyhalottat láttál a tükörben, efftársék vadbarma!? És már magadat se ismered fel? Akkor, ettől vagy te "jó efftárs"! És azt se ismerted fel, hogy Cseh efftársnődnél nem az "osztás" a kérdés, hanem a kiosztásért való összejátszás!? Agydonorod meg sehol? Pedig a kutyádéval is többet meglátnál!
Pipás
@ómió: Hogy lehet valaki ilyen gyengeelméjű, mint te?
Nessy
@ómió: Mondja, az Orbán papa, a Kósa mama és még lehetne sorolni, közbeszerzései nem zavarják? Pedig az ő gyermekeik valóban beleszólhattak a közbeszerzésekbe.
TASzSz
Így igaz! M44 használható! Csak így tovább!!!
ómió
@Pipás: Ezt se tudtad követni, efftársék elmebetege!? Szokásod szerint maradt a zakkantságod másrahazudása?
ómió
@Nessy: Ha majd - mint Cseh efftársnőék - ők is kartelleznek, jelentse fel őket a GVH-nál!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.