Idén már sokkal érezhetőbb lesz a vírus hatása a kiskereskedelemben.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Már 2020-ban elkezdődtek a gyárleállások, és szűkültek a kapacitások, azonban több hónapnak is el kellett telnie, mire a hatások begyűrűztek a kiskereskedelembe. Ez mostanra történt meg, így idén az erőteljes áruhiány jelenti a legnagyobb változást. A most tapasztalható készletgondok még a tavalyi év gyártási nehézségeiből fakadnak – írja a 24.hu.
És bár úgy tűnik, hogy ez a jövő év elejére megoldódhat, a mostani karácsonyi szezont még befolyásolja majd. A Piac & Profitnak Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója viszont azt mondta, ez egyszeri időszak lesz.
A lap szerint a mostani termelési válság elsősorban a csipeket érinti,
így az okostelefonok, laptopok, tabletek, televíziók, játékkonzolok kínálatát szűkíti. A GKI Digital szakértője szerint ezek a termékek limitált készlettel és választékban lesznek elérhetőek. De nehezebb lesz hozzájutni a nagyméretű és a nem EU-n belüli – általában ázsiai gyártású – termékekhez. Ilyennek számítanak a bútorok, a nagyobb háztartási eszközök, sporteszközök, köztük a futópad, a szobabicikli és a hagyományos kerékpár.
A másik tényező, ami a vásárolókat sújtja, az az, hogy a tavalyi karácsonyhoz képest, termékkategóriától függően, akár 30 százalékos drágulás is lehet.
De ezt az áremelkedést nem úgy kell elképzelni, hogy a kereskedők holnaptól árat fognak emelni, és karácsonyra minden drágább lesz. Ez tartós, év eleje óta velünk élő folyamat, csak hullámokban jön elő, és kereskedőtől függ, ki mikor lépi meg. A szűkebb árukínálat tehát drágább termékeket is jelent, emiatt a vásárlók idén többet költhetnek, mint amit eredetileg terveztek.
Forrás: 24.hu
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Melyik rész okoz értési nehézséget, te bolsi agyatlan?
Vagy ha nem így van, cáfolnád, te buta egysíkú suttyó?
ezt írja elő a fogyasztói társadalom etikaji kódekszje?
és egyáltalán ki, vagy mi az a karácsony?
csak nem a Gergő?
Igen, ettől féltem, te elmebeteg csicska.