Drasztikusan nőtt a vasúti átjárós balesetek száma tavaly a korábbi öt évben tapasztalt stagnálás után – közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel.

Drasztikusan emelkedett a vasúti átjárós balesetek száma tavaly
Fotó: MTI/Varga György

A múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban, ez 24-gyel több, mint 2020-ban. Tavaly 16 vasúti átjárós baleset követelt emberéletet, 15 végződött súlyos és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kár keletkezett. Az átjárós balesetek miatt egymilliárd forintot meghaladó kárral számol a MÁV – írták közleményükben.

Hozzátették: a vasúti átjárókban történő baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. Évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok.

A balesetek okai között említették, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül, mielőtt az átjáróba hajtanak, illetve a csúcsforgalomban a kereszteződésben ragadnak, ahol tilos és életveszélyes megállni.

A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás – a "még átérek" gondolkodásmód –, az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása okozza – írták, hozzátéve, a záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik.

A vasúttársaság arra is figyelmeztetett: kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok is, akik körültekintés nélkül haladnak át a kereszteződéseken vagy nem a kijelölt átjárókat használják.

Veszélyes az is, ha közlekedés közben mobiltelefont vagy fülhallgatót használnak, kapucnis ruházatot viselnek, mivel így nem érzékelik a zajokat.

Hangsúlyozták ugyanakkor: a vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek szinte semmi esélye nincs arra, hogy az átjáróban megelőzze az ütközést.

A közúti közlekedők figyelmetlensége miatt mozdonyvezetők is vesztették életüket vagy sérültek meg az elmúlt években. Tavaly az átjárónál történt balesetek során egy vasúti dolgozó súlyosan, három pedig könnyebben megsérült – tudatták.

A vasúttársaság szerint a balesetek számának csökkenéséhez elengedhetetlen a közlekedési morál megváltozása.

Arra figyelmeztettek: a vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, azon áthajtani pedig csak akkor szabad, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad. Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni. Ha a vasúti átjárót biztosító berendezés nem működik, minden esetben meg kell állni az átjáró előtt – írták, hozzátéve: csak azután szabad továbbhaladni, ha a vezető meggyőződött arról, hogy nem jön vonat.

A MÁV értékelése szerint a magyarországi vasútbiztonság kedvező az Európai Unióban.

Forrás: MTI

4 hozzászólásarrow_drop_down_circle

RonaGyuri
nagy szigorral nyilvánosan kellene fellépni a randalírozokkal szemben
namihami
És az így bekövetkező ""balesetek"" esetében egyetlen masiniszta irányában nagyobb a részvétem, mint az összes szabálytalankodóval.
Gondoljunk már bele, legalább néha, annak a szerencsétlen masinisztának a helyzetébe, lelkivilágába IS.
RonaGyuri
Nem csak veszélyes, de egyenesen életveszélyes

már az össznépi sajnálkozás is bornírt, de hogy magukat szakértőnek kiadó megmondóemberek hülyeségeket zagyválnak az végképp a legrosszabb irányban viszi a témát

Négy ember halálával végződő felelőtlen kivagyiság Orbánia legrosszabb reflexeit mozgatta meg (a jóisten is igaztalanul balsorsként tép). Működő fénysorompó ellenére a sínekre hajtottak, s ez sajnos nem túlságosan ritka eset (kis túlzással szinte mindennapos). Ahogy az erről kinyilatkozó „szakértő” az ATV Start című műsorában elismerte: „Tavaly összesen 86 vasúti átjárós baleset történt, melyek közül 16 halálos végkimenetelű volt”!
pl.: www.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/letorte-a-sorompo-csaporudjat-1
Nos ez a derék magát „közlekedésbiztonsági szakértő”-nek hirdető (igaz az m1 biztonsági szakértői még nála is bornírtabbak, de talán kevésbé morbidok) oda jutott ki, hogy: „az átjárókat is jobban fel lehetne szerelni, akár erősebb fizikai akadályokkal, amik teljesen lehetetlenné tennék az áthaladást”! =))
kissé felnőttem
nos menjünk vissza az autó fejlesztésig A ból B be való biztonságos eljutás volt az alap gondolat, az az a cél.Ez még működött is.Jött az ember és a cigaretta akkor már legyen szivargyujtó is hamutartó is.Jött a meleg nyár akkor legyen klima is. Egyedül unalmas vezetni legyen bele rádió lett. lett bele ablaktörlő mert el is kényelmesedtünk. Lettek a tükrök már 3. és máma már elektrtonika mozgatja azt is.Lett kazettás magnó és a cd na meg a mobiltelefon.Nem ragozom de mind mind BIZONY figyelem elterelő, meg hátsó ablak, mert cigi ég leesik a parázs pont az ölébe ??? leesik a cd pont a pedál alá, fagyi menet közben Ó ez már a jéghegy csucsa, aki még nem látta hát.Anyuka viszi haza oviból a fiacskáját 2 x balra kelli kanyarni de a lurkó a kézifék et a lábai közé véve álldogál Anyuka cigizik mobiloz még integet is és kanyarodik is egy kézzel. Csemetéje elesik jobbra és bőg .Mindez egy tanuló vezetővel volt szerencsém végig mögötte haladva látni. Mobiltelóra azt mondta 6 rendőr azért kétezer a büntetési tarifa mert Nagyjaink is ezt csinálják. Hány halt meg autópályáinkon pld Képviselők? példát mutatva ???.utólag bizonyitották a torony adatok. és ma ha 20 méteres betonfalat huzúnk a vasuti pálya két megközelithető oldalára mi várható? mert régen volt a baktez meg a kicsi sinen mozgatható fém korlát kerekeken, majd a tekerős sorompó.aki emlékezik még rá.akkorát koppanva mennek neki mint Petőfi versében az éji bogár.Akkor hol a HIBA ?kár volt a fénysorompót kifejleszteni vagy tovább kéne? lézerrel blokkolja azt aki nem akar megállni.???És a cél veszett éppen el mindezekkel A biztonság de ha az önvezető autóm elveszi tőlem az 50 év elmult vezetési élményét már az autó sem lesz ugyan az.Más lenne ha mindenki figyelne a másikra és önmagára...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.