Az árstopos termékeknél hatalmas forgalomnövekedés tapasztalható – értesült a Portfolio a kiskereskedelemre rálátó forrásoktól.
Fotó: pixabay.com
Eddig 60-80%-os bővülésről hallott a portfolio.hu, de a forgalomnövekedés egy része könnyen lehet, hogy nem a háztartások vásárlási kedvével magyarázható.
Még a mennyiségi korlátozás mellett is vannak olyan kisboltok, akiknek megéri betérni a nagy láncokba, hogy az ottani (a tavaly októberivel megegyező) áron tudjanak vásárolni, hiszen a beszállítók már ennél is magasabb átadási áron kínálják nekik a portékát, akik ráadásul újabb áremelést terveznek.
A Penny esetében átlagosan 60 százalék körül növekedett az árstop által érintett termékek forgalma az előző év ugyanezen időszakához képest
– osztotta meg a Portfolio-val a Penny az első két hét tapasztalatait. A Tesco azt látja, hogy „a hatósági áras termékek keresettsége növekedett február elseje óta, különösen a hónap első hetében”. Hozzátették, hogy a keresletet ugyanakkor befolyásolják a párhuzamosan futó promóciók is.
„Jelentős különbségek jellemzik az egyes CBA üzleteket. A nagyobb boltoknál jelentős a forgalom növekedése az árstopos termékek körében, míg a kisebb boltokról ez nem mondható el”
– mondta a Portfolio-nak Fodor Attila, a CBA igazgatója. Az árstop első másfél hetében átlagosan 20-30%-os növekedés jellemezte az árstopos termékek forgalmát, az elmúlt napokban 10-15% volt jellemző a stop előtti időszakhoz képest. Hangsúlyozta: ellátási hiány, termékhiány nem volt az időszakban.
Forrás: portfolio.hu
Címlapkép: pixabay.com
Az emberek megveszik, ami olcsóbb? Milyen meglepő!