A WizzAir hetente háromszor fog megfordulni a géppel Magyarország és Kína között – jelentette be szombaton Szijjártó Péter.

Használatba lép a kormány által vásárolt teherszállító gép: Kína és Budapest között jár majdFotó: Szijjártó Péter/Facebook

Az Airbus A330-200F típusú gép szombat délelőtt kezdte meg kereskedelmi útját. A külgazdasági és külügyminiszter ebből az alkalomból emlékeztetett: azért vásárolta a kormány a gépet még a pandémia kezdetén, hogy könnyebben juthassunk maszkokhoz, lélegeztetőgépekhez és más egészségügyi eszközökhöz.

Szijjártó szerint a cargo gép már eddig is hatalmas szolgálatot tett, ugyanis idén mintegy 6,8 millió adag vakcinát szállított Budapestre.

Márpedig tudjuk, hogy aki időt nyer, életet nyer

– tette hozzá.

Kiemelte: már nem kell rendszeresen oltóanyagokat szállítani, így jelentős szabad kapacitása lett a repülőgépnek, ezért a héten aláírták a szerződéseket a WizzAir kereskedelmi alapú üzemeltetéséről.

Még soha nem volt a magyar államnak állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, szélestörzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrendszerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe, most már ilyen is van

– hangsúlyozta.

Szijjártó Péter arról számolt be, hogy a gép hetente háromszor fog megfordulni Budapest és Csengtu között, amelynek nyomán a kétoldalú kereskedelmi forgalom további bővülése várható. Rámutatott, hogy így az érintett magyar és kínai cégeknek már nem kell a nagy nemzetközi szállítmányozási vállalatokra várniuk.

Forrás: MTI
Fotó: Szijjártó Péter/Facebook

23 hozzászólásarrow_drop_down_circle

simmering73
Azt a 6,8 millió szart hagyjuk, te idióta.
"Márpedig tudjuk, hogy aki időt nyer, életet nyer"
Ja, csak rá kell nézni a covid térképre. Se idő, se élet, csak halál. De az világszínvonalú.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
simmering73
Azt a 6,8 millió szart hagyjuk, te idióta.
"Márpedig tudjuk, hogy aki időt nyer, életet nyer"
Ja, csak rá kell nézni a covid térképre. Se idő, se élet, csak halál. De az világszínvonalú.
Nyírfa
Ellenőrizetlen kínai áru: micsoda kilátások!
Még az IKEA-ban sem veszek meg semmit, ha a gyártó ország: China.
Ez a hatalmas ország a világ fő környezetszennyezője, mérgező festékek miatt bambusztermékeket kellett a hetekben is kivonni a forgalomból.
Kínából semmit, nem tudni hogyan készül, milyen körülmények között, ujgurok, gyerekek, betegek készítették-e a behozott árut, mivel kezelték, miből származik. Az összes megbukott karácsonyi izzó kínai, úgy ráznak, mintha ez lenne a feltétele a forgalomba kerülésének.
Végtelenül felháborít a biztonságra fittyet hányó moráljuk!
tudode
Nyilt titok, hiszen
.
----- Dedikált cargo-terminál nyílik a budapesti repülőtéren a kínai áruk számára
airportal.hu/dedikalt-cargo-terminal-nyilik-a-budapesti-repuloteren-a-kinai-aruk-szamara/
--------------------
.
BőVEBBEN:
.
---- LÉGI SELYEMÚT-KÖZPONT BUDAPESTEN, CARGO CITY BŐVÍTÉSI TERVEK
iho.hu/hirek/kinai-legi-logisztikai-kozpont-budapesten-cargo-city-bovitesi-tervek
.
""""Most egy új raktárcsarnokot adtak át, a forgalom Csengcsou és Ferihegy között heti 7–9 járatra, az előtér négygépesre bővülhet."""
-------------------
.
Miközben Kend Csöcse, és az alfele Kint Csüng a varázsLÓ "jóvoltábúl'!
tudode
Ki gondolta volna (csak nem saját röpcsivel)!
.
---- CSENGCSOU–BUDAPEST, TEHERSZÁLLÍTÁS HETI HÁROMSZOR, A HAINAN GÉPÉVEL - 2020.10.21
iho.hu/hirek/zhengzhou-budapest-teherszallitas-hetente-haromszor-a-hainan-gepevel
.
""""ITM-bejelentés, az A330-asok rendszeres repülései nemcsak az egészségügyi beszerzések könnyítésére szolgálnak.
.
„A Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom gyors, hatékony és akadálytalan újraindítása érdekében közlekedtet heti három járatot Csengcsouból Budapestre az UTA, az első repülőgép már meg is érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A járatok nemcsak az egészségügyi, a járvány elleni védekezést szolgáló beszerzéseket könnyíthetik meg, hanem a magyar termékek ázsiai piacokra való kijutását is segíthetik” – jelentette be Schanda Tamás miniszterhelyettes. """ (...)
.
!!!???
CsipkeRózsa
Miért nem Kína költsége a szállítás, hiszen tőlük jön az árú, nekünk ez így túl sokba kerül. Megvenni a gépet, üzemeltetni, karbantartani, most arról ne is beszéljünk, hogy nagy az itt elszámolható alkotmányos költség is.
Nyírfa
@KisTehen: Természetesen tudom, én tájékozódom, nem úgy mint a fideszhívek. Csakhogy a világszínvonalat megkövetelő cégek nem cicóznak, csak egyszer bukjon meg a kínai fél, és felmondják a szerződést.
A probléma az, hogy olyan sokan vannak, és annyi mindent gyártanak, hogy a bóvli dömpingbe minden borzalom belefér.
Kínai játékot mindenesetre ne vegyél a gyerekednek, unokádnak. Amúgy láttál már kínai textilüzemet , amelyet nem tesznek a kirakatba? És varrodát? Én láttam. Azt a piacot is, ahol élelmiszert akkor sem vásárolnék, ha az éhhalál szélén állnék.

Na most, mondjál egyetlen olyan világszínvonalú magyar céget, amely megkövetelheti a kínai féltől a maximális biztonságot, különben dádá lesz. Csak egyet. Csak egy felet. Na ugye.
Nyírfa
@tudode: 14.57

Már megint Kínában fürkésznek egészségügyi termékek után? A kórházak írtak a koszos, szakadt , csak elvileg steril, csak elvileg egyszer használatos gumikesztyűkről, az alvást segítő " lélegeztetőkészülékekről", a szmog ellen sem védő maszkokról...istenem , mi van még? Belegondolni sem akarok.
tudode
@Nyírfa: .
Ami a röpcsizést illeti:
.
--------Körvonalazódnak a részletek: így vásárolná meg az állam a ferihegyi repteret
www.penzcentrum.hu/gazdasag/20211019/korvonalazodnak-a-reszletek-igy-vasarolna-meg-az-allam-a-ferihegyi-repteret-1118653
-------------------
.
„””Újabb részletek derültek ki a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér állami megvásárlásáról: állítólag a felek 4,44 milliárd eurós vételárban egyeztek meg, és az állam mellett az Indotek és a Mol is érdekelt az ügyletben. Orbán Viktor miniszterelnök még hétfőn jelentette ki, hogy a visszavásárlás bármelyik pillanatban lezárulhat.””” (…)
-----------------
.
!!!
Toller Béla
Ez ténylegesen ilyen hülye ! Nem kell a szállítmányozókra várni, mi ? Mert van egy 100-120 tonnás saját, állami gépe a hazának ! Hetente akár háromszor is ! Kinek beszél ez a cinikus, aljas gazember ? A Wizzair mikorra fizeti vissza a vételárat ? Jelzem, az életmentő ...mennyi életet is mentett meg ez a repcsi ? Összesen annyian vannak beoltva, amennyi vakcinaadagot ennek a gépnek a javára írt, és egy éve oltanak már. A felhasznált vakcinák legalább háromnegyed része nem Kínából érkezett,nem ezen az úton. Ugyanakkor 32 ezer honfitársunk halt bele a kórba kb. ugyanennyi idő alatt ! Itt már minden félkegyelmű azt nyilatkozik, amit csak akar ?
Eladott Ország
Az "Airbus A330-200F" típusú gép qrva nagy üzlet volt valakiknek, csak nem a magyar népnek! Ez a büdös életben nem fog megtérülni. Akkor mi f@sznak épül csillagászati áron a kínaiaknak, a Budapest-Belgrád vasútvonal?! Tán csak nem a selyemhernyó szállítmányoknak, te ökörláda! Kit néztek hülyének?!
Toller Béla
Haszbálatba lép ...Már legalább egy éve használják !
Dr. Proktor
Habár, ha jól meggondolom, vámeljárás nélkül tud behozni akár tiltott de jól eladható dolgokat...
Nyírfa
@Dr. Proktor: @Dr. Proktor: Is-is! Félelmetes! Arról nem is beszélve, hogy ellenőrizetlenül jöhetnek a géppel - bárkik!
namihami
Újra indul a lélegeztetőgép-biznisz?
lampa laz
Lófszt, vakcina megsemmisítésben már profil vagyunk így most ide küldik a nyakunkra a szemetüket is.
RonaGyuri
Az indoklás az ékes bizonyíték,

mármint arra, hogy megint sumákolnak

Maga az ügy sem piskóta. A derék külgarázdánk bejelentette, hogy: „Megkezdődik a kormány által a koronavírus-járvány első hullámát követően vásárolt teherszállító repülőgép kereskedelmi üzemeltetése, ennek keretében a WizzAir hetente háromszor fog megfordulni a géppel Magyarország és Kína között”.
Nos ami azt illeti a dolog elég gyanús – s nem csaj azért, mert a kéz érintett külön-külön és együtt is közismert nagystílű szélhámosságaikról. Ennek tudatában fel sem merül bennem, hogy azon törjem a fejem, hogy mi lehet ebben a buli a magyar államnak vagy a WizzAir-nek.
Azonban Szájjártató egy mondat sokat, nagyon sokat, megmagyaráz. A gép megvételéről anekdotázott: „a pandémia kezdetén alig lehetett maszkot, lélegeztetőgépet, gumikesztyűt és egyéb, az egészségügyi védekezéshez szükséges eszközöket vásárolni” – mondta, majd: „de ha sikerült is, akkor jött a következő kérdés, hogy azt mivel és mikor lehet leszállítani.”!!!

Nos nem lévén amnéziás, azt kell mondjam a dolog igencsak sántít. Szó sincs kezdetről, tavaly a nyár végén a pandémia második hulláma idején („a koronavírus-járvány első hullámának tanulságaira” hivatkozva) szerezték be, amikor a légi-szállítókapacitások kihasználtsága 30-40% körül volt.
Egyébként nagyon ideillik egy gondolat tavalyról: „a repülőgépet a Wizz Air üzemelteti majd polgári lajstromban, szabad áruszállítási kapacitásait a piacon egy erre szakosodott brókercég értékesíti.”! =))
Dr. Proktor
Legfeljebb majd a téglát hozza Fudan egyetemhez...
Mintha nem lenne kis hazánkban elég tégla! Mindig is volt...
ómió
Márpedig, efftársilag mindez gyalog a "haladó"!
Lepényleső
...és napi szinten hordja a fydes migránsait?
Dr. Proktor
@Lepényleső: Aki tejel, illetékes helyen - az jöhet zsibizni! Aki szegény, ráadásul üldozik és menekülnie kell, annak ott a kerítés...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.