Lázár János szerint ez történelmi pillanat.

Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról – ennek örömére Lázár János országgyűlési képviselő és Palkovics László miniszter hajnal 3:21 perckor tartott sajtótájékoztatót, amin Lázár elmondta, amikor hajnal háromkor felkelt, egy minisztert talált az ajtajánál.

Elindult a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között, már megvan az elképzelés a következőre

Fotó: Facebook/Lázár János hivatalos oldala/videórészlet

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.

A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze – hangsúlyozta a politikus.

Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.

A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni – hangsúlyozta a politikus.

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól – közölte a kormánybiztos.

A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók – mondta a képviselő.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.

Forrás: mti.hu

11 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
reanimator
Hű, de okos vagyok. Néha én sem hiszem el, hogy ennyire okos vagyok.
Én ezt nem szereztem, hanem kaptam.
Bocsánatot kérek a sok hülyétől, akik sokat tanultak azért, hogy még hülyébbek legyenek!

Az élet már csak ilyen...
lusta
@Horizont: A lengyelek egy 20 éve bezárt 60 km hosszú vonalat, 14 megállóval (hibrid üzemű, dízel/villamos) 17,4 milliárd forintért építettek újjá.
lusta
˝Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze˝. Akkor a románok nem is használhatják?
lusta
@Horizont: Tegyük hozzá, hogy a lengyelek 315 férőhelyes WC-vel is feszerelt szerelvényük (120/160 km/h - dízel/villamos) a 165 fős WC nélküli tram-train 2,2 milliárdjával szemben ˝csak˝ 2 milliárdba került.
Toller Béla
Hja, a következő...a legforgalmasabb Debrecen-Nagvárad vonalon ...Székesfehérvár még várhat, Budapest meg egyenesen coki, A fehérvár-Felcsút mégis csak meggondolandó lenne, nem ?
lusta
@Toller Béla: Kérném az ötlettek mellőzését, mert még a köz hatalmas nyomására lesz a jelszó.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.