A Valami Amerika-filmek, a Kincsem, a Toxikoma és más sikerfilmek rendezője nemrég tárta a nyilvánosság elé, hogy tiltólistára került a magyar filmekre szánt pénz felett egyedüliként diszponáló Nemzeti Filmintézetnél – számol be róla az mfor.
Kép: YouTube
A rendező válaszul leforgatta a NER botrányait lencsevégre tűző Bűnös várost. Most azt is elárulta, hogy voltak színészek, akik nem mertek szerepelni ebben a filmben. Ám a kultúra területén zajló NER-offenzíva pedig megy tovább, és Herendi Gábor szerint ez már mindannyiunknak fájni fog.
A Bűnös város is elég didaktikusan tárja a néző elé a NER különböző visszásságait, nem igényel különösebb utánagondolást a film mondanivalójának megfejtése. Ezzel kapcsolatban elmondta, hogy nem akart több lenni egyfajta „Így filmeztek ti”-szerű szatirikus műnél, ami a művészfilmes kliséket figurázta volna ki.
Ez a keret meg is maradt, ez töltődött meg egy erősen politikai tartalommal. A téma az utcán hevert, és én nem akartam nagyon a sorok közé bújtatni a mondanivalót, talán a lelkiállapotom miatt se. Úgy éreztem, ez a művészfilmes nyelv elég egyfajta kódolásnak, plusz rétegnek. Azt szerettem volna, ha a legszélesebb körnek szól, ezért nem akartam túl szofisztikáltra csinálni.
- mondta el a rendező aki az egészet saját pénzből finanszírozta. Egyelőre egyébként még nem hozta vissza az árát.
Őszintén szólva azt hittem, kicsit könnyebben fog ez menni. Költöttünk pedig hirdetésre a közösségi médiában, de kisebb az organikus terjedés, mint reméltük. Amennyire látom, nagyon szeretik a filmet, akik megnézik, de az emberek a saját oldalaikon kevésbé osztják meg.
- árulta el.
A színészek úgy gondolkoztak, hogy ez pusztán egy színészi feladat
– ezt mondták máskülönben az Elk*rtuk szereplői is. A karaktereket egyébként szerették.
A rendezők között viszont egyértelműen látszik, hogy vannak támogatott és tiltott alkotók. Utóbbi kategóriába került ő is.
Arról, hogy mit gondol a NER egyre erősödő nyomulásáról a kultúrában annyit felelt:
Korábban az látszott a kormány politikáján, hogy a kultúra sokadrangú kérdés, ami annyira nem is érdekli őket. Most inkább az látszik, hogy a kultúra volt az utolsó bástya, de azt is be akarják venni. A saját bőrömön is tapasztalhatom ezt, nekem nagyon keményen megélhetési kérdéssé is vált, mert filmrendezőként máshonnan nem tudsz pénzt szerezni, csak a Filmintézettől.
Arról, hogy lehet egyáltalán jó kormánypárti filmet csinálni, mit gondol a Gyurcsány-moziról és arról, hogy ha úgy alakul, Márki-Zay Péter, vagy a mostani ellenzék visszás ügyeinek is szentel-e egy filmet az mforon olvashat bővebben.
Címlapkép: YouTube
37 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Dehisz ebben egyetértünk. Legyenek feltárva a "libsi" ügyek is. De nincsenek. Azt meg ide idézhetnéd, hogy a vérfideszes Polt Péter hol hivatkozott elévülésre a 4-es metró esetén!? Te direkt nem akarod látni, hogy át vagy verve?
"4-es metró: óriási lopásról beszéltek, mégsem találtak bűncselekményt"
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20190502/4-es-metro-oriasi-lopasrol-beszeltek-megsem-talaltak-buncselekmenyt-322835
"4-es metró: bűncselekmény hiányában megszüntették a nyomozást"
index.hu/belfold/2019/05/02/4-es_metro_buncselekmeny_hianyaban_megszuntettek_a_nyomozast/
"Lazán ejtette a Fidesz a 4-es metró korrupciós ügyeit. Kiderítettük, miért"
magyarnarancs.hu/belpol/4-es-metro-vizsgalat-ejtese-119786
Itt az OLAF jelentés eredetije:
2015-2019.kormany.hu/download/4/24/f0000/final_report.pdf#!DocumentBrowse/
Új hozzászólás