A fapadosok és a magángépek többet kanyarognak a levegőben landolás előtt július vége óta – ekkor tiltotta meg a miniszterelnök a légiforgalmi irányítók tervezett sztrájkját egy kormányrendelettel. A NER egyik kedvenc gépének is többet kellett kanyarognia a levegőben landolás előtt.

A 24.hu cikke szerint egyes Budapestre érkező és onnan távozó repülőjáratok le- és felszállási útvonala jócskán megnyúlt, a lap ezt repülési adatokra és pilóták beszámolójára alapozva írta meg. A 24.hu szerint a jelenség július vége óta érzékelhető, nagyjából azóta, hogy Orbán Viktor miniszterelnök kormányrendeletben tiltotta meg a légiforgalmi irányítóknak a sztrájkolás lehetőségét.

Megtiltotta a sztrájkot Orbán, munkalassításba kezdhettek a légiirányítók Ferihegyen

Fotó: Illusztráció/wikipedia CC BY 2.%/József Süveges

Azóta viszont a cikk szerint a repülők a korábbi, a lehető legrövidebb útvonal helyett gyakrabban nagyobb kanyarokat és hurkokat tesznek meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében – az útvonalról nem a légitársaságok, hanem a légi irányítók döntenek.

A portál szerint a fapadosok járatokkal és a magángépekkel szemben követik ezt a gyakorlatot leginkább a légi irányítók, a Dubaj-Budapest járat is nagyobb kanyarokkal érkezett már augusztusban Ferihegyre a korábbi (május-július), szinte nyílegyenes útirány helyett. De hasonlóan járt az OE-LEM lajstromjelű Bombardier-gép is, mely a Nemzeti Együttműködés Rendszerének (NER) egyik kedvenc magángépe, és amelyet Mészáros Lőrinc többször is használt már, de Orbán Viktor miniszterelnök is megfordult rajta.

A lap cikke szerint a hosszabb útvonalakat csak akkor jelölik ki jellemzően, ha például túlságosan telített a főváros feletti légtér. Ám az adatok szerint a 2021-es adatok elmaradnak a 2019-es adatokhoz mérve (2020-ban a koronavírus miatt ritka volt a légiforgalom), ezért a lap forrásai szerint "masszív munkalassítás" állhat a háttérben, ami a légiforgalmi irányítók "bosszúja" lehet. A hosszabb útvonal ugyanakkor a légitársaságoknak okozhat költségnövekedést, és a menetrend csúszását is okozhatja.

A 24.hu megkereste a HungaroControl és a légiirányítókat képviselő Control Magyar Légiforgalmi Irányítók Szakszervezetét is a bértárgyalások kapcsán, ám egyelőre még nem reagált egyik szervezet sem a megkeresésre.

Forrás: 24.hu

30 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Nessy
@sgl: Valamikor az volt a mondás, hogy nem kell sztrájkolni, elég betartani az összes utasítást!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
percsi
@csak úgy...: "a légiirányítókat ugyan úgy tárt karokkal várja nyugat mint az orvosokat !:) majd fideszék irányíthatnak a toronyból is..."

Most is ők irányítanak, csak nem a toronyból, hanem a várból.
Nincs béremelés, kuss legyen, egy sóhajt se halljak!!!
Sztrájk??? Hmmm, mit képzelnek, csürhe népség!
Majd egy telefon: a 134 bátor emberemnek milliós béremelést, azonnal!

Tehát továbbra is fogjuk be a pofánkat, mert őfelsége közénk csap!
lusta
@sgl: Ezt hívják olasz sztrájknak. A munkavégzés a szabályok maximális betartása és betarttatása mellett.
rokker33
@csak úgy...: Én is csak annyit tudok amit itt a propin olvastam. 2 szakszervezetek már az idén márciusban megegyeztek csak ez az 1 el nem kötöttek kompromisszumut.Kiváncsi lennék rá hogy mit követelnek. Szerintem a fizetés átlagon felül lehet esetleg többet kérnek? Mindegy de számomra akkor is elfogadhatatlan, hogy emberek életével játszanak a sértődés miatt és ne győzzön meg senki hogy ez nem veszélyes! Egy több 100 tonnás gépet nem kellene össze vissza vezényelni ez életveszélyes művelet, még ha profik csinálják akkor is!
csak úgy....
@rokker33: és mi van akkor,ha a túlterheltségük miatt lázadoznak? egy hulla fáradt légiirányító szerinted nem veszélyes?
lusta
@rokker33: Akkor egy példa az orvosi műtétről. Egy fiatal hölgy vakbél panasszal került külföldön kés alá. Hazatérvén az ismerős orvosa csak ennyit mondott, export műtét. Nem értette, ezért a doki elmagyarázta a lényeget. Különösen nőknél kis vágás, hoghy a behegedett seb minél kevésbé legyen feltűnő, de egy külföldi esetében előírásszerű hosszú vágás, hogy még véletlenül se legyen belőle a későbbiekben gondja a műtést végző dokinak..
ómió
@Emmersson71:Én? Láthatóan neked vannak értelmezési gondjaid!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.