Az a párt költött a legtöbbet, amelyiknek a jelöltje nem is indult az ellenzéki előválasztáson – számolta ki a telex.hu.
Fotó: Fidesz/Facebook
A telex.hu számításai szerint a kormánypárti Fidesz messze többet költött az előválasztás során különböző online kampányokra, mint az ellenzéki pártok, a DK, a Jobbik, az MMM és a Momentum.
A kormánypárt facebookos és youtube-os kampányköltései – a Megafonos és más „influenszerek” költéseivel együtt – elérik a 369 millió forintot. Ennek jelentős része vélhetően közpénz, és az előválasztásokon részt vevő szereplők gyalázására, lejáratásra és karaktergyilkosságra fordították – írja a hang.hu.
Ezzel szemben az ellenzéki szereplők összesen csak 262 millió költöttek.
Azaz: a Fidesz és holdudvara közel másfélszer annyit költött politikai hirdetésre a közösségi médiában az előválasztási kampány alatt, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen. Az adatok egyébként nyilvánosan elérhetőek Facebook Ad Library, illetve a Google Transparency Report oldalain, a telex.hu ezek alapján készítette a számításait.
Az előválasztáson ténylegesen részt vevő szereplők közül a második fordulóban végül visszalépő Karácsony Gergely költötte a legtöbbet, 151 millió forintot, őt követi Dobrev Klára 57, Fekete Győr András 24, illetve Jakab Péter 17 millió forinttal. Márki-Zay Péter úgy jutott be a második fordulóba és esélyes a DK jelöltje ellenében, hogy alig 3.7 millió forintot tudott szánni digitális kampányra. Utóbbi oldalát ráadásul a kampány nagy részében korlátozta a Facebook, így kényszerből a Mindenki Magyarországa Mozgalom oldalán hirdettek.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Új hozzászólás