Az a párt költött a legtöbbet, amelyiknek a jelöltje nem is indult az ellenzéki előválasztáson – számolta ki a telex.hu.
Fotó: Fidesz/Facebook
A telex.hu számításai szerint a kormánypárti Fidesz messze többet költött az előválasztás során különböző online kampányokra, mint az ellenzéki pártok, a DK, a Jobbik, az MMM és a Momentum.
A kormánypárt facebookos és youtube-os kampányköltései – a Megafonos és más „influenszerek” költéseivel együtt – elérik a 369 millió forintot. Ennek jelentős része vélhetően közpénz, és az előválasztásokon részt vevő szereplők gyalázására, lejáratásra és karaktergyilkosságra fordították – írja a hang.hu.
Ezzel szemben az ellenzéki szereplők összesen csak 262 millió költöttek.
Azaz: a Fidesz és holdudvara közel másfélszer annyit költött politikai hirdetésre a közösségi médiában az előválasztási kampány alatt, mint az előválasztáson részt vevő politikai erők összesen. Az adatok egyébként nyilvánosan elérhetőek Facebook Ad Library, illetve a Google Transparency Report oldalain, a telex.hu ezek alapján készítette a számításait.
Az előválasztáson ténylegesen részt vevő szereplők közül a második fordulóban végül visszalépő Karácsony Gergely költötte a legtöbbet, 151 millió forintot, őt követi Dobrev Klára 57, Fekete Győr András 24, illetve Jakab Péter 17 millió forinttal. Márki-Zay Péter úgy jutott be a második fordulóba és esélyes a DK jelöltje ellenében, hogy alig 3.7 millió forintot tudott szánni digitális kampányra. Utóbbi oldalát ráadásul a kampány nagy részében korlátozta a Facebook, így kényszerből a Mindenki Magyarországa Mozgalom oldalán hirdettek.
19 hozzászólásarrow_drop_down_circle
nepszava.us/karacsony-alkalmatlansaga-es-felelossege-hogy-raeresztett-egy-szelsojobboldali-fasisztat-a-baloldali-ellenzekre/
Pl. az egyéves Telex feldolgozásában a legutóbbi SS léjkvadászati győzelemmre, a győzelmi kényszerrével elsőbbségre apelláLÓ, valószínű az adófizetők befizetéseiből?l
.
Helyesb. LÁJKBAJNOKSÁGRA költ hétről hétre, természetesen valamenyi fényképész, vagy operatőrt külön honorálva az ország BUKszájából:
.
----
Orbán tuti receptje és az 50 milliós kérdés
telex.hu/belfold/2021/10/10/lajkbajnoksag-46
.
""""Dobrev Klára nagyot ment, Karácsony Gergelynél elzárták a hirdetési pénzcsapot, Orbán Viktor kutyás fotója és vasárnapi ebédje pedig sokkal inkább megmozgatta a Facebook népét mint az ellenzéki előválasztást övező huzavona. Holnap megint új hét kezdődik, ezért itt a lájkbajnokság a 46. fordulója, amelyben ezúttal is a politikusaink közösségi médiás aktivitását és népszerűségét elemezzük.
Őrült tempót diktált a Facebook-politizálás az elmúlt hetekben, és aki azt várta, hogy az ellenzéki előválasztás első fordulója után ez egy kicsit csillapodik, annak furcsa módon igaza lett:""""(...)
--------------------------
.
Nagyon tanulságos/elképesztő ez a TÜLEKEDÉS, vagy mi!!!
Új hozzászólás