Ahogy az mfor is beszámol róla, az Orbán-kormány tavaly novemberben a választások utánra halasztotta a Budapest Airport Zrt. (BA) visszavásárlását.

Orbán nagy álma nem más, mint hatalmas pofon, rengeteg pénz és elképesztő nyomás

Tavaly októberben a kormány 1500 milliárd forintos ajánlatot tett a többségi tulajdonosoknak, de azok akkor visszutasították ezt. Közben folyamatosan javultak az utasforgalmi adatok, s bár jócskán elmaradtak a járvány előtti számoktól, a trend felfelé ívelő és idénre, a turizmus várható fellendülésére alapozva további jelentős emelkedés várható, ami szintén segítheti a cégérték növelését.

Még idén elkezdik a Cargo City bővítését, új ázsiai cargo cégek jöhetnek és cargo közösségi platform is alakul. Megkezdték az 1-es terminál 2024-re tervezett újranyitásának előkészítését, a 3. terminált is tervezik, azt várhatóan 2028-ban adják át.

Ezekkel feltornászhatják a cég értékét, de hogy mi ezzel a cél, azt egyelőre még nem látni tisztán!

A lap úgy tudja, hogy már idén megkezdik a Cargo City új ütemének kivitelezését. A fejlesztést az indokolja, hogy a komplexum a 2020-as átadása után néhány hónappal gyakorlatilag megtelt bérlőkkel, szinte azonnal látszódott, hogy komoly piaci igény mutatkozik a bővítésére.

Az elmúlt 10 év alatt Varsó, Prága, Bécs és München együttes árumennyisége összesen 10 százalékkal bővült, addig a ferihegyi létesítményben kezelt árumennyiség a duplájára nőtt. Sok más mellett az elmúlt két évben az egészségügyi szállítmányok is segítettek a forgalom felpörgetésében.

Chris Dinsdale vezérigazgató azt mondta az mfornak:

számos ázsiai, elsősorban kínai áruszállító kapcsolat létrehozásáról folynak egyeztetések, melyekből több már nyár előtt realizálódhat.

Nyilvánvaló, hogy a fejlesztések növelik a BA bevételét és az áruforgalom arányát a teljes bevételen belül, múlt évben ez 10 százalék volt, mivel az utasforgalomnak még biztos legalább egy-másfél év kell a teljes visszaépüléshez, a cargoból származó milliárdokra égető szüksége lesz az üzemeltetőnek, ha ez nem jön össze, akkor voltaképpen biztosak lehetünk, hogy a tendenciák nem fognak megfordulni.

2021-ben gyakorlatilag minden hónap újabb és újabb rekordokat hozott a kezelt áru volumenben, így a repülőtér az évet végül 183 362 tonnával zárta, ami 36,4 százalékos növekedés a 2020-as évhez képest.

Ezt összesen csupán 4,8 százalékos cargo járatszám-növekedéssel sikerült elérni.Tavaly a kínai óriás e-kereskedő cég, az Alibaba Group Budapestet választotta kelet-közép-európai légi logisztikai központjának, magával vonzva további jelentős cargo szereplők megjelenését a hazai piacon.

Tavaly megkezdődtek az 1. Terminál újranyitásának előkészületi munkálatai, amelynek már az engedélyezési szakaszában járunk. Az új 3. Terminál építése kapcsán is elindultak az előkészületek; a tervek készen vannak, a repülőteret folyamatosan készítik fel a nagyszabású építkezésre. Ha minden a terv szerint halad, akkor az 1.

Terminál már 2024 nyarán köszöntheti az első utasait, míg a 3. Terminál várhatóan 2028-ra készül el

- közölte a Buapest Airport.

De miért is venne meg egy repteret, ha pénzügyileg kérdőjeles a döntés, jelentősen túlárazott tranzakcióba kerülhet a megegyezés de stratégiai szempontból előnyös, kívánatos eszköszosztály is lehet egy repülőtér.

Ezért sem csoda, hogy visszakaparintaná az állam, a trendeknek ellent mondva csatlakozva a régiós intézményi tulajdonosok sorába.

A 4,4 milliárd eurós vételárat a 2019-es, azaz a koronavírus legnagyobb, reptéri- és légiközlekedési szektoron csattanó pofonja előtt elért, 88 millió eurós adózott eredményt látva azt lehetne mondani:

akár ötven évig is eltarthat, mire pusztán bevételi oldalról megtérülne az üzlet.

Persze ebben a szimpla osztási műveletben még nincs benne a várható növekedési ráta, valamint jelenértékre sem diszkontáltuk vissza a következő évek pénzmozgásait. Azonban ugyanígy nem szerepelnek a számításban a megtérülési időt nyújtó várható (és igen szükséges) fejlesztések, valamint a koronavírus okozta károk helyrerakása, a válságból várhatóan 2030-ra kilábaló piaci feltételek.

2021 decemberében, egy a Várkert Bazárban tartott eseményen a miniszterelnök hangsúlyozta:

Magyarország gazdasági teljesítményét és pénzügyi helyzetét a piac méri meg.

Szerinte az eurózóna "egy igen langyos, kellemes" hely, ahol a stabilitási és növekedési paktum mondja meg, hogy mit kell tenni, "a piac azonban hideg és kegyetlen" – magyarázta. 

Orbán Viktor kijelentette:

egyelőre jól állunk, azonban a költségvetési hiányra figyelni kell.

A ferihegyi repülőtér visszavásárlásáról közölte:

egyelőre úgy látja, hogy ezt az üzletet a választások előtt semmiképpen nem ésszerű nyélbe ütni tekintettel a magas inflációra és a nemzetközi pénzügyi helyzet bizonytalanságára.

Tehát megvárják a választásokat, és majd utána döntenek, ám mint a fenti összefoglalásban is látszik, hatalmas nyomás nehezedik Orbán álmára, amelybe nem számolva locsolják a közpénz-milliárdokat. 

Forrás: mfor

37 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Qqberci
"az elmúlt két évben az egészségügyi szállítmányok is segítettek a forgalom felpörgetésében."

Szar lélegeztetőgépek, hatástalan vakcinák, használhatatlan maszkgyártó gépsorok, majd ezek elajándékozása...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Qqberci
"az elmúlt két évben az egészségügyi szállítmányok is segítettek a forgalom felpörgetésében."

Szar lélegeztetőgépek, hatástalan vakcinák, használhatatlan maszkgyártó gépsorok, majd ezek elajándékozása...
verőce21
"akár ötven évig is eltarthat, mire pusztán bevételi oldalról megtérülne az üzlet." - nem szabad ilyen túlértékelt és kétes megtérüléssel járó bizniszbe belemenni...!
Clavigo
@verőce21: Néha egész normális kommenteket írsz... Mondom,,néha (!) Ilyenkor nem piálsz ... :):):)
csak úgy....
@Clavigo: ezt a cselédlyánya írhatta míg a farkas pisilni volt! :)
Istenakinincsen
@KisTehen: ma, 20:34
Költözz akkor oda.De NE retúrjegyet vegyél:)))
Istenakinincsen
A pénz nem ehető...ezt tudja már a főnök?(főleg ha már nem ér semmit)
csak úgy....
@KisTehen: ki a tököm küldene neked csomagot az usa-ból?
mit rendeltél kínából,csak nem orbán viktor arcképet? az most occo...
Gazella
@KisTehen: várhatod is. A posta ráér..
Rizikó
Ideje visszavenni, amit a libsik elkótyavetyéltek. Egy rendelettel ki lehet sajátítani és már ismét a miénk lesz a libsik által ellopott vagyon!
justhpeter
Lőrinc barátnak vagy a százlábúnak kell még egy üzlet ?
Macskaszem
@Rizikó: Mit, a Nokiás dobozt? Mert mást nem talált BudiGyuszitok se. Oszt az se volt igaz. Meg VargaMiska is gőzerővel kereste a csontvázakat, lehet, Kásler azt keresi azóta is.
Eladott Ország
Orbán eladja a repteret Lölönek 7 milliárdért. A cég veszteséges lesz 2 évig, de a vezetőség kivesz először 6, majd 11 milliárdos osztalékot. Ezt követően az "állam" a magyar dolgozók befizetett adójából (közpénz) 72 milliárdért visszavásárolja a céget. Szóljon, akinek ismerős a sztori. ( lásd Mátrai Erőmű)
Eladott Ország
A tulajok a Budapest Airport Zrt-t nem akarják eladni, de az üres államkasszából nem is tudnák kifizetni. Hacsak a járvány miatt kapott Uniós pénzt nem akarják erre költeni. Ezek mindenre képesek, az embereknek szánt pénzt képesek lennének repülőtérre költeni. A mai állást tekintve Orbánéknak az EU-s pénz "kampo." Aki elköti a lovakat, az nem ehet tovább a közös kipcsak-dakota tábortűznél; aki sípcsonton rúgja a másik játékost, az bizony lapot fog kapni, mindegy mit dumál a sporinak. Piros lesz a büntetőlap, nem sárga."
scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/273840748_4606910406103628_3600277477213890705_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=u-1iH5akICAAX-OAMnn&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AT-O15KOlE4e5dXDwpWwsegrFQ0XO0oNLq_YHAlZkiFqfA&oe=6214E738
Rizikó
@Macskaszem: A libsi mind tolvaj, ez köztudott. Embernek sem ember egyik sem. Ennyi.
Pipás
@Rizikó: Anyád sem volt ember az biztos. Szennyezed az internetet a hazugságaiddal.
Rizikó
@Pipás: Mondtam, hogy ebben a stílusban anyáddal társalogj ember alatti libsi sejthalmaz!
Pági
@Rizikó: a maga megnyilvánulása sem piskóta.
Macskaszem
@Rizikó: Mondja ezt egy orbán hájas valagából kikandikáló szardarab.
Rizikó
@Macskaszem: Kis buzi kurva! Takarodj már apád faszára, ahonnan ideevett a fene!
Világos voltam, te libsi szar? Takarodsz!
Rizikó
@Pági: Tudod, ki mit érdemel. Mindaddig normális hangnemben folyik a polémia, amíg valaki ezt fel nem rúgja!
Aki megteszi, azt elküldöm anyjába. Ez bizony így korrekt!
Nem engedem meg a tahó parasztoknak, hogy szabadon mocskolódhassanak!
Rizikó
@silber13: Te inkább csomagolj! Aztán lehet szűkölve ücsörögni a bőröndökön te genetikai selejt!
simmering73
@KisTehen: Nem az amerikai postával van a baj te balfasz. Itt keresd a magyar postánál. Lehet már rég ellopták a csomagot. Ez most nagy divat.
Néro
@Qqberci: Alkotmányos költség megtartása mellett. Ahhh.a-Lapos költség.
Aki Én
@Rizikó aki Shikaratyi: Téged itt imádnak, suttyó balfasz.
Pipás
@Rizikó: Anyáddal társalgok! Mocskos hazaáruló!
Toller Béla
Orbánék egyszerű kupecek ! Sohsem a megtérülés számít, hanem az, hogy mennyit lehet elsőre kivenni, aztán mennyit lehet az összeomlásig még kivenni költségként a cégből ! Arraa pár évre meg csillagászati fizetést adnak néhány mameluknak.
ómió
A visszaszerezni kívánt nemzeti vagyon csak nem a "sajgó efftársi fájdalom" maga!?
Rizikó
@silber13: Menjél szépen haza, ne maradj Magyarországon!
Klubtag
Orbán-közeli--dinasztiák már működnek a turisztika, a divat, a wellness,, a borászat, a földvagyon, az építőipar területén (felsorolás nem teljes) - légyügyi dinasztia még nincs...ez jönne most.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.