November 25-ig van pénze a BKV-nak a fővárostól és az eddig befolyt jegybevételekből, utána akár le is állhat a közösségi közlekedés Budapesten.

A Népszava információi szerint november 25-ig, azaz csütörtökig elég a BKV költségvetése (ami a fővárostól kapott támogatásból és a jegybevételekből származik), a fővárosi önkormányzat vezetése pedig fontolóra vette a budapesti tömegközlekedés leállítását – bár arról egyelőre még nem született döntés, hogy ezt pontosan mikor és milyen hosszú időre tennék meg.

A kormány nem fizette még ki a 12 milliárdos támogatást, leállhat a fővárosi tömegközlekedés

Fotó: Illusztráció/pixabay.com CCO

A cikk szerint a közösségi közlekedés finanszírozásának 60 százalékát a főváros állja, 33 százalékát a közösségi közlekedést használók (vagyis a jegy- és bérletvásárlók) biztosítják, és 7 százalék jön az államtól támogatás formájában (nyugaton ez egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban van a három szereplő között). Ez utóbbi 12 milliárd forintot jelent idén, ám eddig a lap állítása szerint egyetlen forintot sem kapott meg ebből a főváros. 

Ezt a tényt Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes már korábban is jelezte, és arról beszélt, hogy emiatt korlátozó intézkedések is lehetnek a közösségi közlekedésben. Kiss a lapnak elmondta, bízik abban, hogy szerda éjfélig megkapják a támogatási szerződés tervezetét, idén ugyanis még ezt sem kapták meg az Innovációs és Technológiai Minisztériumtól, amely az illetékes az ügyben. Palkovics László miniszter még tárgyalópartnert sem jelölt ki egyelőre – olvasható a cikkben.

Kiss Ambrus a lapnak elmondta, ha szükség lesz a leállásra, akkor arról tájékoztatni fogják az utasokat (hogy ez a kormánynak köszönhető), és meg is köszönik az utazóközönségnek, hogy ők viszont támogatták a tömegközlekedést a jegy- és bérletvásárlással. Ezután történhet meg a leállás.

A cikk szerint a főváros a kormány megszorító intézkedése és a járványhelyzet miatt erősen szorongatott pénzügyi helyzetben van, ezért nem tud több forrást biztosítani a közösségi közlekedésre a korábban már elutalt 108 milliárd forintnál.

A kormány a lap állítása szerint arra hivatkozva tartja vissza a 12 milliárdot, hogy lejárt az agglomerációs buszokra és a HÉV-ekre vonatkozó megrendelői megállapodás. A fővárosi önkormányzat évi 6,58 milliárdot fizet ki a 2016-ban megkötött szerződés értelmében, amely 2020-ban járt le, de a pandémia miatt meghosszabbították két évvel – a fővárosi önkormányzat pedig havi bontásban utalja a pénzt. A cikk szerint a szakmai egyeztetés elindult, de aztán elakadt a két fél között. A HÉV-vonalakat egyébként Tarlós István adta át a MÁV-nak 2016-ban, mikor azt sérelmezte, hogy a korábbi 24 milliárdos állami támogatás rövid időn belül a felére csökkent.

Forrás: nepszava.hu

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
Nessy
@jesz: Pont ez a célja a Orbánnak. Az ellenzéknek pusztulni kell, bármi áron! Lényeg a lebutított, félelemben tartott emberek előtt a nagy megmentő szerepének a fenntartása.
Eladott Ország
Orbán döntött: Kivégzi a magyar önkormányzatiságot.
scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/131906343_1641037589394003_7923767778969207028_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=qfUCmRYrPCIAX9YLAgB&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=f0a1d8287d3a6ad0a2ebcc7457fa7829&oe=61C0F846
➡ Az iparűzési adó harminc évig volt az önkormányzatok által végzett közszolgáltatások legfontosabb alapja. A megfelezése nem kezeli, hanem mélyíti a válságot. A vállalkozásoknak ez nem jelent érdemi segítséget, hiszen az adó mértéke meglehetősen alacsony és egyébként is bevétel alapján kell fizetni: aki bajban van, eleve kevesebbet fizet. Ennek a miniszterelnöki bejelentésnek semmi köze a gazdasági válság kezeléséhez, ennek a cinikus hatalmi politizáláshoz van köze csak.
➡ Az egyébként is a tönk szélén álló önkormányzatok számára viszont a mai bejelentés maga a kivégzés. Sok települést küld padlóra, taszít kilátástalan helyzetbe, veszélyezteti a közszolgáltatások ellátását.
➡ Blabláznak valamit a kompenzálásról. Tudjuk mit akarnak: amelyik városvezető befogja a száját, az talán túlél, de már nem a helyi polgárok akaratát képviselő önkormányzat lesz, csupán a kormány vazallusa. Mi nem leszünk azok!
❗Ennek a felelőtlen kormánypolitikának a társadalmi, gazdasági és politikai következményei beláthatatlanok. Az önkormányzatok összefogása, közös fellépése, a választóink bevonása ebbe a küzdelembe elkerülhetetlen. Mert a városok kifosztása nem kormányzás!
Orbán az utcai harcos...
scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/133731146_110204750971976_5455757201325686387_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=Vt5L6gE6ibYAX8BN2S1&_nc_oc=AQnk6TElvgrPTGN-rp6A-MGaxXUpWxekF8xaA7R_cuy79tAIIZEUXQA5bOsNO6YsMNM&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=02fc66f8ded0e4d57e5052cd736e9832&oe=61C12E44
Szevasztok
@Eladott Ország: Egyszerüen hgyjál ki, úgysem olvsom a marhaságaidat.
lusta
@Nessy: Ennyit a városvezetés szavahihetőségéről! Fellengzős szavak, tettek meg sehol. Nem lesz itt tömegközlekedés leállítás, nem lesz itt atlétikai VB felmondás, itt csak a duma lesz. Holott a tömegközlekedési eszközökön ezerrel lehetne nyomatni, hogy a törvényi kötelezettségének nem tesz eleget a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk, emiatt sajnos tisztelét utazóközösség, csökkenteni, vagy meg kell szüntetni a járatot. A megszűnés után tisztelt utazóközösség a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk azonnal kifizeti a 12 milliárdot és ne lepődjön meg tisztelt utazó, ha azt fogja hallani, hogy a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk megmentette Önt és természetesen a tömegközlekedést, mert az önkormányzati vezetés erre képtelen.
Hát valahogy így.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.