Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai ügyekért felelős államtitkára Arató Gergely (DK) és Kocsis-Cake Olivió (Párbeszéd) kérdésére válaszolt, miszerint a Déli Körvasút Mészáros Lőrinc cége által végzett 337 milliárd forintos fejlesztése nem túlárazott, mivel a városi környezetben nemcsak a vágányokat bővítik, hanem átépítik a meglévő vágányokat, műtárgyakat, hidakat, zajvédő falakat építenek és kicserélnek 2 ezer ablakot is - számolt be róla a Telex.hu a 24.hu nyomán.
Fotó: MTI/Mónus Márton
A két ellenzéki képviselő azt szerette volna megtudni, miért végez el Mészáros Lőrinc cége csaknem 338 milliárd forintért egy olyan vasúti fejlesztést, ami a szakértők becslése szerint 30-50 milliárdból megoldható lenne.
Orbán Balázs válaszában azt írta:
a sajtóban megjelent, hivatkozási alapul szolgáló „szakértői” számítások felszínesek, a beruházás számos aspektusát figyelmen kívül hagyják.
A városi környezetben ugyanis számos egyéb költségelemmel kell számolni:
átépítik a meglévő vágányokat és műtárgyakat
a fejlesztésnél összesen hét vasúti híd épül több mint 5 kilométer hosszú új vasbeton támfallal
a projekt része a hidak kiépítéséhez szükséges közmű-, közút- és hídfőépítési feladatok is és a vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely is lesz
35 ezer négyzetméter zajvédő falat építenek
a környező lakóházakban legalább 2 000 ablakot cserélnek ki jobban szigetelő nyílászáróra.
Forrás: Telex.hu
Címlapkép: MTI/Mónus Márton
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/64272299_624321741381070_7447709080673583104_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=3oHSfTJC_IEAX87YpFf&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=9ac71bd0cfb9d39d579ae6a994ffd7b3&oe=618DAFD8