Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtöki Kormányinfóján jelentette be, hogy a kormány az üzemanyagárak befagyasztásáról döntött. Ennek jegyében három hónapig a benzin és a gázolaj ára is egyaránt 480 forint lesz. Az ársapka a 95-ös benzinre és az alap dízelolajra lesz érvényes.
Erről és az árbefagyasztásról már több cikket írtunk, melyeket itt és itt olvashat el, ám arról is szó volt, hogy a GKI szerint mattot kapott a kormány.
A döntéssel kapcsolatban most újabb rendelet jelent meg a Magyar Közlönyben, mely igyekszik megakadályozni, hogy a benzinkutak üzemeltetői esetleg kijátsszák a szabályokat.
A rendelet szerint abban az esetben, az üzemeltető köteles üzemszünetet hirdetni, ha 7 napon belül összesen 48 órán keresztül nem tudja az érintett két üzemanyagfajtával kiszolgálni a vásárlóit.
Ebben az időszakban más kereskedelmi tevékenységet sem folytathat, tehát a shop, kávézó, étterem részre is vonatkozik az üzemszünet.
Arra sincs lehetősége az üzemeltetőnek, hogy más ok miatt hirdessen üzemszünetet, vagy csökkentse a nyitvatartási idejét. A szabályok megszegéséért 100 ezer és 3 millió forint közötti bírságot lehet kiszabni.
Ismételt jogsértés esetén legalább egy napra, legfeljebb fél évre átmenetileg eltilhatják az üzemeltetőt a tevékenység folytatásától.
Több hozzászólás is érkezetett ezzel a kapcsolatban már a közösségi médiában, és sokaknak nem tetszik ez a döntés.
Vér fog folyni, Orbánék nem tehetnek kedvükre tönkre egy szektort, és nem nyomhatják le a vállalkozók torkán a saját akaratukat.
- írta valaki kommentben, aki azt is kifejtette, hogy a benzinár befagyasztása a kormánynak konkrétan nem jelent bevételkiesést.
A rendelet legfontosabb pontjaiban olyanok szerepelnek, mint hogy
ha a töltőállomáson a 480 forintos hatósági áras termékeket nem árulták három hónappal ezelőtt sem, akkor a prémium-üzemanyagot is 480 forintos áron kell adniuk,
Illetve, abban az esetben, ha a maximált árú benzint és gázolajat nem tudják hét napon belül nyitvatartási időben összesen 48 órán keresztül biztosítani, a kútnak üzemszünetet kell hirdetnie, azaz be kell zárnia.
De a töltőállomás a szokásos nyitvatartási idejénél nem lehet rövidebb ideig nyitva.
A rendelet ígérete szerint az ártörvény betartását a NAV ellenőrizni fogja. Amennyiben az adóhivatal szabálytalanságot tapasztal:
első körben 100 000 forinttól 3 000 000 forintig terjedő bírságot szab ki,
majd ismételt jogsértésnél egy időre be is zárathatja az üzemeltető összes kútját, itt a legkisebb büntetési tétel egy nap, a legnagyobb pedig fél év kényszerszünet, az ellenőrzések akár napon belül is ismétlődhetnek, és egy büntetést többször is ki lehet szabni. Ezen felül a pénzbírság és a bezárás egyszerre sújthatja a szabálytalankodó benzinkutat, a bírságot kiszabó határozat ellen nem lehet fellebbezni.
Ebből is látszik, hogy mindenre felkészültek, hiszen már többen jelezték azt, hogy be fogják zárni a kutakat, ám ez a kiskapu továbbra is működni fog, hiszen csak a nyitva tartó kutakra vonatkozik a szabályozás.
Akkor bezárunk, veszteséget nem fogunk termelni, miért nincs kárpótlás, miért nem adnak vissza abból amit már elloptak? Azt gondolják, hogy ebből nem lesz lázadás? Hát nagyon tévednek!
- írta egy másik hozzászóló, aki mint a kommentjéből kiderül egy kis vidéki kút tulajdonosa.
Kivégeztek mindeket, egyszer és mindenkorra, persze három hónap, de nem vagyunk hülyék, jönnek a választások, és majd pont akkor mondanák azt, hogy oké, legyen megint piaci áron, akkor nem 25 forinttal drágulna majd, hanem 35-40 forinttal. Nyugodjatok meg, ez április végig fog tartani. Valamit tenni kell ezek ellen a tolvajok ellen.
- kontrázott rá egy másik.
Ám ha bezárásra kerül sor, akkor ilyen esetekben Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kijelölhet egy másik alkalmas szolgáltatót a benzinkút üzemeltetésére.
Ideiglenesen így a töltőállomás és a tárgyi eszközök a birtokába kerülnek, ha viszont valamilyen kárt okoz az átmeneti üzemeltető, akkor a károkat köteles megtéríteni az eredeti tulajdonosnak.
- fejti ki a rendelet.
Ugyan hivatalosan egyik cég sem árulja el, hogy mekkora árréssel dolgozik, a szakmai berkekből azt lehet hallani, hogy a nagykereskedők 4-5 százalékot szoktak rátenni literenként az üzemanyagokra
ez a vasárnap érvényes árakon számolva kb. 20-25 forintot jelent.
Pletser Tamás, az Erste olajpiaci elemzője szerint, az üzemanyag literenkénti jövedékiadó-minimuma 36 cent (ez 365 forintos euró mellett 131 forint), vagyis a magyar jövedéki adó (120 forint) a forint legújabb kori gyengélkedése idején már a minimumszint alatt van.
Vagyis hivatalosan már nem lehet csökkenteni az adót, hiszen az EU majd felszólít minket, vagy kötelezettségszegési eljárást indít.
Ám a kiskereskedők másképp látják, a havi 20 ezer liternél már több mint fél millió forint a veszteség.
Ha bezárom a kutat, akkor nem égetem a pénzt, majd jól el fogom mondani a két alkalmazottnak, hogy azért vagytok kirúgva, mert ennyire kedves volt a kormány. Jól tudják ők is, kire kell majd szavazni, azaz kire nem.
- kommentálta egy másik tulajdonos egy a 480-as üzemanyagról beszélő fideszes politikus bejegyzése alá.
86 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Részletezheted ha akarod,de nem muszály.Birkáknak a hülyéknek és a kondának kell erőszakos hatalom...Köszi én nem vágyom rá.
A pénz és a hatalom az egyetlen istene az embervilágnak és ennek van alárendelve minden más?
Láttál már szúnyogot?Láttál olyat amelyik tartálykamionnal megy vért szívni azért hogy eladja a többi szúnyognak?
Szánalmas a mai embervilág.Gondolkodó Humán Sapiens azon töri a fejét hogy hogy lehet átbaszni ,kizsákmányolni a másik embert???Erre kellett a fejlődés?Ehhez kell a nagy okos agy?
Ugyanezt elérték már évszázadokkal ezelőtt kőbaltával és bunkósbottal.
Erős állam,sárga csekkekkel,bankokkal,villanydrótokkal,vízvezetékkel,gázvezetékkel,internetdrótokkal,üzemanyaggal tette függővé a rabszolgáit.És persze legyünk hálásak hogy munkát adnak.
A piramisjáték elvileg tiltott ugye?Ennek ellenére a piramisrendszer törvényes...így működnek ma az országok és a társadalmak nagy része.Ez szarvashiba,és sürgősen változtatni kell rajta mert akármilyen jó a geometria,az legalsó köveken összpontosul a teher.Ha ez nem bírja akkor leomlik az egész vár.Szilárd alapokra lehet felhőkarcolót építeni,vályogházra is lehet annak aki vállalja a kockázatot.
A MOL átvenné a leálló benzinkutakat
hang.hu/gazdasag/a-mol-atvenne-a-leallo-benzinkutakat-133430
Új hozzászólás