A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorselemzése szerint az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott hazai online platformoknak átláthatóbbá kellene tenniük a vásárlók értékeléseinek rendszerét.
Fotó: pixabay.com
A GVH közleménye szerint a gyorselemzés számos problémára fényt derített, de nem említi, hogy melyik kiszállító platformál – írja a Telex.
Így például:
* a platformok többségén nem derül ki a felhasználók számára, hogy az értékelés milyen szempontok mentén és milyen módszertannal történik,
* az sem egyértelmű, hogy az adott pontszám hány véleményen alapul,
* az értékelési módszertant tartalmazó szabályzatot csak egyetlen platform tette közzé,
* ám ennek tartalma sincs teljes összhangban az értékelési folyamattal,
* a többség esetében magának a platformnak az értékelésére egyáltalán nincs mód,
* a szöveges formájú vélemények – ha egyáltalán van ilyen lehetőség – egyik felületen sem jelennek meg, és nem egyértelmű, hogy milyen módon épülnek be az értékelési folyamatokba,
* egyes esetekben a vásárlók utólag módosíthatják a már leadott véleményeiket (akártöbb alkalommal is), amely megkérdőjelezi a befolyásmentességet.
Forrás: telex.hu
Címlapkép: pixabay.com
Új hozzászólás