A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorselemzése szerint az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott hazai online platformoknak átláthatóbbá kellene tenniük a vásárlók értékeléseinek rendszerét.

Versenyhivatali vizsgálat után: nem kell feltétlenül bedőlni a kajaszállító cégek internetes tömjénezésének

Fotó: pixabay.com

A GVH közleménye szerint a gyorselemzés számos problémára fényt derített, de nem említi, hogy melyik kiszállító platformál – írja a Telex.

Így például:

* a platformok többségén nem derül ki a felhasználók számára, hogy az értékelés milyen szempontok mentén és milyen módszertannal történik,

* az sem egyértelmű, hogy az adott pontszám hány véleményen alapul,

* az értékelési módszertant tartalmazó szabályzatot csak egyetlen platform tette közzé,

* ám ennek tartalma sincs teljes összhangban az értékelési folyamattal,

* a többség esetében magának a platformnak az értékelésére egyáltalán nincs mód,

* a szöveges formájú vélemények – ha egyáltalán van ilyen lehetőség – egyik felületen sem jelennek meg, és nem egyértelmű, hogy milyen módon épülnek be az értékelési folyamatokba,

* egyes esetekben a vásárlók utólag módosíthatják a már leadott véleményeiket (akártöbb alkalommal is), amely megkérdőjelezi a befolyásmentességet.

Forrás: telex.hu

Címlapkép: pixabay.com

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.