Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai ügyekért felelős államtitkára Arató Gergely (DK) és Kocsis-Cake Olivió (Párbeszéd) kérdésére válaszolt, miszerint a Déli Körvasút Mészáros Lőrinc cége által végzett 337 milliárd forintos fejlesztése nem túlárazott, mivel a városi környezetben nemcsak a vágányokat bővítik, hanem átépítik a meglévő vágányokat, műtárgyakat, hidakat, zajvédő falakat építenek és kicserélnek 2 ezer ablakot is - számolt be róla a Telex.hu a 24.hu nyomán.

"337 milliárd forintos fejlesztése nem túlárazott" – Orbán Balázs Mészáros vasútfejlesztéséről
Fotó: MTI/Mónus Márton

A két ellenzéki képviselő azt szerette volna megtudni, miért végez el Mészáros Lőrinc cége csaknem 338 milliárd forintért egy olyan vasúti fejlesztést, ami a szakértők becslése szerint 30-50 milliárdból megoldható lenne.

Orbán Balázs válaszában azt írta:

a sajtóban megjelent, hivatkozási alapul szolgáló „szakértői” számítások felszínesek, a beruházás számos aspektusát figyelmen kívül hagyják.

A városi környezetben ugyanis számos egyéb költségelemmel kell számolni:

átépítik a meglévő vágányokat és műtárgyakat

a fejlesztésnél összesen hét vasúti híd épül több mint 5 kilométer hosszú új vasbeton támfallal

a projekt része a hidak kiépítéséhez szükséges közmű-, közút- és hídfőépítési feladatok is és a vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely is lesz

35 ezer négyzetméter zajvédő falat építenek

a környező lakóházakban legalább 2 000 ablakot cserélnek ki jobban szigetelő nyílászáróra.

Forrás: Telex.hu
Címlapkép: MTI/Mónus Márton

13 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Eladott Ország
Budapest-Belgrád vasút fajlagos költsége: öt méter 23,5 millió forint. Mi magyarok így élünk,luxusban.A kínaiaknak ez lesz a referenciájuk hogy beléphessenek az EU-s mélyépítő piacra Biztosan nagy versenyben nyerte el a tendert, mert olyan nagy tapasztalattal van vasút fejlesztésben is. Ha ezt ölbe tett kézzel tűrik az emberek akkor megérdemlik a sorsukat. Ez akkora szélhámosság ami kevés volt ebben az országban eddig. Válság alatt is dübörög a korrupció. Nehogy azt hidd , hogy a Budapest- Belgrád vasút költsége nem a beharangozott háromszorosa lesz. Értem én, de miért kínai hitelből ha kínai áruk szállítása a cél. Mi jó ebből nekünk?!
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/64272299_624321741381070_7447709080673583104_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=3oHSfTJC_IEAX87YpFf&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=9ac71bd0cfb9d39d579ae6a994ffd7b3&oe=618DAFD8
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Clavigo
@Shikari: Mesélj kukabúvár... Hogy néz ki a " szakértelem ",,felétek.. ?
Maxipocak
@Shikari: te és a hasonszőrű patkányok a zabráláshoz meg a csatornákhoz értenek. Ezért is árazzátok túl többszörösen a vasúti munkákat, közötök sincs a felszíni munkákhoz. A lopáson kívül, persze.
csak úgy....
@Eladott Ország: a páncél vonat curva drága mostanában de szerintem viktorotok azt is megérdemli! csak azt nézd,hogy mi mindent tett értetek..
és még mi mindent fog a következö 4 évben!
csak úgy....
@Shikari: mire te a listád végére érsz,gyogyi tibim... :) fogadok,hogy téged a szüleid nem így terveztek...,na ezért is tehettek ki a kuka mellé,hogy baxxon rá veled a szerencsés megtaláló..
jesz
jobb szakemberek, -ha érdekükben áll,- fillérre pontosan kimutatják hogy a költségvetés hibátlan.
ómió
És olcsóbb efftársi ajánlatot se tudtak hozzáhazudni?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.