Hétfőn elindult a traim-train Szeged, Hódmezővásárhely és Algyő között. Ennek apropóján a településvezetők is felszólaltak.
Fotó: Márki-Zay Péter/Facebook
A Márki-Zay Péter közösségi oldalán élőben közvetítette a hétfői sajtótájékoztatót, ahol részt vett még Botka László (Összefogás Szegedért), Szeged polgármestere és Molnár Áron (független) Algyő polgármestere is.
Botka arról beszélt, hogy 2011-ben kezdték előkészíteni a beruházást, akkor 2015-ös átadással és 10-15 milliárd forint bekerülési költséggel kalkuláltak.
Szeged már akkor is támogatta a fejlesztést, bár ha a városlakókat megkérdezték volna, valószínűleg inkább egy déli Tisza-hidat választottak volna. Végül a vasútvillamos költségéből két-három híd is elkészülhetett volna – jegyezte meg.
Molnár Áron (független), Algyő polgármestere felvetette: már korábban is kérvényezték, s továbbra is szeretnék, hogy a több mint 50 cégnek, 400-500 munkavállalónak terepet adó Algyői Ipari Parknál legyen megállója a vonalnak.
Márki-Zay Péter (Mindenki Magyarországa Mozgalom) hódmezővásárhelyi polgármester a vasútvillamos előnyei között említette, hogy kötöttpályás, kényelmes, és átszállás nélkül köti össze a két település belvárosát, s hogy a hét egyes napjain éjszaka is közlekedik, ami vonzóvá teheti a fiataloknak.
Hátránya azonban, hogy menetidőben nem tud versenyezni az autóval, s bizonyos városrészek autóbusszal is gyorsabban megközelíthetők.
Az ellenzéki összefogás közös miniszterelnök-jelöltje szerint a beruházás Lázár János fideszes parlamenti képviselő négyéves működésének egyik fénypontja lesz.
A sors iróniája vagy Orbán Viktor humora, hogy az a Lázár János a felelőse ennek a projektnek, aki 2017 áprilisában megesküdött rá, hogy le fogja állítani
– mondta.
Bár Lázár János 80 milliárd forintos bekerülési költségről beszél, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) és a MÁV egyes munkatársai 100-150 milliárd forintot emlegetnek – jelentette ki Márki-Zay Péter. Hozzátette, a veszteségek finanszírozásába se Hódmezővásárhely, se Szeged nem tud beszállni.
Szólt arról is, hogy ha villamosították volna a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat, ahogyan az a korábbi kormányzati tervek között szerepelt, olcsóbb, környezetbarátabb és gyorsabb lett volna a vasútvillamos.
Megjegyezte, több új megállóra is szükség lenne a vonalon, amihez villamosítani és kétvágányúsítani kellene azt.
Márki-Zay Péter ki is próbálta az egyik járművet, amit szintén a közösségi oldalán közvetített.
Itt úgy fogalmazott, néhány utca fél évig le volt zárva Hódmezővásárhelyen úgy, hogy egyetlen kapavágás sem történt. „Vásárhely megszenvedte ezt a beruházást, megérdemeljük, hogy jól működjön.”
Az első vasútvillamos járat Hódmezővásárhely-Szeged között hétfőn hajnalban indult el. A vasútvillamossal a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki.
Forrás: MTI
Fotó: Márki-Zay Péter/Facebook
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Kész van? Kész...na, akkor lehet hazamenni.
Új hozzászólás