A magyar autóipar történelmi mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy most először kezdődik meg az országban egy tisztán elektromos meghajtású jármű sorozatgyártása  jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Kecskeméten.

Szijjártó hatalmas bejelentést tett – elképesztő, szinte mesébe illő magyar sikerről beszélt
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Mercedes új, teljesen elektromos SUV modellje, az EQB sorozatgyártásának megindítását bejelentő ünnepségen arról számolt be, hogy az autóipar forradalmi megújuláson megy keresztül. Ennek kapcsán pedig hangsúlyozta: amelyik ország meg tudja nyerni az elektromobilitási beruházásokért folytatott nemzetközi versenyeket, "az megnyeri magának a jövőt".

A megközelítőleg 50 milliárd forintos beruházás, amelyhez az állam 15 milliárd forint támogatást nyújtott, 4400 munkahely megtartását teszi lehetővé, és több száz újat hoz létre

- hangsúlyozta a külügyminiszter.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a magyarországi járműgyártás során most először készülnek sorozatgyártásban tisztán elektromos autók, amit történelmi pillanatnak nevezett.

Szijjártó Péter beszédében rámutatott, hogy az autóipar a magyar gazdaság "gerincoszlopává" vált, így mára a teljes ipari kibocsátás 25 százalékát adja a szektor, amelyben több mint 150 ezren dolgoznak.

Beszédében aláhúzta, hogy a szektor 90 százalékban kivitelre termel, s ennek nyomán Magyarország a világ húsz legnagyobb autóipari exportőr országa közé került.

Magyarország a benzinmotorok tekintetében a világ harmadik legnagyobb exportőre, míg az elektromos akkumulátorokat és a dízelmotorokat illetően az ötödik, illetve a hatodik helyen áll.

Magyarország készen áll arra, hogy ebbe a közös sikertörténetről szóló könyvbe még sok-sok új fejezetet írjunk

- fogalmazott, a Mercedes magyarországi tevékenységét méltatva.

A miniszter hangsúlyozta:

ez a beruházás még szorosabbá teszi a kétoldalú gazdasági együttműködést Németországgal, amely hazánk első számú kereskedelmi partnere.

Tavaly beruházási rekordot döntött az ország, soha annyian nem dolgoztak a rendszerváltás óta, mint most, és rekordmértékű gazdasági növekedést sikerült elérni az idei második negyedévben.

Míg mindazok, akik a hitelfelvételre és a segélyekre helyezték a válaszok fókuszát, akik nem tudtak megelőzni a kapacitások leépítését, kudarcot vallottak

- mondta.

A Mercedes tájékoztatása szerint a tisztán elektromos, kompakt EQB modellt a világ valamennyi országába Magyarországról exportálják majd. Emellett aláhúzták, hogy a vállalat kecskeméti gyártósorain immár valamennyi meghajtás szerepel a klasszikus belső égésű motoroktól a plug-in hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig, az üzem termelése pedig 2022-től teljesen karbonsemlegessé válik, és a létesítmény a globális gyártási hálózat fontos pillére marad hosszú távon is.

Forrás: MTI
Címlapkép: MTI/Ujvári Sándor

29 hozzászólásarrow_drop_down_circle

sgl
azért az nem semmi, a világ egyik legnagyobb, leggazdagabb multiját a magyar állam támogatja,
sőt adókedvezményekben részesíti.
Mi autónk??
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
sgl
A gdp-t az eu támogatás tartja szinten, vagyis az államadósságban jelentős szerepe van az eu támogatásnak!

2010 óta bejött kb 63% támogatás, és kb 32%-al nőtt a gdp, vagyis támogatás nélkül csökkent volna. USD-ben valósan csökkent is.
2010 után drasztikus adóemelések, külföldön dolgozók 1000 milliárdos hazautalása devizában, manyup ellopása, stb, ..
ezek megtisztítása után a gdp szánalmas!!!
Adósság deviza kitettség csökkenése is a hazautalásoknak köszönhető.

A gdp 70%-át az export 80%-át a multik adják a dolgozók 18%-val.
Hol van a magyar nemzetinek csúfolt gazdaság?
Bányászbéka segge alatt 5 km-el!!
Naponta ezzel kéne foglalkozni, nem ostoba, a valódi választót absz nem érdeklő ideológiai baromságokat szajkózni!!!
A jóLLét a gazdaságtól függ!!!
És lehet bőven tovább elemezni, megvakarani a felszint de csak a büdös jön fel!
durbincs
@kula: @Horizont: @sgl: maguknál meg még a csille divik lent ? való-igaz azt viszont töcskölik rendesen ,napi 24h-ban ? azt ez @Yoda69: +a @simmering73: A Bezzeg Tahó - szeneszsákon pucsitva domborit ?
szegfue
@Németh István: 8:34 Komolyan kérdezem: mit kellene ünnepelnünk azon, hogy a Mercedes-Benz A.G. tulajdonában van az a mo-i kft, amelyben összeszerelik a német tervezésü, technológiáju, stb. autókat?! Egyébként meg nem a 2 szép szemünkért épitették ide a gyárat, hanem az olcsóbb munkaerőért és az adókedvezményért, amit meg is értek, mert ez kemény üzlet és nem szeret, nem szeret kérdése. Kérlek, hogy a cikkhez szóljál hozzá és ne személyeskedj, főleg ne hozd ide az 1956. és 2006. évi eseményeket, mert ennek semmi köze a témához!
ómió
Pedig az efftársaknak egy valamirevaló gázáremelés sokkal inkább bejönne!
durbincs
@csak húgy...: erre maga rögvest levizelte liberális barnainges náci bányás fajgörény társait ? a @Nessy: @namihami: ?@Horizont: nevű rettegő Ótvart ? +@CsipkeRózsa: -t a szörös ruzsős IQ-bajnok férfit ? +ez a @Havanagi: a bérköcög ?@Dr.Doktorovics trinitron dr.: a bukott bányacsotány ?
durbincs
@kula:Nagy adag barna bér-csigaként maga hogy éli meg : "A Békemeneten 600 ezren, a Moslék gyűlésén 3 ezren voltak" !

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.