Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt – írja a G7-re hivatkozva a 444.hu.
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
A portál azt vizsgálta meg alaposan, mennyire reális, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Építő Zrt közel 338 milliárdért nyerte el a Kelenföld és Ferencváros pályaudvar közötti vasúti vágányok bővítését. Azt írják, név nélkül nyilatkozó szakértők szerint egy ilyen munka ára legfeljebb 30-50 milliárd forint lehet.
A projekt során Kelenföld és Ferencváros állomások között harmadik (egyes helyeken negyedik) vágányt építenek, a meglévő vágányokat pedig felújítják. Két új megállót építenek, egyet a Közvágóhídnál, egyet pedig a XI. kerületben, Nádorkert néven. Majdnem 13 kilométer új vágány, 16 új vasúti kitérő és hat új vasúti hídrendszer épül: a Gubacsi út felett, a Soroksári út felett, a Budafoki út felett, a Szerémi út felett, a Fehérvári út felett és a Bartók Béla út felett.
A G7 összevetette a projektet más nagyvárosi vasúti fejlesztésekkel, és arra jutottak, a Déli Körvasút építési költségei olyan magasak, hogy
abból Bécsben főpályaudvart fejlesztettek, Malmőben pedig városi vasúti alagutat.
Forrás: 444.hu
Címlapkép: MTI/Czeglédi Zsolt
47 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Tudod ómió elolvasva amit ide írsz,látom nem vagy te hülye csak nincs szerencséd a gondolkodással.
Új hozzászólás