A magyar autóipar történelmi mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy most először kezdődik meg az országban egy tisztán elektromos meghajtású jármű sorozatgyártása  jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Kecskeméten.

Szijjártó hatalmas bejelentést tett – elképesztő, szinte mesébe illő magyar sikerről beszélt
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Mercedes új, teljesen elektromos SUV modellje, az EQB sorozatgyártásának megindítását bejelentő ünnepségen arról számolt be, hogy az autóipar forradalmi megújuláson megy keresztül. Ennek kapcsán pedig hangsúlyozta: amelyik ország meg tudja nyerni az elektromobilitási beruházásokért folytatott nemzetközi versenyeket, "az megnyeri magának a jövőt".

A megközelítőleg 50 milliárd forintos beruházás, amelyhez az állam 15 milliárd forint támogatást nyújtott, 4400 munkahely megtartását teszi lehetővé, és több száz újat hoz létre

- hangsúlyozta a külügyminiszter.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a magyarországi járműgyártás során most először készülnek sorozatgyártásban tisztán elektromos autók, amit történelmi pillanatnak nevezett.

Szijjártó Péter beszédében rámutatott, hogy az autóipar a magyar gazdaság "gerincoszlopává" vált, így mára a teljes ipari kibocsátás 25 százalékát adja a szektor, amelyben több mint 150 ezren dolgoznak.

Beszédében aláhúzta, hogy a szektor 90 százalékban kivitelre termel, s ennek nyomán Magyarország a világ húsz legnagyobb autóipari exportőr országa közé került.

Magyarország a benzinmotorok tekintetében a világ harmadik legnagyobb exportőre, míg az elektromos akkumulátorokat és a dízelmotorokat illetően az ötödik, illetve a hatodik helyen áll.

Magyarország készen áll arra, hogy ebbe a közös sikertörténetről szóló könyvbe még sok-sok új fejezetet írjunk

- fogalmazott, a Mercedes magyarországi tevékenységét méltatva.

A miniszter hangsúlyozta:

ez a beruházás még szorosabbá teszi a kétoldalú gazdasági együttműködést Németországgal, amely hazánk első számú kereskedelmi partnere.

Tavaly beruházási rekordot döntött az ország, soha annyian nem dolgoztak a rendszerváltás óta, mint most, és rekordmértékű gazdasági növekedést sikerült elérni az idei második negyedévben.

Míg mindazok, akik a hitelfelvételre és a segélyekre helyezték a válaszok fókuszát, akik nem tudtak megelőzni a kapacitások leépítését, kudarcot vallottak

- mondta.

A Mercedes tájékoztatása szerint a tisztán elektromos, kompakt EQB modellt a világ valamennyi országába Magyarországról exportálják majd. Emellett aláhúzták, hogy a vállalat kecskeméti gyártósorain immár valamennyi meghajtás szerepel a klasszikus belső égésű motoroktól a plug-in hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig, az üzem termelése pedig 2022-től teljesen karbonsemlegessé válik, és a létesítmény a globális gyártási hálózat fontos pillére marad hosszú távon is.

Forrás: MTI
Címlapkép: MTI/Ujvári Sándor

20 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
Ez miert siker nekunk? Semmi magyar hozzaadott ertek nincs benne, eltekintve a rabszolga munkatol, amiert a nemetek idetettek a gyarat, es nem a szlovakokhoz, vagy a romanokhoz, mivel mar naluk is magasabb a fizetes mint nalunk.
Szarragonak nem buszkenek kellene lennie, hanem sirva hazamenni, es masnap benyujtani a lemondasat.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
libellle
Hahahaha és mi köze az összeszerelésen kivül ehhez a témahoz Magyarországnak??? az a bolond ember ugy beszél mint amennyiben a Mercedes-Benz magyar vállalat lenne.
Baker
@KisTehen: 17:49 - mesélj, jól fizet?!
RonaGyuri
@134.bátor: tévedsz szó sincs mh teremtésről, ennyit "mentenek" meg!!! =))
Németh István
@sgl: @RonaGyuri: @Baker: @libellle: @Nessy: @134.bátor: @kulabombaafityiszre: ti valószínű, hogy az '56-os eseményeket és a 2006-os történéseket ünneplitek, hogy sikerült megint és ismét a nemzet polgárait szétverni, megalázni! Moslék rohadt mocskok vagytok!
szegfue
@Németh István: 8:34 Komolyan kérdezem: mit kellene ünnepelnünk azon, hogy a Mercedes-Benz A.G. tulajdonában van az a mo-i kft, amelyben összeszerelik a német tervezésü, technológiáju, stb. autókat?! Egyébként meg nem a 2 szép szemünkért épitették ide a gyárat, hanem az olcsóbb munkaerőért és az adókedvezményért, amit meg is értek, mert ez kemény üzlet és nem szeret, nem szeret kérdése. Kérlek, hogy a cikkhez szóljál hozzá és ne személyeskedj, főleg ne hozd ide az 1956. és 2006. évi eseményeket, mert ennek semmi köze a témához!
ómió
Pedig az efftársaknak egy valamirevaló gázáremelés sokkal inkább bejönne!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.